.

Beantwoord

Duidelijker inzicht in verbruik via mobiel internet op Mijn Simyo, is dat mogelijk?

  • 10 September 2014
  • 16 reacties
  • 594 Bekeken

Badge +1
Ik zou het wenselijk vinden als erin je overzicht bij verbruik Internet alles vermeld werd en wat je gedownload hebt.
Als ik nu in mijn overzicht bij verbruik Internet kijk word er wel vermeld dat ik 44 keer gedownload hebt, maar er worden maar 6 meldingen verricht i.p.v. de totale aantal.
icon

Beste antwoord door Kim 11 September 2014, 17:32

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik zou het wenselijk vinden als erin je overzicht bij verbruik Internet alles vermeld werd en wat je gedownload hebt.
Als ik nu in mijn overzicht bij verbruik Internet kijk word er wel vermeld dat ik 44 keer gedownload hebt, maar er worden maar 6 meldingen verricht i.p.v. de totale aantal.


Ik neem aan dat je het over Mijn Simyo webpagina hebt en niet de app.

Op de webpagina staat het totaal per dag, klik je op die dag dan zie je de splitsing.
Badge +1
quote: Ik neem aan dat je het over Mijn Simyo webpagina hebt en niet de app. /quote

Sorry ik had het verkeerd begrepen, ik dacht namelijk dat ik ook mijn reactie mocht geven over de webpagina.
Reputatie 7
Badge +9
Natuurlijk mag je dat hier ook 🙂 (van mij), maar vanwege de onderwerptekst is het wel duidelijk om even te vermelden dat het om de webpagina gaat.
Badge +1
quote: vanwege de onderwerptekst is het wel duidelijk om even te vermelden dat het om de webpagina gaat. /quote

Je hebt gelijk, had er niet bij stilgestaan; mijn oude dag misschien. 
Badge +6
Hoi P.Th. de Treek,

Ik heb even je bericht een eigen topic gegeven :)

Op Mijn Simyo, onder het tabblad Verbruik en vervolgens de maand kan je gespecificeerd inzien welke pakketten aan verbruik wanneer zijn geregistreerd door, zoals Scotsman al aangaf, op de dag te klikken.

@franswon, dankjewel voor het meedenken!
Badge +1
Hoi P.Th. de Treek,

Ik heb even je bericht een eigen topic gegeven :)

Op Mijn Simyo, onder het tabblad Verbruik en vervolgens de maand kan je gespecificeerd inzien welke pakketten aan verbruik wanneer zijn geregistreerd door, zoals Scotsman al aangaf, op de dag te klikken.

@Scotsman, dankjewel voor het meedenken!


Ik had Scotsman wel begrepen, maar jullie begrijpen mij kennelijk niet.
Natuurlijk kijk ik bij verbruik maar het word niet echt goed weergegeven.
Kijk Scotsman en Moderator Kim, als ik bij mijn verbruik kijk met name Internet word er wel weergegeven dat ik 44 keer op Internet geweest ben, maar als ik dat dan ga bekijken zie ik er maar 6 of 7 staan i.p.v. de 44 vermeldingen.
Verder zou het ook wenselijk zijn als erbij de data de namen van de site en de apps die jij download, vermeld word.
Ik moet erbij zeggen dat het niks uitmaakt of ik mijn verbruik inkijk via de app of via de webpagina, ik krijg precies dezelfde informatie.
Reputatie 7
Badge +9
Beste P.Th. de Treek,

Wat je wilt is duidelijk, maar de telecomproviders mogen deze gegevens niet bijhouden, welke sites je bezoekt etc.

Er is een bewaarplicht geregeld in de wet, deze houdt, verkort, in:

Met de
Wet bewaarplicht worden aanbieders van
openbare telecommunicatienetwerken
en/of -diensten (internettoegang, e-mail
en (internet-) telefonie) verplicht tot het
bewaren van verkeers- en locatiegegevens
van gebruikers voor een periode van twaalf
maanden. Het gaat hierbij niet om de
inhoud van de communicatie. Het bewaren
van verkeers- en locatiegegevens is van
belang voor de opsporing en vervolging
van (ernstige) misdrijven. Meer informatie
over de Wet Bewaarplicht vindt u in hoofdstuk
13 van de Telecommunicatiewet.

Zoals je ziet is de inhoud van de communicatie niet onderworpen aan de wet, sterker nog, de providers mogen deze informatie niet opslaan (privacy).

En nogmaals, als je op de website de dag aanklikt zie je daar alle sessies met verbruik van die dag.
Begrijp ik het goed je wilt zien de apps die je gebruikt hebt, en de downloads?
Simyo heeft geen inzage in wat jij of iemand anders precies download, wel het aantal mb, dit heeft te maken met privacyregelgeving.
Wel is het zo dat wanneer je bijvoorbeeld een data manager op je telefoon gebruikt,  bijvoorbeeld My Data Manager of Onavo Count, dat je precies te zien krijgt welke apps mb verbruik geven.
Verder zijn waarschijnlijk, wanneer ik er vanuit ga dat de meeste telefoons hetzelfde werken,  bij de app downloads precies zichtbaar wat en wanneer is gedownload.

Groet,
Friesian..

@ franswon

Toen ik dit plaatste stond er je reactie nog niet, vreemd.....
Badge +1
Bedankt voor de info Franswon, dat wist ik niet.
Jij ook bedankt voor je info Friesian.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi P.Th. de Treek,

Zoals je van franswon en Friesian al hebt begrepen, mag Simyo niet opslaan welke sites je hebt bezocht of welke App je hebt gebruikt. Dit zou natuurlijk een beroving van je privacy zijn 🙂

Je kunt in dit geval dus het beste een datameter installeren. Van alle datameters zou ik kiezen voor de App Onavo count 🙂

Bedankt voor jullie reactie franswon en Friesian! 🙂
Badge +1
Bedankt voor de reactie moderator Tiury.
Ik heb de Simyo app al op mijn Smartphone, dit is al genoeg voor mij.
Ik doe het er maar mee en ik zie wel hoe het e.e.a. verloopt.

Prettige dag verder.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi P.Th. de Treek,

Namens Tiury graag gedaan. Helemaal goed dat de Simyo app voldoende is. Als je nog opmerkingen/vragen hebt, dan horen wij je natuurlijk graag :)

Jij ook een hele fijne dag toegewenst. Als ik 't weerbericht mag geloven, komen er mooie dagen aan 😉
Badge +1
quote: Als ik 't weerbericht mag geloven, komen er mooie dagen aan /quote

Geloven doen we in de Kerk moderator Naomi.
De Weerman\Vrouw is geen God, dus geloof ik heb niet zogauw.
Als ik vragen c.q. opmerkingen heb dan laat ik zeker mij horen dan wel een bericht achter.
Moderator Naomi weet je wat ik wel prettig zou vinden? Dat is als je op dit forum een post achterlaat en je gebruikt quote om tekst te plakken, dat de gekopieërde tekst die jij wilt plakken in de post op dit forum er meteen op komt te staan.
Nu is dit niet het geval, als je nu quote: invoerd om tekst te plakken krijg je een soort pop-up scherm om tekst te plakken.
Nu begin ik er wel een beetje gewend aan te raken, maar toch vind ik het niet echt prettig werken.
Jij ook een fijne dag en mocht de Weerman\vrouw gelijk krijgen dan veel Zonplezier, alhoewel ik liever de Winter heb.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi P.Th. de Treek,

Dat is als je op dit forum een post achterlaat en je gebruikt quote om tekst te plakken, dat de gekopieërde tekst die jij wilt plakken in de post op dit forum er meteen op komt te staan.
Nu is dit niet het geval, als je nu quote: invoerd om tekst te plakken krijg je een soort pop-up scherm om tekst te plakken.

Als je met je cursor over het bericht gaat waaruit je wilt quoten, dan zie je rechtsboven
een duimpje, een tekstballonnetje en een vlaggetje verschijnen.
Wanneer je dat tekstballonnetje klikt, wordt dat bericht gekopieerd naar jouw reactie als zijnde een citaat/quote.
Vervolgens kun je een teveel aan tekst weghalen uit je quote, als je dat nodig vind.
Badge +1
Hoi P.Th. de Treek,


Als je met je cursor over het bericht gaat waaruit je wilt quoten, dan zie je rechtsboven
een duimpje, een tekstballonnetje en een vlaggetje verschijnen.
Wanneer je dat tekstballonnetje klikt, wordt dat bericht gekopieerd naar jouw reactie als zijnde een citaat/quote.
Vervolgens kun je een teveel aan tekst weghalen uit je quote, als je dat nodig vind.


Ik heb het gezien.
Ik zag dat wel maar ik had geen flauw benul waar dat voor diende.
Normaliter gesproken test ik dat soort dingen uit, waarom ik dat nu niet gedaan heb, weet ik niet, misschien ging ik te veel in de berichtgevingen op waardoor ik dat niet in de gaten had, nogmaals ik weet het niet.
Moderator Ernst, bedankt voor je berichtgeving.
Reputatie 5
Badge +11
Moderator Ernst, bedankt voor je berichtgeving.

Graag gedaan 😮

Reageer