Skip to main content

.

Dit is een vervolg op het topic over de nieuwe Simyo app. Deel 1 is hier te vinden



De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor Android en iOS. Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.



We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Omdat we veel nuttige feedback van jullie hebben ontvangen via het vorige feedback topic, hebben we nu versie 2.0 uitgebracht.



En op verzoek van veel Simyo bellers, is het nu ook weer mogelijk om ingelogd te blijven in de app!



Uiteraard willen de ontwikkelaars jullie bedanken voor de feedback.



Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?



Sim Only versie



- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo

- Inloggen met een inlogcode

- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt

- Facturen betalen vanuit de app

- MB's bijkopen

- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen)



Prepaid versie



- Beltegoed opwaarderen

- Inloggen met een inlogcode



Nieuw! Versie 2.0



- De widget is terug

- Je kunt nu kiezen om ingelogd te blijven

- Wachtwoord bij bundels bijkopen en wijzigen

- Foto toevoegen aan profiel

- Uitleg voor aanmaken inlogcode



Wil je de app downloaden?



- iOS

- Android



Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.



Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.
Nee, je kunt niet een extra simkaart toevoegen, maar wel een extra gebruiker. Deze voeg je toe door op het plusje te drukken op het thuisscherm. Voor deze extra gebruiker moet je dus wel weer een pincode intoetsen.
Hoi KMvrtr,



Welkom op het forum.



Zoals RicoK het al zei is het inderdaad mogelijk om een extra gebruiker toe te voegen. Bedoel je dit ook? En lukt het met de uitleg die RicoK je hebt gegeven?



@RicoK bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Caspar
Is flut Na inloggen weer vast in orange scherm en ik wil zelf bepalen of ik het scherm beveilig met een patroon of een code het is nit aan Symio om dat te bepalen. Ik heb hem er uit gegooid moest ook iedere keer mijn toestel opnieuw opstarten omdat er geen mobiele gegevens aanwezig zouden zijn
Hoi Maria Kalmijn,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat jammer om te zien dat je niet tevreden bent met onze app 😞



In dit topic leggen we aan je uit hoe het kan komen dat je een oranje scherm te zien krijgt. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan dit komen door een verkeerde update of het Android 4 beveiligingssysteem. Zie jij een oranje scherm? Probeer dan het onderstaande:



- Verwijder de app van je telefoon en installeer hem daarna opnieuw. In de meeste gevallen is dit de oplossing.

- Heb je een Android 4 telefoon? Stel dan een schermbeveiliging in. De app kan anders geen wachtwoorden opslaan op de telefoon, waardoor bepaalde functies niet goed meer werken.

- Wil je geen schermbeveiliging? Update Android, mocht dit mogelijk zijn.

- Staat er geen Android update voor je klaar? Dan adviseren we je om 'Ingelogd blijven' niet aan te vinken.



Je kunt de schermbeveiliging uitzetten via Apps >Instellingen >Beveiliging >Aanmeldgegevens wissen. Ga vervolgens naar Instellingen >Vergrendelscherm >Schermbeveiliging en kies de gewenste optie. Wij bepalen inderdaad niet of jij een code op je telefoon zou moeten instellen. Het Android 4 beveiligingssysteem zorgt ervoor dat je geen pincode's en wachtwoorden kunt opslaan op je telefoon, als je geen vergrendelcode hebt. Om die reden krijg je de melding dat je er 1 zal moeten instellen. Als je dit niet wilt, kun je geen pincode aanmaken of 'ingelogd blijven' aanvinken.



Maakt mijn uitleg het wat duidelijker voor je?



Groetjes,

Angela
Na een paar uurtjes hobbyen is hij zoals is wil alleen vraagt mijn symio nog steeds naar een pincode of patroon. Ik heb ingelogd blijven niet aangevinkt dus moet ik iedere keer opnieuw inloggen is weer een handeling meer en ik ben benieuwd of het scherm weer oranje gaat worden en of ik mijn tiestek iedere keer opnieuw moet opstarten omdat de kaart weg is
Hoi Maria Kalmijn,



Fijn dat het gelukt is om de beveiliging van je telefoon af te halen. Je blijft inderdaad de melding krijgen dat je een beveiliging zal moeten instellen als je een code wilt gebruiken voor de Mijn Simyo App. Dit heeft te maken met het beveiligings issue in Android 4. Je kunt hier steeds op annuleren klikken of je moet wel weer een beveiliging op je telefoon plaatsen. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



Groetjes,

Angela
Het lijkt mij vreemd dat het aan de Android 4 ligtwant hhiervoor had ik Vodafone en daarbij hoefde ik geen code in te geven en kon gewoon
Ingelogd blijven dus ik ben bang dat het niet aan de andriode ligt
Hoi Maria Kalmijn,



Helaas is dit met onze app wel het geval 😞 Zoals uitgelegd, heeft het te maken met de beveiliging binnen Android 4. Deze kan geen wachtwoorden onthouden op het moment dat jij geen beveiliging op je scherm hebt. Hoe dit wel kan bij Vodafone durf ik niet te zeggen. Ik weet niet precies hoe het allemaal geregeld is wat betreft hun app. Alle Android versies die hoger zijn dan versie 4, hebben deze problemen niet.



Heb je eventueel de mogelijkheid om een update uit te voeren op de softwareversie?



Groetjes,

Anngela
Voor de software een updaten gedaan maar blijft het zelfde en als ik ingelogd blijven aan vink krijg ik een oranje scherm. Allemaal heel vreemd dat ik bij Vodafone geen enkel probleem had met beveiliging en ingelogd blijven en bij Symio wel
Dat je dit vreemd vindt, kan ik ergens begrijpen. Aan de andere kant, gaat het natuurlijk om 2 hele verschillende apps met wellicht andere beveiligingsvoorschriften. Zoals gezegd, hoort het te werken vanaf Android versie 5. Welke versie heb jij nu op je telefoon staan?



Groetjes,

Angela
Ik heb de 4
Dan is dat precies waar ik het eerder over gehad heb in mijn berichten. Sorry, ik kan dit probleem dan ook niet verhelpen voor je :(



Groetjes,

Angela
Jammer dat het alleen voor hoger dan 4 is hoewel ik het een rare zaak vind. Bedankt voor de reacties.
Hoi Maria Kalmijn,



Snap ik! Graag gedaan, wat de reacties betreft 🙂 Laat je 't weten als je nog andere vragen hebt?



Groetjes,

Jihane
We houden je uiteraard weer op de hoogte, SophiaB. We komen er wel ;)



Groetjes,

Angela




Is er over dit topic inmiddels iets nieuws te melden? Ik ben er toe overgegaan om niet meer van simkaart te wisselen elke keer als ik naar Nederland ga, en dus heb ik de Simyo sim permanent in een android toestelletje geparkeerd. Dit is een Alcatel OneTouch Pop D1. Het zou ideaal zijn als daar de Simyo app geïnstalleerd zou kunnen worden. Het is me tot op heden niet gelukt om de Simyo app te installeren, de Playstore toont wel enkele Simyo apps maar helaas niet de Nederlandse.
Hi Scotsman,



Ik snap heel goed dat het handiger zou zijn als de app ook op jouw Alcatel OneTouch Pop D1 geïnstalleerd kon worden. Helaas is er nog niets nieuws over te zeggen! Zodra dit wel het geval is, zullen we dat meteen in dit topic plaatsen 🙂



Groetjes,

Jihane
Hoi Scotsman,



Komt dat misschien doordat je niet het volledige aanbod van de Playstore ziet, maar alleen dat voor Great Britain geschikt is? Het toestel werd geleverd met Android 4.4.
Hoi Scotsman,



Komt dat misschien doordat je niet het volledige aanbod van de Playstore ziet, maar alleen dat voor Great Britain geschikt is? Het toestel werd geleverd met Android 4.4.




Het toestel draait inderdaad op Android 4.4.2. Ik weet niet hoe ik er achter kom of het volledige aanbod te zien is. Ik krijg in elk geval wel typisch Nederlandse apps zoals 9292, NS reisplanner Xtra en OV-Chipkaart te zien, om maar een paar te noemen. Daar heb je buiten NL helemaal niets aan. Daarom verbaast het me dat de Nederlandse Simyo app niet getoond wordt want daar heb je buiten NL wel wat aan.

Wat ik wel kan downloaden zijn een aantal (voor mij nutteloze) KPN apps, waaronder MijnKPN. Het is een rare wereld!!
Hoi,



Misschien dat de directe link wel lukt?



https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo



Succes.
Hoi,



Misschien dat de directe link wel lukt?



https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo



Succes.




Helaas....




Het is een Dual-Sim toestel, heb je geprobeerd met de Simyo in slot 1 en 2, zonder andere simkaart? Ik had vroeger ook wel eens last met sommige programma's toen ik nog Simyo in slot 2 had en Base in slot 1.
Het is een Dual-Sim toestel, heb je geprobeerd met de Simyo in slot 1 en 2, zonder andere simkaart? Ik had vroeger ook wel eens last met sommige programma's toen ik nog Simyo in slot 2 had en Base in slot 1.



Dit is geen dual-sim toestel, die variant bestaat wel (model 4018D) maar dit is de 4018X met maar 1 sim slot.



Bedankt voor je suggesties trouwens!
Misschien als je weer in NL bent en bereik van Simyo hebt dat het wel lukt. Volgens de systeemvereisten zou hij het moeten doen.



Ik had in Praag een Vodafone CZ app, die werkte prima daar met het Vodafone kaartje, in NL deed de app niets meer met hetzelfde kaartje nadat ik het toestel herstart had om 4G in NL op Simyo te krijgen.
Misschien als je weer in NL bent en bereik van Simyo hebt dat het wel lukt. Volgens de systeemvereisten zou hij het moeten doen.



Ik had in Praag een Vodafone CZ app, die werkte prima daar met het Vodafone kaartje, in NL deed de app niets meer met hetzelfde kaartje nadat ik het toestel herstart had om 4G in NL op Simyo te krijgen.




Goede suggestie. Blijft wel de vraag waarom ik hier wel MijnKPN kan installeren en niet MijnSimyo...

Reageer