Skip to main content
Voor mijn dochter van 10 hebben we een telefoontje gekocht. Wij wilden haar iedere maand 5 euro beltegoed geven. Volgens dewebsite van Simyo kan je ' met een zelfgekozen bedrag'  opwaarderen. Nu we de kaart in huis hebben en eea in willen stellen, blijkt automatisch opwaarderen een minimum van 10 eu te hebben en dit vinden we gewoon teveel.



Ja, natuurlijk kunnen we iedere 2 maanden met de hand opwaarderen, maar juist om deze reden kozen we Simyo. Ik vind dat de website hier te vaag over is, en bovendien vind ik het jammer dat er een minimum van 10 euro geldt, niet iedereen belt veel en juist voor de jongere groep is dit een goede methode.



KAn dit niet worden aangepast?
Hoi rdkraker, welkom op het Simyo forum!



Leuk om te lezen dat je Simyo aan je dochter toevertrouwt :o



Al sinds jaar en dag in het minimum bedrag om op te waarderen €10. Hier is in 2005 voor gekozen en al zouden we dit nu willen aanpassen, wordt het te ingewikkeld en te kostbaar.

Zoals je zelf al aangeeft zou je kunnen kiezen om elke twee maanden met de hand op te waarderen. Je zou er ook voor kunnen kiezen om het beltegoed automatisch te laten opwaarderen als het beltegoed onder de €2 is gekomen, maar dat kan dus vaker dan eens in de twee maanden voorkomen.

Agenderen en het zelf doen lijkt in dit geval de beste optie.



Voor €5 heb je overigens ook 200 minuten/sms als je overstapt naar Sim only 😉
We hebben precies hetzelfde misverstand. Namen deze prepaid SIM met de gedachte deze automatisch op te waarderen met 5 euro per maand. Helaas kan dat niet. Ook zou er een telefoonnummer beschikbaarblijven voor nood als beltegoed op is. Weet iemand hoe dat in te stellen, of blijkt dat ook niet mogelijk te zijn? Punt is dat deze bestemd was voor een persoon met een verstandelijke handicap.
Hoi HansF, welkom op het Simyo forum!



Het is jammer dat er misverstanden zijn ontstaan over het minimale opwaardeer bedrag. Als er iets was dat ik er aan had kunnen doen, deed ik dat meteen.



Ik hoef je gelukkig over het tweede punt niet teleur te stellen. Op het moment dat het beltegoed op is, zetten wij de aansluiting op een eenzijdige blokkade. Natuurlijk blokkeren we de simkaart voor uitgaand verkeer en is het ontvangen van telefoontjes en SMS'jes gewoon mogelijk 🙂 Zeker als het gaat over iemand met een verstandelijke beperking, is het belangrijk dat diegene altijd bereikbaar is.



Heb ik je vraag zo voldoende beantwoord? 🙂
Dank voor de uitleg.

Zou wel een beter product zijn als er een noodnummer gebeld kan blijven worden (bedoel niet 112, maar en ouder).



Groet,



Hans
Hoi HansF,



Goed om te horen dat mijn uitleg duidelijk was. Dat is inderdaad een hele verbetering! Zo heb ik er zelf nog niet over nagedacht. Ik zal je idee gauw ophangen aan onze "Wall of change". De ideeën die hierop staan worden wekelijks besproken met degene die ze heeft opgehangen en altijd serieus overwogen 🙂



Ik zal de reactie op je idee in dit topic plaatsen. Vind je dat goed?

Reageer