Skip to main content
Goedeavond,



wij hebben vandaag een nieuwe simkaart ontvangen, maar ik kan deze (06xxxxxxxxx) niet activeren omdat ik de simkaarttnummer niet kan invullen in het activatiescherm. Wat is er mis?

Arjen
Hoi Estherarjen,



Welkom op het Simyo forum!



Ik heb dit probleem aangegeven bij onze IT afdeling. Zij geven aan dat er een issue was, maar inmiddels al is opgelost.



Je zou nu je simkaart moeten kunnen activeren. Laat je even weten of het gelukt is? (én ook wanneer het niet gelukt is, natuurlijk;))





Ik zag ook dat je deze vraag via e-mail gesteld hebt. Zou je het een volgende keer bij 1 klant contact kanaal willen houden? Dat houdt het wel zo overzichtelijk 🙂
Dank. De kaart is inmiddels geactiveerd.

Kan het verder zijn dat de data pas later beschikbaar komt. Ik kan nu bellen, maar heb nog geen data. Bij instellingen staat data op aan.
Hallo, afgezien van het feit ik nog steeds geen mobiele data beschikbaar heb, komen er ook geen sms'en aan op mijn nieuwe nummer. We probeerden via een andere telefoon een test sms te sturen maar die kwam niet aan. In plaats daarvan kregen we van iemand een reactie die zich afvroeg wie de sms had gestuurd. Opvolgende sms' en idem dito.

Willen jullie beide zaken nakijken?
Dank. De kaart is inmiddels geactiveerd.

Kan het verder zijn dat de data pas later beschikbaar komt. Ik kan nu bellen, maar heb nog geen data. Bij instellingen staat data op aan.
Hallo, afgezien van het feit ik nog steeds geen mobiele data beschikbaar heb, komen er ook geen sms'en aan op mijn nieuwe nummer. We probeerden via een andere telefoon een test sms te sturen maar die kwam niet aan. In plaats daarvan kregen we van iemand een reactie die zich afvroeg wie de sms had gestuurd. Opvolgende sms' en idem dito.

Willen jullie beide zaken nakijken?




Hoi Estherarjen,



Ik heb het telefoonnummer even verwijderd uit jullie bericht. Dat is privacygevoelig. Wij kunnen als moderator zien met welk telefoonnummer jullie zijn ingelogd. In jullie geval gaat het nu over de andere aansluiting op jullie adres, toch?

Ik heb jullie een privébericht gestuurd met het 06nummer wat bij die simkaart hoort. Misschien zitten jullie er een cijfertje naast? Jullie hebben geen nummerbehoud aangevraagd, dus het kan haast niet dat de berichtjes naar een andere telefoon worden gestuurd.

Ik heb voor het internet de simkaart even opnieuw op het netwerk gezet, en de internetoptie ook opnieuw gekoppeld. Als jullie het toestel even uit en weer aan kunnen zetten, dan kunnen we zien of dat geholpen heeft. Graag hoor ik ook van jullie welk toestel jullie gebruiken. Dat ik de juiste instellingen kan doorgeven. :)



Groetjes,

Charlene
Beste Challenger,



Dank voor je reactie. Wij zijn inderdaad ingelogd met het nummer van mijn vrouw en niet me het nieuwe nummer waar ik nu d vragen over stel.

Vreemd genoeg komen de sms'en van mijn werk telefoon niet aan bij het nieuwe nummer. Via de mobiel van mijn vrouw wel. In allebeide gevallen sms'en we naar hetzelfde nummer. Ik kreeg afgelopen weekend een reactie an iemand die mij Vroeg geen berichtjes meer te sturen. Die krijg ik nu niet, echter de sms komt nog steeds niet aan bij het nieuwe nummer. Ik zal het ook nl wel proberen met een andere telefoon / andere provider.



Helaas is de data aansluitingen op het nieuwe nummer nog steeds niet in orde. Ook nit na het opnieuw opstarten. Het toestel is een Sony experia sp. Alle instellingen voor mobiel netwerk staan aan, dus ik begrijp er niets van. Verneem graag.
Beste Challenger,



Dank voor je reactie. Wij zijn inderdaad ingelogd met het nummer van mijn vrouw en niet me het nieuwe nummer waar ik nu d vragen over stel.

Vreemd genoeg komen de sms'en van mijn werk telefoon niet aan bij het nieuwe nummer. Via de mobiel van mijn vrouw wel. In allebeide gevallen sms'en we naar hetzelfde nummer. Ik kreeg afgelopen weekend een reactie an iemand die mij Vroeg geen berichtjes meer te sturen. Die krijg ik nu niet, echter de sms komt nog steeds niet aan bij het nieuwe nummer. Ik zal het ook nl wel proberen met een andere telefoon / andere provider.



Helaas is de data aansluitingen op het nieuwe nummer nog steeds niet in orde. Ook nit na het opnieuw opstarten. Het toestel is een Sony experia sp. Alle instellingen voor mobiel netwerk staan aan, dus ik begrijp er niets van. Verneem graag.




Hoi Estherarjen,



Bij welke provider zit het telefoonnummer van je werk en kan je met het mobiele nummer wel bellen naar het nieuwe nummer?

Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.



Ga naar het Startscherm.

Kies het menu-symbool.

Kies Instellingen.

Kies Meer.

Scroll naar beneden.

Kies Mobiele netwerken.

Als Mobiel dataverkeer uitgevinkt is, vink Mobiel dataverkeer aan.

Als Mobiel dataverkeer aangevinkt is, sla de volgende stap over.

Let op Mobiel dataverkeer toestaan? Afhankelijk uw netwerkabonnement kunnen aanvullende kosten gelden. Schakel mobiel dataverkeer uit wanneer u klaar bent, om aanvullende kosten te verkomen.

Als dit scherm verschijnt, kies Ja.

Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.

Kies Namen toegangspunten.

Kies het opties-symbool.

Kies Nieuwe APN.

Bij Naam, voer Mobiel Internet in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

Bij Verificatietype, vink PAP aan.

Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)

Kies het opties-symbool.

Kies Opslaan.

Vink Mobiel Internet aan.

De Sony Xperia SP is nu ingesteld voor gebruik van mobiel internet.

Keer terug naar het Startscherm.



Startscherm.

Zet de Sony Xperia SP uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.



Kan je laten weten of het internet werkt met deze instellingen.
Ik heb 2 simyo abonnementen die per vandaag overgezet zouden worden in 2 prepaid aansluitingen. Ik heb alle aanwijzingen die per mail waren toegestuurd, opgevolgd, maar ik kan de nieuwe simkaarten nergens activeren. In plaats daarvan staat er bij Mijn gegevens in Mijn Simyo wat mijn nieuwe aantal belminuten/smsen en MB's voor de komende maand zijn, met het nieuwe/tijdelijke telefoonnummer! Terwijl ik op prepaid over zou gaan!



Even een opmerking over de overgangsmail: eerst wordt er gezegd dat ik via simyo.nl/activeren mijn simkaart moet activeren voordat mijn nummer wordt overgezet (zodat alles vlekkeloos verloopt...) en vervolgens staat er: Morgen plaats je de Simyo simkaart in je toestel zodra je oude simkaart niet meer werkt. De pincode vind je via het tabblad 'Mijn Gegevens' op Mijn Simyo. Tijdens het overzetten van je nummer ben je korte tijd niet bereikbaar.



Ook krijg ik bij het sturen van een mail foutmeldingen. Twee keer dat mijn mail vertraging heeft opgelopen (niet nodig om nog eens te versturen) om daarna 2x een mail te krijgen dat mijn mail niet kan worden verstuurd. Vandaar nu mijn vraag op dit forum.



Hoe en waar kan ik mijn simkaarten activeren?? En hoe weet ik of alles nou goed operationeel is? Ben de hele dag al aan het uitzoeken geweest...
Hoi Ellen70, welkom op het Simyo forum :)



Begrijp ik goed dat je met 2 abonnementen de overstap naar prepaid maakt?

Ik denk dat dat jouw Mijn Simyo's nog nog op je oude aansluiting ingesteld staan. Doordat deze overstap erg weinig gebeurt, moet dit handmatig gebeuren en ik heb onze IT'ers eraan herinnerd.



Verder is het voor prepaid simkaarten niet nodig om geactiveerd te worden. Dit hoeft enkel met abonnementen.



Waar krijg je die foutmeldingen over de mails? In je eigen mailprogramma, of via onze site? Als het dat laatste is, wil ik dat erg graag weten, namelijk.

Reageer