.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
De vernieuwde Mijn Simyo app is vanaf nu te downloaden voor iOS en Android! Met deze versie bepaal je nog beter je eigen genoeg. Lees hieronder meer over de nieuwe app.

We hebben de afgelopen tijd hard gewerkt aan de vernieuwde app. Ook is de app meerdere malen getest door een groot aantal Simyo klanten. De meest recente testversie is zelfs in een afgesloten forum extra aandachtig bekeken. We hopen dat de vernieuwde app je goed zal bevallen.

Wat is er allemaal nieuw aan de Mijn Simyo app?

Sim Only versie

- De app heeft een fris design gekregen en ziet er nu hetzelfde uit als Mijn Simyo
- Je kunt nu ook zien of je extra kosten maakt
- Facturen betalen vanuit de app
- MB's bijkopen
- VriendenDeal is beschikbaar in de app (deel o.a. je kortingslink met anderen) - Straks ook voor prepaid beschikbaar

Prepaid versie

- Beltegoed opwaarderen

Wil je de app downloaden?

- iOS
- Android

Wil je meer informatie over de Simyo app? Kijk dan op onze Mijn Simyo app pagina.

Heb je suggesties voor ons? Of vind je de app een goede verbetering? Laat het ons in dit topic weten.

Belangrijk

Dit topic is gesloten. De nieuwste ontwikkelingen rondom de Simyo app. kun je op deze pagina vinden.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

176 reacties

Ik snap de reacties wel maar men denkt verkeerd ;)

Men = de klant, denkt helemaal niet verkeerd. Men = de klant, wil gewoon graag geholpen worden. Dat gebeurt niet meer sinds de widget weg is. Dit is geen technische discussie, dit is een discussie over wat ervaart de klant als goede service.
De klant gaat echt wel beantwoord woorden hoor, als het goed is elke dag minimaal wel een keer. Waar ik op doelde is dat er sommige denken dat de widget weg is omdat daar vertrouwelijke info op staat. En dat is niet zo. De app bevat nu meer mogelijkheden waardoor deze beter beveiligd moet zijn. Hierdoor is het gebruik van de Widget, helaas voor velen, dus niet meer mogelijk omdat er geen constante inlog meer is.

Persoonlijk maakt het mij niet zo uit dat de Widget niet meer werkt.

Wat ik Simyo wel wil meegeven is dat zij het beter in de store's al hadden kunnen vermelden dat de Widget er niet meer is. Zo zou de klant op dat moment al kunnen bepalen of hij / zij de update wil installeren. Dit gaat helaas niet op als automatische updates aanstaan.
Reputatie 7
Badge +9
Ik ben het met je eens Raytje!

Maar als ik de extra mogelijkheden wil gebruiken doe ik het wel via de PC, de widget is gewoon reuze handig. De app gebruikte ik toch vrijwel niet, alleen de afgeleide daarvan, de widget.
Ik had de widget ook tot deze nieuwe update kwam. Het is ook handig om je standen in één oog opslag te zien maar andere kant boeit het mij persoonlijk niet dat ik nu de app even moet openen of via de pc kijk. Daar zit ik toch bijna de hele dag achter 😃
Reputatie 7
Badge +9
Daar zit ik toch bijna de hele dag achter :D

Ik zit er meestal voor 🙂
Badge
Zonder widget is de app een 1 ster app geworden. Triest dat ze zich verbergen achter het argument dat het om ons te beschermen is. Bij mijn bank kan ik ook mijn saldo zien zonder in te loggen. Het gaat hard achteruit met simyo. Toch maar wellicht ergens anders gaan kijken.
Badge
Raytje, ik zie diverse argumenten van jou dat de widget er nu niet meer is omdat er meer info in de app staat. Dit is echt een onzin redenering. Als simyo de beveiliging goed maakt kunnen ze prima de minder gevoelige info in een widget zetten. Kijk maar naar de ing app, zonder inloggen gewoon je saldo. Het is echt gepruts dat Simyo zich hier achter verbergt.
Raytje, ik zie diverse argumenten van jou dat de widget er nu niet meer is omdat er meer info in de app staat. Dit is echt een onzin redenering. Als simyo de beveiliging goed maakt kunnen ze prima de minder gevoelige info in een widget zetten. Kijk maar naar de ing app, zonder inloggen gewoon je saldo. Het is echt gepruts dat Simyo zich hier achter verbergt.

Misschien is die ING app wel slecht beveiligd. Ik heb geen ING dus kan dat niet beamen en persoonlijk hoef ik mijn banksaldo niet op mijn telefoon in een Widget te zien. En het is vrij lullig maar door de app op de telefoon te installeren is men akkoord gegaan met de gebruiksvoorwaarden. Simyo kan er niks aan doen dat men automatische updates heeft. Daarom heb ik Simyo aanbevolen in de store's aan te geven dat de Widget niet meer werkt.

Ik zeg niet dat het niet vervelend is dat het er niet meer is en wat ik schreef zijn mijn ideeën achter deze update en het missen van de Widget. Ik spreek niet namens Simyo, ik spreek namens mij zelf en wat ik schreef lijkt mij de meest logische reden voor het feit dat de Widget niet meer werkt.

Als men er voor kiest Simyo aan de kant te zetten omdat er geen werkende Widget meer is. Tja, ik kan mij ergere dingen bedenken.

Maar nogmaals, ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor veel klanten dat de Widget niet meer werkt.
Badge
De kracht van een app is juist dat je al veel weet van iemand voordat hij inlogt (als je als app ontwikkelaar nagedacht hebt over security). Je kan namelijk zien dan er een verzoek komt van een specifiek device voor dezelfde klant. Daar heb je echt geen pincode voor nodig. Dit zou meer dan voldoende moeten zijn om de widget te vullen.
Het iedere keer opnieuw invoeren van het wachtwoord is hartstikke vervelend. Vanuit welke wetgeving zijn jullie verplicht om mij na een tijdje uit te loggen om zodoende de gegevens goed te beschermen?
Ik denk dat mijn gegevens al voldoende beschermd zijn omdat ik mijn telefoon al heb voorzien van een toegangscode.
Minimaal dan maar inloggen via vingerafdruk scan toevoegen. Of gewoon ingelogd houden zolang er maar 1 user in de app zit.
Hetzelfde als wat ik verderop zie.. Sinds de laatste update op mijn Iphone 4s doet de app niets meer..
Erg jammer aangezien ik zo alles in de gaten kon houden
Het enige wat ik mis in de app is dat handige streepje waaraan je kon zien of je goed op schema lag met je belminuten/MB's voordat de nieuwe maand in ging.

+1

En dat steeds opnieuw inloggen is ook erg irritant. Ik vind de app geen vooruitgang, ik gebruikte hem alleen om mijn belminuten + MB's te checken, meer hoef ik er ook niet mee.
Wat een ontzettende achteruitgang! Ik ben blij om te zien dat het klachten regent en hoop dat jullie actie gaan ondernemen.
Het was voor de update een van de betere apps: snel, duidelijk en overzichtelijk.
Nu ben ik de widget kwijt, moet ik steeds opnieuw inloggen en wordt me constant verzocht een beveiliging op mn telefoon in te stellen.
Mateloos irritant, ik heb nu ergernis bij elk gebruik van de app/
Wat een ontzettend gepruts, ik snap niet hoe dit ooit door de testfase is gekomen
Mijn bank laat met een zgn. Saldochecker mijn banksaldi zien, indien ik dat zo heb ingesteld.

Simyo komt met:

"6) Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
like this+ 0"

Wat een onzin! Een mobiel apparaat kan je (zelf) voorzien van een toegangscode en daarmee is het afdoende beveiligd. Dat blijkt voldoende voor banksaldi dus voor een overzicht van bel/internettegoed is het dat zeker.

Het lijkt me eerder een flauwe poging om het inzien van je tegoeden van een flinke drempel te voorzien (wat dat tot meer overschrijdingen zou moeten leiden?) Not amused. 😠
Reputatie 7
Badge +9
Het lijkt me vrij duidelijk dat een merendeel van de mensen die reageren (over de rest van de gebruikers weet ik het niet) een negatief oordeel hebben over:

1. Het steeds opnieuw moeten inloggen
2. Het niet meer aanwezig zijn van de widget

Ik denk dat Simyo er goed aan doet om via de stores de mensen de keuze te laten welke versie ze willen, met duidelijke uitleg van de verschillen.
De nieuwe versie heeft absoluut ook voordelen, de zgn. 'look and feel' met de website is prima, meerdere telefoonnummers in de app prima!

Toch hoor ik tot de groep van mensen die de app verwijderd hebben en de oude app buitenom de store geïnstalleerd hebben. Ik heb maar 1 Simyo telefoonnummer, ik regel alles via de website en het voor mij belangrijkste gedeelte, de widget, ontbreekt bij de nieuwe app.

Zoals menig forumlid vraag ik mij ook af waarom de bescherming van je gegevens bij Simyo meer prioriteit heeft dan bij sommige banken.

Banken moeten aan hoge eisen voldoen v.w.b. bescherming van persoonlijke gegevens, Simyo legt de lat nog hoger Waarom vraag ik me af.
Waar blijft de widget? Deze was erg handig. Breng deze a.u.b. zo snel mogelijk terug.

En die pincode mag er ook af. Ik heb al genoeg beveiligingsmaatregelen om op mijn telefoon te komen, daar hoeft voor mij niets extra's bij.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

De afgelopen dagen hebben wij al jullie reacties bekeken en jullie feedback, tips en ideeën op een rijtje gezet. We hebben een overzicht gemaakt van de meest voorkomen punten en hier een antwoord opgegeven door middel van onderstaande FAQ.

Waar is de widget gebleven?
Om je persoonlijke gegevens goed te beschermen, zijn wij verplicht om je uit te loggen. Dat betekent ook dat we je verbruiksgegevens niet meer direct via een widget kunnen tonen.
Omdat we veel feedback hierover hebben ontvangen, gaan wij opzoek naar manier waarop we de widget terug kunnen brengen.

Waarom moet ik iedere keer opnieuw inloggen?
Omdat Simyo onderdeel is van KPN, moeten wij ons houden aan bepaalde richtlijnen bij het ontwikkelen van onze app. Er zijn meer persoonsgegevens in te zien en je kunt nu producten aanschaffen. Daarom zijn wij verplicht om je uit te loggen nadat je een tijdje niet actief bent geweest.
Gelukkig is het mogelijk om een eenvoudige pincode in te stellen. Dit doe je door naar het icoontje rechts bovenin je scherm te gaan en te drukken op ‘Wijzig inlogcode’.

Moet ik een pincode aanmaken of is mijn wachtwoord voldoende?
Nee, dat hoeft niet. Het is een toevoeging die het inloggen makkelijker en sneller maakt. Als je later alsnog een pincode wil toevoegen, dan kan dat via je logo/foto onder het tabje Overzicht.

Waarom moet ik mijn wachtwoord/ pincode invullen als ik mijn bundels wijzig?
Dat is een extra beveiliging, zodat je nooit per ongeluk je bundels wijzigt. Deze optie kun je niet uitschakelen.

Wanneer werkt de app op mijn iPhone 4 met iOS 7?
Helaas is er iets misgegaan met het uitgeven van de app waardoor hij niet werkt op de iPhone 4 met iOS 7. Hier zijn we van op de hoogte. We lossen dit zo snel mogelijk op.
Update: Dit is nu opgelost. Door de app update uit te voeren, werkt de app ook met iOS 7

Waar is het verbruikslijntje in mijn overzicht?
We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina zodat je alles makkelijk kunt vinden. Hierbij hebben we geprobeerd om het verbruikslijntje in de cirkel toe te voegen. Hierdoor werd het checken van je verbruik een stuk minder overzichtelijk.
Je kunt uiteraard wel zien hoeveel dagen je nog met je tegoed moet doen bovenaan in de app.

Waarom wil de app toegang tot mijn foto’s/camera & galerij?
Dit hebben we, net als bij de vorige app, toegevoegd zodat jij jouw facturen kunt opslaan als PDF op je telefoon. Daarnaast hebben we als leuke feature dat je een profielfoto kunt instellen. Hiervoor vragen we toegang tot jouw camera. Je hoeft met het laatste uiteraard niet akkoord te gaan.

Kan ik mijn profielfoto later toevoegen/ wijzigen?
Nog niet. Dat wordt later toegevoegd.

Waar staan alle instellingen?
Aan de instellingen werken we nog. Die worden in de volgende update meegenomen. Je vindt ze dan onder het logo/foto’tje onder het tabje Overzicht.

Overzicht bij bundels aanpassen is onduidelijk (iOS)
Niet alle afbeeldingen waren meegenomen waardoor de afbeeldingen bij het overzicht 'bundels aanpassen' niet zichtbaar waren. Dit maakte het onoverzichtelijk.
Update: Opgelost. De afbeeldingen worden nu getoond. De app updaten verhelpt dit

We hopen dat dit de onduidelijkheid en vragen bij jullie wegneemt. De app kan alleen maar beter worden door jullie feedback 🙂 Blijf dus vooral jullie ideeën, tips en feedback aan ons doorgeven. Want er komen altijd nieuwe updates!

Groetjes,
Angela
Badge +2
Intussen is de nieuwe Simyo app op mijn IPad en mijn Samsung telefoon geïnstalleerd.
De IOS app werkt uitstekend maar de Android app helaas niet.
Als in de 5 cijferige inlog code wil ingeven moet ik eerst mijn wachtwoord ingeven.
Het wachtwoord wat ik ingeef is 100% ok, daar ben ik in eerste instantie ook mee ingelogd in de app, maar de Android app blijft aangeven dat mij wachtwoord niet goed is ingevuld.
Met dit wachtwoord kan op ik op Mijn Simyo inloggen, op mijn IOS app inloggen en met dit wachtwoord ook mijn inlogcode wijzigen, op mijn Android app inloggen maar niet mijn inlogcode ingeven/aanpassen, de app vindt mijn wachtwoord per definitie onjuist.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Ondanks dat het algemeen bekend is dat met verandering weerstand komt, is deze vernieuwde app vreselijk.

Ook ik heb een zeer(!) sterke voorkeur voor de oude app. Tot op heden heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Argumenten als 'We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina', vind ik een beetje onzin. De 'oude' app werkte prima. Was gebruikersvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ik mis het verbruikslijntje in mijn overzicht. Ik maakte daar veel gebruik van.
Dat ik nu nog wel kan zien hoeveel dagen ik heb, doet mij niet zoveel en is niet hetzelfde. Ik hoop dat Simyo voor als nog het verbruikslijntje aan de cirkel toevoegt of dit op een andere manier weergeeft als zij vinden dat het verbruik daarmee minder overzichtelijk wordt.

Ook het wachtwoord maakt de app absoluut niet gebruikersvriendelijk. Hier zou een oplossing voor moeten komen die het voor de gebruiker weer makkelijk werkbaar maakt.
Ondanks dat het algemeen bekend is dat met verandering weerstand komt, is deze vernieuwde app vreselijk.

Ook ik heb een zeer(!) sterke voorkeur voor de oude app. Tot op heden heb ik geen enkele verbetering kunnen ontdekken. Argumenten als 'We willen dat de Mijn Simyo App zoveel mogelijk gelijk is aan de Mijn Simyo pagina', vind ik een beetje onzin. De 'oude' app werkte prima. Was gebruikersvriendelijk, duidelijk en overzichtelijk.

Ik mis het verbruikslijntje in mijn overzicht. Ik maakte daar veel gebruik van.
Dat ik nu nog wel kan zien hoeveel dagen ik heb, doet mij niet zoveel en is niet hetzelfde. Ik hoop dat Simyo voor als nog het verbruikslijntje aan de cirkel toevoegt of dit op een andere manier weergeeft als zij vinden dat het verbruik daarmee minder overzichtelijk wordt.

Ook het wachtwoord maakt de app absoluut niet gebruikersvriendelijk. Hier zou een oplossing voor moeten komen die het voor de gebruiker weer makkelijk werkbaar maakt.


Verbruik
Er staat toch rechts van die cirkel hoeveel je nog hebt? Bijv. nog 250 tegoed van 300 min/sms of 450 tegoed van 1000 MB. en die cirkels worden minder oranje naarmate je meer verbruikt. Als je dan in die vakjes op het > klikt krijg je meer details te zien. Tip: zorg dat kantelen aanstaat om meer details te zien.

Wachtwoord
Dit is reeds verklaard door Simyo eerder in dit topic. Ook Simyo heeft zich aan bepaalde richtlijnen te houden.
Beste simyo, allereerst mooie app. Echter 1 ding wat mij opvalt is het dataverbruik. Ik ben afgelopen week in het buitenland geweest en let daarbij altijd erg goed op mn dataverbruik, wat mij opviel is dat na 2x openen van de vernieuwde app. Ik 26mb verbruikt heb (word per app aangegeven op de iphone, en is tevens qua tijd terug te relateren). Het gaat slechts om 6 euro. Echter is dat de helft van mn data geweest de afgelopen week. puntje van aandacht wat mij betreft. Enige wat ik wilde zien is mn dataverbruik, en door dat in te zien kost het me 26mb extra data haha.
Badge
Waardeloze app geworden, vebruiklijntje weg is mooi stom gedaan. Tuurlijk kan zo'n lijntje ook wel in die cirkel worden gezet.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Louis S, dat is wel erg vreemd! Je hoort natuurlijk gewoon in te kunnen loggen in de app. In je bericht lees ik niet terug of jij de app al eens opnieuw hebt geïnstalleerd. Mocht je dit nog niet hebben gedaan, zou je dit dan willen proberen? Ik ben heel erg benieuwd of dit het probleem oplost. Zo niet, dan lees ik dat uiteraard ook graag. We kunnen dan verder kijken.

@Vluggejaapie, dat is een goed punt! Bedankt voor het melden en natuurlijk bedankt voor de complimenten over de app 🙂 Ik heb jouw uitleg over het verbruik doorgezet naar de juiste persoon zodat dit bekeken kan worden. Nogmaals bedankt!

@Hylke, zoals je ziet heb ik jouw bericht aangepast. Je mag al je feedback hier delen op het forum en altijd je mening geven. Dat is geen probleem. Het is wel de bedoeling dat dit op een nette en respectvolle manier gaat. Om deze reden heb ik de scheldwoorden uit je bericht gehaald.

Zoals we hebben aangegeven in de uitleg aan het begin van dit topic, gaat het niet om het feit of het lijntje in een cirkel kan. Zo'n lijntje plaatsen in een cirkel maakt het geheel enorm onoverzichtelijk. Alle feedback die hierover binnen is gekomen nemen we uiteraard mee. Wellicht kunnen we bij een volgende update hier iets op bedenken.

Update:

Sinds vandaag is er een update van de app voor iOS beschikbaar. Als je de update uitvoert wordt onderstaande verholpen:

- De afbeeldingen in het tabblad 'bundels aanpassen' worden weer netjes getoond

- De app werkt weer voor iOS 7 gebruikers

Groetjes,

Angela
Ja, ik begrijp niet waarom het huidige overzichtje onoverzichtelijk werd als je een lijntje toevoegd. We zijn toch allemaal gewend om naar een klok te kijken? Doe gewoon een dun lijntje er in dat aangeeft waar we zijn in de maand ipv het uur.

Dat t tijd kost om te programmeren snap ik, maar ik hoop wel dat jullie er mee bezig zijn??

Succes!
Erik
Reputatie 7
Badge +9

Update:

Sinds vandaag is er een update van de app voor iOS beschikbaar. Als je de update uitvoert wordt onderstaande verholpen:

- De afbeeldingen in het tabblad 'bundels aanpassen' worden weer netjes getoond

- De app werkt weer voor iOS 7 gebruikers

Groetjes,

Angela


Ik was al blij dat ik de vorige versie (iOS) zomaar kon downloaden zonder te hoeven inloggen in de Nederlandse App Store, ik ben nu extra blij dat updates nu ook prima via de UK app store binnenkomen! 🙂