.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Dat ik moet inloggen met een pincode als ik de Simyo app wil gebruiken, is prima, maar waarom moet ik dat nu iedere keer als ik mijn smartphone wil gebruiken, ook doen. In de instelling van mijn toestel kon ik voorheen aangeven cq instellen of ik wilde vegen, een wachtwoord of een pincode wil gebruiken. Nu is alleen de pincode (van de Simyo app) nog mogelijk. Waarom zijn met de update van deze app ook de instellingsmogelijkheden van mijn smartphone aangepast?
Dat er mensen hebben gevraagd om steeds te moeten inloggen omdat ze accounts delen met hun kinderen is nog geen reden om de app totaal te verknallen voor al die anderen die steeds inloggen alleen maar ontzettend storend vinden. Een toestel is al beveiligd dus daarvoor is dat steeds inloggen niet nodig. Beheerfunctionaliteit okƩ maar dan wel OPTIONEEL, zodat je het niet hoeft te gebruiken en er dan geen last van hebt. Met bv. een beheerderswachtwoord is zoiets prima te realiseren. Knullig dat Simyo dit niet heeft voorzien en blijkbaar in een ivoren toren een update heeft gemaakt, zonder de functionaliteit te toetsen bij haar gebruikers...
Ik denk dat ik de Simyo app maar ga verwijderen. Zo heb ik er niets aan. ik hoop dat ik dan wel de oorspronkelijke systeem instellingen weer terug krijg.
Ik denk dat ik de Simyo app maar ga verwijderen. Zo heb ik er niets aan. ik hoop dat ik dan wel de oorspronkelijke systeem instellingen weer terug krijg.

Simyo is onderzoeken waarom bij sommige mensen de toestelvergrendeling is geactiveerd. Ik had het namelijk niet, heb echter een eigen vergrendeling.
Mijn toestel vergrendeling wordt niet alleen geactiveerd, maar is gewijzigd. In mijn toestelinstelling stond dat ik de vergrendeling met vegen ongedaan kon maken. Nu moet het met dezelfde pincode als de Simyo app. In de toestelinstellingen is de veeg optie niet meer zichtbaar.
Het feit dat je niet meer je verbruik relatief t.o.v. de rest van de maand kan zien (met die lijntjes) was voor mij een reden om de app te uninstallen en de oude versie via apk hierboven terug te halen.
Bij de vorige versie van de Simyo-app kon ik snel mijn verbruik van die maand bekijken.
Helaas heb ik de app geupdate, want ik werd bij het installeren verplicht een beveiliging op mijn telefoon aan te brengen! Nu moet ik voor elk whatsppje e.d. eerst mijn pincode intypen. Vreselijk. En wat een bemoeienis met de beveiliging van mijn eigen telefoon. Dat de simyo-app beveiligd wordt met een wachtwoord of pincode kan ik nog begrijpen, hoewel jammer voor degenen die alleen even wilden weten wat de status van het verbruik was.

Ik ga mijn dochter waarschuwen dat ze deze app beslist niet moet updaten. De oude moet ze voor de zekerheid maar weghalen. Geluk voor haar dat ze de updates niet automatisch laat doen.
Waarom luistert Simyo niet naar z'n klanten. Op deze manier kelderen de consumentencijfers bij de Consumentenbond. Ik ga in ieder geval negatief beoordelen.
Ik herhaal wat anderen hier al vermelden maar dit:

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.

is zonde van de nieuwe app. Die ogenschijnlijk kleine functionaliteit was rete-handig. Ik zie niet zo goed hoe Simyo dacht dat deze nieuwe app daadwerkelijk een verbetering is in gebruiksvriendelijkheid.
Bij de vorige versie van de Simyo-app kon ik snel mijn verbruik van die maand bekijken.
Helaas heb ik de app geupdate, want ik werd bij het installeren verplicht een beveiliging op mijn telefoon aan te brengen! Nu moet ik voor elk whatsppje e.d. eerst mijn pincode intypen. Vreselijk. En wat een bemoeienis met de beveiliging van mijn eigen telefoon. Dat de simyo-app beveiligd wordt met een wachtwoord of pincode kan ik nog begrijpen, hoewel jammer voor degenen die alleen even wilden weten wat de status van het verbruik was.

Ik ga mijn dochter waarschuwen dat ze deze app beslist niet moet updaten. De oude moet ze voor de zekerheid maar weghalen. Geluk voor haar dat ze de updates niet automatisch laat doen.
Met alle respect, maar je telefoon zonder toegangscode gebruiken is vrij stupide als je bedenkt hoeveel informatie erop staat en wat er mogelijk met die informatie kan worden gedaan als het in verkeerde handen terechtkomt.
Ik vind dit eenvoudig dat dit MIJN probleem is en niet de verantwoording van Simyo.

Bij de vorige versie van de Simyo-app kon ik snel mijn verbruik van die maand bekijken.
Helaas heb ik de app geupdate, want ik werd bij het installeren verplicht een beveiliging op mijn telefoon aan te brengen! Nu moet ik voor elk whatsppje e.d. eerst mijn pincode intypen. Vreselijk. En wat een bemoeienis met de beveiliging van mijn eigen telefoon. Dat de simyo-app beveiligd wordt met een wachtwoord of pincode kan ik nog begrijpen, hoewel jammer voor degenen die alleen even wilden weten wat de status van het verbruik was.

Ik ga mijn dochter waarschuwen dat ze deze app beslist niet moet updaten. De oude moet ze voor de zekerheid maar weghalen. Geluk voor haar dat ze de updates niet automatisch laat doen.
Met alle respect, maar je telefoon zonder toegangscode gebruiken is vrij stupide als je bedenkt hoeveel informatie erop staat en wat er mogelijk met die informatie kan worden gedaan als het in verkeerde handen terechtkomt.
Ik heb de Simyo app verwijderd en de oude terug gezet. Helaas blijven de toestel systeem instellingen dezelfde zodat ik nog steeds alleen met pincode de schermbeveiliging kan opheffen ipv vegen.
Badge +1
Nou, gezien de vele positieve reacties #sarcasme, vraag ik me af wat Simyo gaat doen. Zowel op het forum, als in de app store worden ze overspoeld met klachten en terecht. Privacy??? Laat ze de appmaker van de ING of Rabobank eens inschakelen. Als ik de Rabobank app open, toont hij mijn tegoed, niet meer of minder. Geen enkele informatie omtrent de gebruiker. Voor wijzigingen of andere info MOET je inloggen. Tweede punt is ook nog eens dat volgens mij de gebruiker bepaalt in welke mate hij privacy wil dmv een wachtwoord bij het aanzetten of ontgrendelen van je telefoon. Mooi dat je nu ineens van alles kan wijzigen in de app, maar zet dan alleen dat achter een eventueel wachtwoord. Lijkt me een stukje eigen verantwoordelijk van de telefoon gebruiker, niet van Simyo

Erik
Ik heb de Simyo app verwijderd en de oude terug gezet. Helaas blijven de toestel systeem instellingen dezelfde zodat ik nog steeds alleen met pincode de schermbeveiliging kan opheffen ipv vegen.

Ik deed hetzelfde, helaas zijn mijn toestel-instellingen ook niet terug te zetten.
Wie weet raad?
Waarschijnlijk de fabrieksinstellingen terug zetten, maar dan ben je alles van je toestel kwijt.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Zoals jullie kunnen lezen in het eerste bericht in dit topic, doen we zeker wat met alle feedback die hierover binnenkomt. Wij waarderen het enorm dat jullie de moeite nemen om jullie tips en feedback met ons te delen. Om deze reden hebben we ook aangegeven dat we hiermee aan de slag gaan. Er is altijd een nieuwe update mogelijk waarin we weer andere opties kunnen toevoegen of oude opties terug kunnen laten komen. Of en hoe we dit precies gaan doen, is nog niet duidelijk. Om deze reden wil ik jullie geduld hierin vragen.

We doen ons best om jullie feedback zo snel mogelijk te verwerken.

@Marloesje en Dick de jong, het is helemaal niet makkelijk dat er nu ook een code op jullie telefoon is ingesteld. Sorry hiervoor. Willen jullie proberen om via Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Uitzetten, dit aan te passen. Je kunt ook de ā€˜automatische schermbeveiligingā€™ op ā€˜nooitā€™ zetten. Laten jullie weten of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Angela
Helaas, Ik dan de schermbeveiliging niet uitzetten. De optie pincode staat vast. ik kan alleen de tijd variƫren van direct tot 30 minuten.
Badge
groot nadeel ik moet mijn dochter nu de code geven ander kan ze het verbruik niet meer inzien ( widget weg )
maar nu kan de dus ook abonnementen en bundels zelf veranderen,
dus eigenlijk is de app waardeloos geworden,
buiten wat geeft de widget voor gevoelige informatie weer, verbruik en wat er over is . dat is juist handig in een oog opslag zien of het gebruik aangepast moet worden
*blijft de keus over de puber dochter vertrouwen dat ze niets aanpast ( ww geven)
*of gokken dat ze niet over het verbruik heen gaat zij moet dit dan ook gokken (ww niet geven )
*terug naar het duurdere prepay ( duurder dus reden om over te stappen naar een andere provider )
*of naar een andere provider ( de meest waarschijnlijke keus )
op de S3 NEO van mijn dochter werkt de pincode inlog ook niet is niet in te geven en bij instellingen blijft de app maar zeuren dat het wachtwoord niet goed is, terwijl je er wel mee kunt inloggen,

kortom een grote miskleun deze app
geeft de mensen zelf de keus of ze de inlog/uitlog willen ( ww alleen voor aanpassingen )
Widget weer terug die wel werkt zonder dat je de gebruiker het ww moet geven
bij ING KUN JE OOK ZELF KIEZEN OF OF JE JE SALDO ZONDER INLOG ZICHTBAAR WIL MAKEN, voor meer informatie moet je wel inloggen natuurlijk en je hoeft het niet aan te zetten,

de groep ouders die jullie van dienst willen zijn met meerdere nummers jaag je met deze app juist weg dus !!!
of je moet nog een verbruiksmeter hebben Widget hebben voor kinderen

en ik zelf word er ook niet vrolijk van en overweeg een overstap met meerdere nummers
3 abonnementen en 3 prepay nummers

geeft jullie nu nog even het voordeel van de twijfel, en wacht op een betere app,
die hopelijk snel komt, want dit is brandhout,
Badge +1
Zitten jullie allemaal op 1 lijn bij Simyo vwb deze app? gisteren stuurde simyo nagenoeg aan iedereen die de app beoordeelde dezelfde reactie. Privacy en check het topic op het forum, terwijl Angela nu zegt dat men aan het kijken is hoe we alle input van de gebruikers alsnog kunnen gebruiken.

Ik denk dat het voor Simyo nu wel duidelijk is dat men niet tevreden is met deze update en dus zo snel mogelijk de widget terug wel en inderdaad, net zoals vele banken dit ook gewoon kunnen weergeven.

We wachten af.
Erik
Simyo kan het beste de oude app terugzetten en de nieuwe onder een andere naam uitbrengen in de Play store. Dan kan de nieuwe app verder worden ontwikkeld, echter de oude app blijft bruikbaar gedurende het ontwikkeltraject.
Badge
evt de oude app in een uitgekleden versie als keus erbij maar natuurlijk wel met de widget
noem het maar een kinder versie

deze versie maakt de ouders niet blij,
maar ook de meeste gewone gebruikers zijn er niet blij mee

en bij een test moet je misschien ook alle soorten gebruikers mee laten doen,
waarschijnlijk is dit niet gebeurt, anders vraag ik mij sterk af of er ook geluisterd is naar de gebruikers,
De oude app werkte helaas op meerdere punten beter. Ik gebruik de app of even snel mijn data of minuten te checken. Steeds opnieuw inloggen (zelfs met eigen code) is irritant. Een reden als 'veiligheid van persoonsgegevens' is niet voldoende. Met een goede code structuur is dit prima heel veilig te doen. Idem voor de widget!

Daarnaast zijn de 'verbruikslijntjes' die aangeven hoeveel minuten of mb's je deze maand nog hebt minder inzichtelijk dan de vorige. Bij de vorige app was meteen de verhouding tussen je verbruik en de resterende dagen van de maand helder. Nu moet ik zelf inschatten hoeveel ik nog over heb over hoeveel dagen. In de FAQ boven in de thread wordt zelfs genoemd "Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk. ". Dus de app bouwers WISTEN dus de functionaliteit achteruit ging!

Een onnodige update waarbij niet als eerste gekeken is naar de wensen van de gebruikers. Jammer.
Ik vind het steeds opnieuw moeten inloggen ook wat overbodig. Wellicht kunnen jullie dat optioneel maken voor degenen die hun privacy zo belangrijk vinden? Wat ik nog veel vervelender vind is dat het streepje weg is. Ik gebruik soms dagenlang geen data, en dan een dag heel veel. Ik vond het altijd super handig om in Ć©Ć©n oogopslag te kunnen zien of ik nog wel 'op schema' zat. Ik heb natuurlijk geen zin om dat nu iedere keer uit te moeten rekenen. Zou heel fijn zijn als dit terug kon komen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Normaal zou ik jullie in een algemene reactie bedanken voor jullie feedback (bij deze alsnog bedankt ;)) Er worden door een aantal van jullie specifieke vragen gesteld. Hierdoor heb ik besloten om jullie allemaal persoonlijk van een antwoord te voorzien. Ik hoop dat dit overzichtelijk blijft voor jullie :)

@Dick de Jong, hmm, wat vervelend dat dit niet mogelijk is om uit te zetten. Ik heb nog 1 andere optie voor je. Je kunt naar Instellingen > Beveiliging > Referenties wissen. Check hierna wel even of je de app nog kunt gebruiken en als dit kan, raad ik je aan om geen pincode in te stellen. Houd je mij weer op de hoogte?

@Kees p, bedankt voor het geven van jouw feedback. Hier hechten wij veel waarde aan. De app is natuurlijk voor jullie ontwikkeld en het is jammer dat dit nu niet aan ieders wensen voldoet. Helaas is het ook niet altijd mogelijk om iedereen een app te geven waar ze voor de volle 100% blij mee zijn. Hier doen we uiteraard wel ons best voor.

De punten die jij hier opgeeft zijn de meest voorkomende feedback punten die we hebben binnengekregen. Ik kan je nog niet vertellen of dit aangepast gaat worden maar we zijn hier wel druk over in gesprek. We houden je hiervan op de hoogte.

Je hoort wel een code in te kunnen stellen. Omdat je aangeeft dat dit niet lukt, wil ik je vragen om het account binnen de Simyo App te verwijderen. Je kunt hierna een nieuwe account aanmaken en hierna zou de pincode moeten werken. Wil je dit testen?

@ErikM1972, wij zitten zeker op 1 lijn! Ik ben namelijk degene die heeft gereageerd op alle reviews 😉 Het lastige daaraan is dat ik gebonden ben aan 350 tekens. Ik kan hier dus heel lastig een volledig antwoord geven.
Om deze reden heb ik kort aangegeven waarom een functie verwijderd is en vervolgens doorverwezen naar dit topic. Hier kan iedereen zien dat wij zeker iets gaan doen met alle feedback 🙂 Ik hoop dat je dit begrijpt.

@BellendeKakatoe & Eline_K, bedankt voor het delen van jullie mening en feedback. We nemen ook jullie input mee als verbeterpunten.

@MathijsNL, bij jou wil ik even inhaken op het volgende:

In de FAQ boven in de thread wordt zelfs genoemd "Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk. ". Dus de app bouwers WISTEN dus de functionaliteit achteruit ging!

Ik ben bang dat je dit antwoord een beetje verkeerd hebt geĆÆnterpreteerd. Wij hebben geprobeerd om het verbruikslijntje toe te voegen in de cirkel. Dit is juist hetgeen wat ervoor zou zorgen dat jouw verbruik inzien onoverzichtelijk werd. Hierdoor is het verbruikslijntje weggehaald.

Ook dit punt ligt op tafel en wordt besproken.

Iedereen nogmaals bedankt voor jullie feedback. Wij kunnen niet verbeteren zonder :)

Groetjes,
Angela
Met een kluitje in het riet sturen gaat het spreekwoord... Mijn conclusie is dat dit nog geruime tijd gaat duren en dat er weinig zicht is op verbetering. De oude app terugzetten - naast de nieuwe - zou een snelle en werkbare oplossing zijn. Helaas... Genoeg reden voor mij om me eens te gaan heroriƫnteren op alternatieve aanbieders.