.

Beantwoord

50% verbruikt internetbundel maar de app geeft iets anders aan. Hoe kan dat?

  • 25 May 2015
  • 7 reacties
  • 294 Bekeken

Badge
Ik kreeg gisteren op zaterdag 23 mei een berichtje dat ik 50% van mijn bundel verbruikt heb.
Ik heb een 1000 mb bundel.
Vandaag kijk ik in mijn simyo en staat dat ik nog 618 mb over heb.

Kunt u mij uitleggen hoe dit kan??
icon

Beste antwoord door Ray 26 May 2015, 13:09

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Antoine11,

Dat valt denk ik zeker wel te verklaren.

Je weet dat Simyo de gegevens met een vertraging bijwerkt?
Is dit misschien het geval?
Zoals je schets een verschil van 118 mb.
Is het verbruik wat jij bekijkt afgerond?
Het kan namelijk ook in de afronding zitten.

Graag je reactie.
Badge
Gisteren toen ik het berichtje kreeg dat ik 50% verbruikt had ben ik gaan kijken in mijn simyo en iderdaad stond het op 500 mb en nu op 618 mb toch raar.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kreeg 20 mei de melding dat ik 50% van mijn 500 mb had verbruikt. Nu geeft de app het ene moment aan dat ik nog 265 mb en het andere moment nog 205 mb heb en dan weer 265 mb heb. het heeft dus niets met een vertraging maken......
Er is een verstoring is het bijhouden van de juiste standen in de App. Simyo heeft dit in onderzoek en hoop deze snel te vinden en op te lossen.

Zie;
https://forum.simyo.nl/officieel-nieuws-acties-verstoringen-59/weergave-dataverbruik-mijn-simyo-app-28320/index1.html#post100772
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Antoine11 en jacqueline59,

Het klopt wat Raytje hier aangeeft. In het genoemde topic wordt ook aangegeven als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

DĂ­t topic heb ik overigens verplaatst naar het subforum Mijn Simyo & Mijn Simyo app.

Raytje, dank je voor je antwoord!
maikel.twinnie, dank je voor het meedenken!
Badge
Vandaag weer van 618 naar 445 mb terwijl ik geen data heb gebruikt, komt mij bekent voor?heb wel eens 900 mb verbruikt in 40 minuten en jullie beweren dat ik dit verbruikt heb.
Vreemde zaak. leg het mij maar eens uit? Storing ? Je kunt mij veel wijsmaken.. Zal toch eens een keer nadenken om naar een andere provider te gaan.
Badge +8
Hoi Antoine11,

Ik zal het even wat uitgebreider uitleggen.
Toen je het sms'je kreeg dat je 50% van je bundel had verbruikt, klopte dat. Dat sms'je komt rechtstreeks van het netwerk en is altijd leidend.
Op Mijn Simyo worden gegevens sowieso met een vertraging bijgewerkt, want wij krijgen die gegevens later van het netwerk door. Je ziet een datum en tijd onder het aantal minurten of MB's en dat is het laatste moment geweest dat je verbruik is bijgewerkt. Verbruik je niks, dan verandert die datum ook niet.
Nu was er deze week iets met de app aan de hand, waardoor wat je zag steeds veranderde. Dat spijt ons heel erg. Mijn Simyo de website, daar klopte de informatie. Het sms'je was ook correct.
445 MB kan dus prima kloppen nu.

Als het goed is, kun jij op je smartphone ook bijhouden wat je verbruikt. Kijk daarvoor eens hier. En je mag ook altijd contact met ons opnemen voor een dubbel check natuurlijk.

Is het nu wat minder vaag allemaal?

Groetjes, Charlene

Reageer