.

Beantwoord

Factuur hoogverbruik verdwenen?

  • 22 March 2014
  • 8 reacties
  • 449 Bekeken

September 2013 werd ik geconfronteerd met een afsluiting wegens data hoogverbruik. Erg vervelend, omdat ik geen enkel idee heb waar dat verbruik door veroorzaakt werd. Na een klachtenbrief en telefonisch contact heb ik uiteindelijk de rekening betaald om mijn telefoon weer te kunnen gebruiken (heel handig georganiseerd SIMYO!!). Ik begrijp uit diverse posts op dit forum dat onduidelijk hoogverbruik een veel voorkomend verschijnsel is bij SIMYO en dat het enig weerwoord is dat we maar gewoon moeten vertrouwen dat het klopt omdat het systeem waterdicht is. Ja, ja...ik heb mijn databundel uit voorzorg toch maar gestopt.

Deze factuur, en ook het overzicht met hoog data verbruik is echter nergens meer te vinden onder "mijn simyo".
Kan iemand mij vertellen waar dit heen gegaan is?
icon

Beste antwoord door Charlene 25 March 2014, 15:28

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat laatste weet ik niet, maar ik wil er wel op wijzen dat het stoppen van een databundel absoluut niet betekent dat je geen internetkosten meer zult hebben. Als je het internet gebruikt via Simyo en je hebt geen bundel, dan betaal je aanzienlijk meer per MB want je betaalt dan het standaard buiten-bundel tarief.
Reputatie 7
Badge +9
Bundels staan los van wel of geen internet hebben. De optie "internet op je mobiel" van mijn simyo regelt of je internet hebt of niet.
Ik gebruik nu gewoon helemaal geen 3g internet meer, ik doe alles via wifi. Bij simyo staat internet op "uit".
Badge +8
Hoi johand,

Welkom op het forum :)
Hoogverbruik is een term die wij gebruiken voor snel oplopende buiten bundel kosten. Wanneer er meer dan €75 op een dag, of €250 in een week aan buiten bundel kosten worden gegenereerd, dan wordt de aansluiting automatisch geblokkeerd.
Bij jou had dat in september 23013 met internetverbruik te maken. Uit je verhaal begrijp ik dat jij je daar destijds niet bewust van bent geweest, maar ook onbedoeld of onbewust kan er internetverbruik via het netwerk plaatsvinden. Daar hebben inderdaad meer mensen mee te maken, en het is één van de meest frustrerende dingen die de smartphone met zich mee heeft gebracht.
Internetverbruik kan op verschillende manieren plaatsvinden. Er vindt verbruik plaats op het moment dat je zelf ervoor kiest om verbinding te maken door bijvoorbeeld een applicatie, of via de browser van het toestel. Daarnaast is het echter ook mogelijk dat instellingen van je toestel ervoor zorgen dat er automatisch verbinding wordt gemaakt, zonder dat je daar weet van hebt. Simyo kan dit niet tegenhouden.
Alleen als de optie Internet op je Mobiel uit staat op Mijn Simyo, kan er geen internetverbruik plaatsvinden via het netwerk.
Bij jou is die optie nu uitgeschakeld, dus je zult geen onverwachte kosten voor internet meer maken.

Je facturen vind je terug op Mijn Simyo onder het tabblad facturen.
Daar zijn al je facturen te downloaden.

Laat je even weten of je het kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
Hi Charlene,

Bedankt voor je reactie. Ik kan al mijn facturen vinden behalve de factuur die hoort bij die keer dat ik mijn databundel overschreden heb. Ik moest toen (September 2013) 88,96 betalen. Deze factuur staat er echter niet bij. De factuur die staat bij september is echter slechts voor 3 euro. Of doe ik iets verkeerd?

Groeten,
Johannes
Badge +6
Hoi johand,

Wat vreemd wat je aangeeft 😕, ik heb even naar je factuur gekeken en begrijp nu waar de verwarring vandaan komt op Mijn Simyo.

Om de één of andere reden is het bedrag dat wordt weergegeven op Mijn Simyo het factuurbedrag minus het bedrag dat je al hebt betaald (de aanbetaling), vandaar dat daar €3,00 wordt weergegeven.

Wanneer je op het factuurnummer klikt, kan je de factuur downloaden als PDF-bestand en zal je zien dat het wel de factuur betreft met het hoogverbruik.

Ik hoop dat ik zo de verwarring wat weg heb kunnen nemen, daarnaast ga ik erachteraan hoe we de weergave van het factuurbedrag op Mijn Simyo kunnen verbeteren, want ik kan me goed voorstellen dat dit voor verwarring zorgt en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ah, ja inderdaad. Ik werd inderdaad op het verkeerde been gezet doordat er 3 euro staat. In de pdf heb ik inderdaad wel alles terug kunnen vinden. Bedankt!
Badge +8
Hoi Johand,

Bedankt dat je ons hierop hebt gewezen. Dan kunnen we dat dus nu gaan verbeteren. :)
En fijn dat je doorgeeft dat je het nu gevonden hebt.

Groetjes, Charlene

Reageer