.

Beantwoord

De Simyo app werkt niet, hoe moet ik mijn verbruik controleren?

  • 6 September 2014
  • 5 reacties
  • 476 Bekeken

Beste simyo,

Ik vind de app dienst die jullie aanbieden super fijn alleen jammer dat hij het nooit doet!
Ik ben nu al meerdere malen over mijn bundel heel gegaan omdat mij ook smsjes beloofd zijn, maar wederom werkt ook dit maar sporadisch. Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen? Want op dit moment word ik iets minder vrolijk van het feit dat ik deze provider heb gegekozen.

M.v.g Tessa
icon

Beste antwoord door Dries 8 September 2014, 13:25

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hallo Tessa (tessatimmerd)

Uit je vraag maak ik op dat je bedoeld een waarschuwings sms over mb verbruik.....?
Ik zou in dat geval een data manager installeren. Enkele voorbeelden zijn, My Data Manager, 3G Watchdog en Onavo Count.
Daarmee kun je jezelf beschermen tegen overschrijding van je mb bundel....
Indien aanwezig zou je ook kunnen kijken bij instellingen naar gegevensverbruik.

Duidelijk deze raad?

Groet,
Friesian
De app doet het wel maar inderdaad de weergave van het gebruik loopt nu al voor telefoon 3dagen achter en voor data gebruik 2 dagen achter dit is best vervelend.
Ik heb tot nu toe wel steeds waarschuwing berichtje gehad bij de helft van het data gebruik.
Ik heb nu in het midden van mijn bundel een nieuwe telefoon dus deze maand kan ik er dus weer makkelijk overheen omdat ik nu niks weet.
Het gaat me ook meer om hrt feit dat mij een fijne app en waarschuwings berichten beloofd zijn en dst gewoon niet goed gebeurt
Ik heb nu in het midden van mijn bundel een nieuwe telefoon dus deze maand kan ik er dus weer makkelijk overheen omdat ik nu niks weet.
Het gaat me ook meer om hrt feit dat mij een fijne app en waarschuwings berichten beloofd zijn en dst gewoon niet goed gebeurt


Ik begrijp het volkomen, heel erg vervelend.

Bijvoorbeeld bij Android zou ik de app Call meter 3G adviseren. (eenvoudige) voorkeuren instellen via linkertoets.
Deze als zowel mijn eerder genoemde voorbeelden geven je een direct beeld omdat het wordt gemeten linea directa op je telefoon.
Bij Simyo gebeurt het met vertraging.

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi tessatimmerd en Pinkbowhunter,

Welkom op het forum :)

De app heeft het vorige week ook gedaan, alleen moest je toen even uitloggen en weer inloggen. De app is trouwens niet de enige manier hoe je je verbruik kunt bijhouden, maar een extra mogelijkheid. Als je inlogt op Mijn Simyo kun je ook je verbruik inzien 😉 Een extra datamonitor app kan inderdaad geen kwaad. Dat is wat Friesian heel terecht opmerkt.

Als je de waarschuwing sms'en te laat hebt ontvangen is dat een slechte zaak. Zou je kunnen aangeven wanneer je de sms te laat hebt ontvangen of helemaal niet? Dan laat ik dat controleren door onze netwerkspecialisten.

@Pinkbowhunter, Het klopt inderdaad dat het verwerken van de verbruiksgegevens is 'blijven hangen'. Op dit moment wordt er hard aan gewerkt om dit op te lossen. Meer informatie hierover vind je in dit topic.

Reageer