.

Beantwoord

Hoe kan ik de profielnamen in de Mijn Simyo App veranderen?


Reputatie 7

In mijn huishouden hebben we 3 Simyo aansluitingen; ik en mijn 2 minderjarige kinderen. Mijn vrouw was overgestapt naar Vodafone voor een extra voordeel met ons Ziggo abonnement, maar dat terzijde.

Tot voor kort zag ik in mijn Mijn Simyo App onze 3 namen staan, maar sinds kort staan de namen van mijn kinderen daar niet meer. Hun naam wordt weergegeven als mijn (echte) naam. Mijn eigen profiel/aansluiting wordt nog wel steeds weergegeven met mijn mijn (roep)naam.

Als ik online inlog in Mijn Simyo met het nummer van mijn kinderen staat daar wel de naam van mijn kind. Althans van de een, de ander heb ik niet gecheckt, omdat ik dat dan wel geloof. Maar hoe kan ik nu de profielnaam van mijn kinderen veranderen in mijn Mijn Simyo App, zoals het er tot voor kort uit zag. 

Het is vast heel eenvoudig, maar ik weet het niet...:slight_frown:

 

 

icon

Beste antwoord door Tessanne 9 June 2021, 10:21

Bekijk originele reactie

91 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi mannen!

 

Ik ben het er zeker mee eens dat het teleurstellend is en ik kreeg ook zeker de indruk dat de issue voor Android én iOS was opgelost… 

 

Alleen is de iOS update nog niet beschikbaar, daar is de hele optie om je username aan te passen ook weg. Zoals Bas aangaf hebben de app developers een meeting gehad om te checken hoe ze ervoor kunnen zorgen dat het hele usernaam systeem synchroon loopt zodat als je ergens je username aanpast, het overal op Android, iOS en Mijn Simyo hetzelfde is. 

 

Zodra dit is gefixt, krijgen wij nog een update! 

 

Groetjes,

Tessanne 

 

Reputatie 7

@Tessanne Dit is wel een tegenvallend bericht!

Ik hoop op een spoedige goede afloop.

NB Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom het zo lang moet duren. Het zat erin, het werd eruit gehaald, dus zet het weer terug. Maar goed, dat is mijn zienswijze. ;)

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK 

Vechten nog steeds tegen windmolens, deze twee. Je vasthoudendheid valt te bewonderen. 💪🏼😉

Van de andere kant, lijkt er ook wel tegenvallend schot in de zaak te zitten. 
Ikzelf herken het probleem ook wel enigszins omdat ik drie accounts heb (weliswaar alledrie van mezelf…zei de gek, overblijfsel nog van mijn zus Elle die ze me aangesmeerd heeft oo een moment dat ik van dat hele Simyo nog nooit gehoord had 😁) en mezelf niet uit mekander kan houden op deze manier. 😂

 

Reputatie 7

JAAAAAAA , het heeft even mogen duren, maar met de laatste App update Versie 3.46.0 voor iOS, gisteren 08-09-2021 uitgekomen, is het nu eindelijk (weer!) mogelijk de profielnamen te wijzigen.

Het lange wachten werd dan nu toch beloond!

Reputatie 7
Badge +6

De profiel naam van de beheerder kan ik nu prima wijzigen maar die van de gekoppelde accounts niet.

zie ik iets over het hoofd, zou zo maar kunnen in mijn geval😆

Reputatie 7

@Ron H Ik begrijp wat je bedoelt. Ik had gisteren ook een geërgerd moment toen ik las in de vernieuwingen dat de profielnamen konder worden gewijzigd, maar dit niet zo bleek te zijn…. Althans niet op de ‘ouderwetse’ manier.

Om de profielnaam te wijzigen ga je in de app naar: instellingen  > Persoonlijke gegevens > Profiel > Profielnaam. Daar heb ik de profielnaam kunnen wijzigen. Echter/sterker, daar stond nog gewoon de oorspronkelijke originele profielnaam voordat Simyo de mogelijkheid tot wijzigen eruit had geknutseld. Toen ik daarna op Opslaan drukte, verscheen daar de profielnaam weer.

Ik vind de app er al met al niet fijner op geworden zo. Druk en onlogisch. Want waarom is het zo ‘lastig’, want zo veel stappen terug, om uit te loggen…. Maar goed dat is Off-topic.

Dit topic is wat mij betreft afgehandeld.

Reputatie 7
Badge +6

Hello! Yess! Super update. :)

RicoK, misschien is het off-topic, maar wel belangrijk wat mij betreft:  Wat is concreet de feedback op de app? Als je dat hebt kunnen we dat namelijk altijd doorgeven! 

Reputatie 7

@Tessanne Ik vind de app ‘rommelig’ ogen. Er is in de loop van de jaren veel aan bijgeknutseld, maar daardoor vind ik en dat is mijn persoonlijke mening de app rommelig. Ik zou bijna zeggen: ontwikkel de app (weer) eens van scratch af aan.

Maar het belangrijkste, voor mij, omdat ik in de app ook de nummers van mijn kinderen heb en dus regelmatig hun profielen bekijk en snel wil wisselen, is het gemis van een ‘snelle’ Uitlog-button. Nu is het terug naar overzicht, op de profielnaam gaan staan om daar de button Uitloggen te vinden.

Wat mij betreft zou de button overal, bijvoorbeeld rechtsbovenin, te vinden mogen zijn.

Edit: maar de app van Vodafone, vanwege het Ziggo voordeel zit mijn vrouw daar, is niet veel beter, maar door hun, hoe zeg je dat?, layout en kleurstelling is deze wel beter en daardoor sneller leesbaar.

Reputatie 7
Badge +6

Aha nu begrijp ik het jij hebt geen Accounts gekoppeld maar iedere keer uit en weer inloggen.

Dan kun je inderdaad de profiel naam wijzigen, maar bij gekoppelde accounts werkt dit niet.

Reputatie 7

@Ron H Ah, I see. Moet dan in het geval van een gekoppeld account de betreffende gebruiker zelf zijn profielnaam niet wijzigen, zodat jij deze ook kan zien?

Reputatie 7
Badge +6

Helaas dit heb ik getest maar gaat niet werken.

jammer want dit was toch de hele opzet van verschillende accounts beheren.

althans om het lekker overzichtelijk te houden😜

Reputatie 7
Badge +6

Misschien iets voor de volgende update🤭😇

Reputatie 5
Badge +2

Hi RicoK,

 

Fijn dat je even de tijd hebt genomen om je feedback neer te zetten. Ik zal dit doorkoppelen aan mijn teamleider :)

 

Groetjes,

 

Veerle

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor het doorgeven

jammer dat je niet reageert op mijn bevindingen.

Reputatie 7
Badge +6

Als je nu in mijn simyo de profiel naam wijzigt Dan wordt deze ook weergegeven in de app bij gekoppelde accounts na de update van vandaag.

Reputatie 7

@Ron H Ah, een update. Ik zie hem staan. Vanavond bij thuiskomst, als ik weer op de WiFi zit, ga ik deze ook installeren.

Reageer