.

Beantwoord

Buitenland aangeschakeld alleen kan ik nog niet bellen

  • 7 July 2013
  • 7 reacties
  • 373 Bekeken

Beste,

Ongeveer anderhalve week geleden ben ik overgestapt (nummerbehoud) van BEN naar Simyo prepaid, omdat BEN stopte met prepaid.
Momenteel woon ik voor een deel in het buitenland. Het schuifje betreft buitenland staat aan. Mijn kaart is al eens gereset door iemand van de helpservice, ook dat mocht niet baten. Ondertussen was ik even in Nederland en werd mijn kaart wel degelijk herkend, ik kon smsjes versturen en ontvangen. Eenmaal terug in het buitenland gaf de kaart weer 'alleen noodoproep' aan. Heel frustrerend, aangezien ik mijn gsmnummer nodig heb om bepaalde zaken te kunnen regelen en ik graag bereikbaar ben voor mensen in Nederland.

Zou u dit voor mij kunnen oplossen?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groetjes, Mieke
icon

Beste antwoord door Scotsman 7 July 2013, 18:05

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wat wel eens wil helpen is om in het buitenland met de hand een netwerk te kiezen, in plaats van automatisch. Je kunt vaak niet met ieder netwerk verbinding maken, dat hangt af of ze wel of geen roaming overeenkomst met KPN/Simyo hebben, maar er is bijna altijd wel een netwerk te vinden dat het wel doet.
Dag Scotsman, dankjewel voor je reactie! Dit heb ik al meerdere malen geprobeerd, zonder resultaat helaas 😞
Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat er niets mis is met de simkaart op zich maar dat er ergens in "het systeem" een hapering zit. Ik kan nog 1 ding verzinnen - zonder enige garantie dat het je probleem oplost: schakel je mobiel uit, zet het buitenlandschuifje weer uit op Mijn Simyo, wacht een tijdje (ga gezellig koffie drinken of zo), en zet het schuifje dan weer aan. Misschien dat je buitenlandoptie dan losschiet.
Dankjewel, ik ga dat eens proberen! 🙂
Joepie, het heeft gewerkt!!! Heel erg fijn, dankjewel voor je hulp..
Een fijne zondagavond nog in ieder geval!
Reputatie 7
Badge +9
Als je het merk koffie even hier vermeldt dan weten we dat voor een volgende keer! :D
Badge +6
Beste,

Ongeveer anderhalve week geleden ben ik overgestapt (nummerbehoud) van BEN naar Simyo prepaid, omdat BEN stopte met prepaid.
Momenteel woon ik voor een deel in het buitenland. Het schuifje betreft buitenland staat aan. Mijn kaart is al eens gereset door iemand van de helpservice, ook dat mocht niet baten. Ondertussen was ik even in Nederland en werd mijn kaart wel degelijk herkend, ik kon smsjes versturen en ontvangen. Eenmaal terug in het buitenland gaf de kaart weer 'alleen noodoproep' aan. Heel frustrerend, aangezien ik mijn gsmnummer nodig heb om bepaalde zaken te kunnen regelen en ik graag bereikbaar ben voor mensen in Nederland.

Zou u dit voor mij kunnen oplossen?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groetjes, Mieke


Hoi Mieke*,

Fijn om te lezen dat de tip van Scotsman je heeft geholpen met dit probleem en fijn om te horen dat het werkt.
Ik ben ook net als Scotsman benieuwd welk merk koffie je hebt gedronken. 🙂.

@ Scotsman bedankt voor je tip en het meedenken.

Reageer