Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Feedback Simyo app


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Beste Simyo gebruikers,

De Simyo app voor Android staat live. Binnenkort volgen de iOS en Windows versie. Dit topic kunnen jullie gebruiken om feedback te geven over de app. Deze informatie is voor Simyo erg waardevol en zal worden doorgestuurd naar de betreffende afdeling.

Groetjes,

Alex

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

106 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Eindelijk we mogen een het openbaar spreken over de app. Nou laten we met de deur in huis vallen door te beginnen met 1 groot plaat(klik voor nog groter!):
[img]https://forum.simyo.nl/attachment.php?attachmentid=120&stc=1&d=1368790104[/img]
Dit is alles wat de applicatie in deze release kan! Laten we er eens doorheen lopen:
Rechtsboven staat het inlog scherm. Hier moet je je login gegevens van Mijn Simyo invoeren. Als ik het niet verkeerd heb, moet je dat om de 4 dagen doen, maar dat is nog steeds beter dan het elk X minuten inloggen bij Mijn Simyo.
Ten opzichtte van andere android applicaties is dit echter een achteruitgang. Met zowel Sinopia(niet meer verkrijgbaar) en Bundelchecker(werkt niet meer) hoefte je maar éénmaal in te loggen om je tegoed te controlleren.

Nadat je ingelogd bent, komt je in het tweede scherm. In dit scherm zie je hoeveel tegoed je nog in je bundels hebt. Onder iedere balk staat tot wanneer het verbruik is verwerkt. Voor het verbruikt om bij te werken moet je natuurlijk wel iets verbruikt hebben. Iets wat ik in dit scherm niet kan zien (ik weet niet of het onzichtbaar is of dat het nooit getoond wordt) is hoeveel kosten ik buiten de bundel heb gemaakt.

In dit scherm kun je op de uitloggen knop drukken, op het (i) icon drukken en je toestel kantellen.
Als je op de uitloggen knop drukt, dan krijg je een pop-up zoals een het derde scherm. Wanneer je daar op uitloggen drukt, kom je terug in het login scherm.
Als je op het (i) icon drukt, dan verschijnt de pop-up zoals in het vierde scherm zichtbaar is.
Als je je toestel kantelt, dan zie je hetzelfde overzicht echter nu met een balkje dat aangeeft hoeveel dagen nog in deze maand zitten. Dit geeft aan hoeveel je in het ideale geval verbruikt zou kunnen hebben. Met de vertraging is hierbij geen rekening gehouden, dat blijft een stukje rechts van deze lijn!

De applicatie heeft helaas GEEN widgets of notificaties. Voor een android gebruiker is zeker dat eerste een groot gemis.
Zelf instelbare notificaties zouden ook welkom zijn. Zeker als in de toekomst de applicatie "internet op mobiel" aan en uit kan zetten.

Het verbruik van deze applicatie is klein, wat de applicatie haalt enkel via een API de verbruiksgegevens op. Ook vernieuwd de applicatie niet op de achtergrond. Je moet de applicatie dus zelf opening om je tegoed te controleren.

Dus mijn feedback:
Top prio: Widgets toevoegen!
Top prio: Verbruik buiten de bundel toevoegen(indien niet aanwezig!)

Daarna:
Sla login op het toestel op, want elke 4 dagen inloggen zit niemand op te wachten...
Voeg notificaties toe.
Voeg de mogelijk toe om 'Internet op Mobiel" uit te zetten vanuit de app (eventueel na een notificatie van de app.)
Tweak layout met een betere oplossing voor de uitloggen knop en maak eventueel het scherm kantellen duidelijker.

Dat is het wel zo'n beetje. Er is veel mogelijk en ik hoop dat deze app heel nuttig wordt. Het begin is er, maar het is nog lang niet af!
Reputatie 3
Badge +9
Ik wilde zojuist mijn tegoed checken met de app en merkte dat er nu geen communicatie met de server mogenlijk is. Nu wilde ik de app afsluiten met de back button, maar dat ging niet. Ik bleef in de app hangen tussen twee schermen.

https://[url=http://postimg.org/image/eljmkrl61/ https://[/url][/img]
Ik krijg hetzelfde probleem, connectie error... nu de app er uiteindelijk is, wil iedereen tegelijk aanmelden...en Tja dat gaat weer niet.. hoop dat het probleem snel is opgelost. 
Ook hier, zojuist de lang verwachte app geinstalleerd. Ook hier de melding dat er problemen zijn met communicatie met de server.
Wellicht kan iemand van Simyo opheldering geven hoe het zit met de serverproblemen (of de communicatie ermee)? Het is toch wel van een onvoorstelbare knulligheid dat je een app op de markt gooit die vervolgens onbruikbaar is. Lijkt me slechte reclame voor je bedrijf. Waarom communiceerd Simyo niet gewoon wat de problemen zijn? Wordt veel meer gewaardeerd dan dit. Zie ook hoe ING dit heeft gedaan met zijn verkeerde saldo's weergeven; zij hebben beterschap beloofd. Kom op Simyo, krik je PR op en communiceer met je klanten!
Mijn reactie heeft resultaat gehad 😉. Inmiddels kan ik inloggen. Ga er vanuit dat het probleem blijvend is opgelost.
De app zelf kan nog wel wat verbeteringen gebruiken. Het grootse probleem vind ik dat het getoond verbruik altijd flink achterloopt op het werkelijk verbruik. E.e.a. moet toch binnen een uur steeds aktueel bijgewerkt kunnen worrden lijkt me?!

Even duidelijk stellen dat ik voor de rest weinig problemen met Simyo heb. Het is goedkoop en betrouwbaar qua verbinding. Ik wil niet alleen maar azijnpissen hier.
Reputatie 7
Badge +9
Korenwolf: Dat verbruikt bijwerken is niet specifiek voor Simyo's app. Simyo's algehele systeem moet sneller gebruiksgegevens verwerken.
Heb deze net gedownload en geinstalleerd. Even inloggen en het werkt! Dus tot zover mooi en eindelijk is de app er. :)
Alleen lees ik hierboven dat ik elke 4 dagen opnieuw zou moeten inloggen. Daar wordt ik dan weer niet vrolijk van. :(
Ook lopen de gegevens 1 a 2 dagen achter, dat lijkt me ook beter te kunnen.

Top prio voor mij is dat opnieuw inloggen na 4 dagen er ASAP uit moet. Inlogdata gewoon op telefoon opslaan en niet telkens opnieuw.

Voor de rest ben ik te qua prijs/prestatie verhouding heel tevreden over Simyo.
Nu die App nog goed en betrouwbaar en ik kan het iedereen aanraden.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

We scannen dit topic regelmatig door. Er zijn inderdaad problemen geweest met de app. Natuurlijk erg vervelend. Dit zou weer opgelost moeten zijn. We proberen met z'n allen scherp te blijven. Bedankt voor jullie reacties

Groetjes,

Alex
Om met de deur in huis te vallen. Enorm teleurgesteld. Maanden ontwikkeling en uitstel tijdens betatest. En waarvoor? Een app die niets meer laat zien dan gebruikte belminuten en mbs. Sorry hoor maar hoeveel betalen jullie de ontwikkelaar hiervoor? Ik ga ervan uit dat jullie subsidie voor 'm ontvangen.

Groot gemis: widget! Hoe mooi werkt Android met widgets. Gebruik zoiets prachtigs dan ook!

Laten we positief afsluiten: de app werkt i.i.g. voor de functies die erin zitten.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Raver099,

Jammer dat je teleurgesteld bent. Deze app is de eerste versie. Dit is de bedoeling:

De eerste versie van onze app maakt het mogelijk je belminuten, sms'jes en MB’s te checken. In de daarop volgende versies zullen we geleidelijk nieuwe functies toevoegen zoals je verbruiksgeschiedenis, facturen, meldingen voor het instellen van waarschuwingen en uiteraard zijn wij pas helemaal tevreden als je straks ook via de app je eigen bundels en instellingen kunt aanpassen. Ons doel is om je echt 100% controle te geven over je Simyo Sim-Only abonnement.

Ook zullen we in latere versies de app verder uitbreiden voor Simyo prepaid. De Mijn Simyo App zal geschikt zijn voor zowel de iPhone, Android en Windows Phone 8 telefoon.

Voor overige toestellen zoals bijvoorbeeld de Blackberry zal je belstatus straks inzichtelijk worden via Mijn Simyo op onze mobiele site.


De app is dus nog volop in ontwikkeling :D

Groetjes,

Alex
Badge
En nu hoop ik natuurlijk dat de iOS versie ook snel komt 😃
Reputatie 7
Badge +9
Zoals vele zeggen: Los vrij snel even een paar gebruikers gebruiksproblemen op en richt je daarna op verdere uitbreiding. De app op dit punt is niet eens beter dan de app die Daniël Westerbeek had gemaakt.

Nu weet ik ook wel dat buiten de app, de ontwikkelaars eerst een API hebben ontwikkeld voor Mijn Simyo en dat de App op meerdere platformen moet gaan draaien maar ik vraag me zeer af waar jullie de prioriteiten leggen tijdens de verdere ontwikkeling van deze app.

Meer features zoals het kunnen beheren van je abbo of het eerst verbeteren van de weinige features die er zijn.
Reputatie 6
Badge +9


Top prio voor mij is dat opnieuw inloggen na 4 dagen er ASAP uit moet. Inlogdata gewoon op telefoon opslaan en niet telkens opnieuw.

.


Yep, vind ik ook een nadeel t.o.v. de apps van derden.  

En nu hoop ik natuurlijk dat de iOS versie ook snel komt :D

Yep! Discriminatie voor de Appleflappers onder ons! :mad::D
Reputatie 3
Badge +9
De app werkt prima, maar alleen om even snel te checken.

Begin maar met het implementeren van een waarschuwingssysteem. Ik denk dat deze samen met de verbruiksgeschiedenis het belangrijkst is. Er is al een provider met het "Bill shock system".

Ook vandaag een klant op het forum met een achterstand van 4 dagen. Ik vindt dit onacceptabel.
Badge
eindelijk, hij doet wat hij moet doen:o
de rest die er bij zou komen zie ik extra 
maar jammer dat op de site nog niets gemeld word hier over

dus zitten er mensen te wachten voor niets :(
en aanloop problemen hou je altijd, maar daar hen ik zelf nog geen last van gehad

en als hij straks voor prepay ook werk is mijn dochtertje ook weer blij 😃
Badge +8
De app werkt prima, maar alleen om even snel te checken.

Begin maar met het implementeren van een waarschuwingssysteem. Ik denk dat deze samen met de verbruiksgeschiedenis het belangrijkst is. Er is al een provider met het "Bill shock system".

Ook vandaag een klant op het forum met een achterstand van 4 dagen. Ik vindt dit onacceptabel.


Hoi Martijn®,

Bedankt voor je feedback.
Over welk topic heb je het, waar het gaat over een achterstand van 4 dagen? Dan kan ik even specifiek naar die aansluiting kijken. Het zou ook zo kunnen zijn dat diegene 4 dagen niks heeft verbruikt, dan verandert de datum van update ook niet.

eindelijk, hij doet wat hij moet doen:o
de rest die er bij zou komen zie ik extra 
maar jammer dat op de site nog niets gemeld word hier over

dus zitten er mensen te wachten voor niets :(
en aanloop problemen hou je altijd, maar daar hen ik zelf nog geen last van gehad

en als hij straks voor prepay ook werk is mijn dochtertje ook weer blij :D


Hoi kees p,

Ja, de officiële release komt nog, omdat de app er nog niet voor alle besturingssystemen is.
Android-gebruikers hadden de primeur. Ik zit nog te wachten met mijn iPhone ;)

Voor je dochtertje ook nog even geduld dus..

Groetjes,
Charlene
Badge
voor prepay is het probleem ook niet zo groot,
je krijgt een waaschuwing als hij bijna op is en je kunt niet over de bundel gaan,
maar ongemerkt  over je bundel gaan is minder leuk
dat de wergave niet helemaal live is kan ik ook nog wel mee leven,

de datum staat erbij tot waneer het bijgewerkt,
het verbruik er na is wel een beetje te schatten
Badge
Nou ja, met of zonder app, Simyo geeft ook keurig een waarschuwing als je een x-deel van je internet/mb hebt verbruikt. Ook heel netjes.
Badge
maar door het wat achter lopen kan het wel eens wat laat zijn als je een niet zo grote bundel hebt
bij voorbeeld als je tefefoon per ongeluk even een update binnen slurpt
als snel op de telefoon even kunt controleren hoe het er voor staat dan is dat toch een stuk prettiger
om naar internet te gaam op de PC is toch omslachtig

maar de rest zal echt ook wel goed komen het begin is er 😮
Reputatie 6
Badge +9
Je hebt een positieve instelling kees p. :)
Voorlopig zijn zelfs deze functies teveel voor de app. Moet opnieuw inloggen en dat werkt niet.....
Badge
lijkt er op de de server uitgevallen is
het is nu weekend,
maandag zullen we zien of dit vlot opgelost word 🙂
Reputatie 6
Badge +9
Je hebt een positieve instelling kees p. ;)
Zojuist de app gedownload, maar kan niet inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord. Toestel is een Sony Xperia S. Melding is dat inlognaam/ wachtwoord niet correct is terwijl deze wel juist is.