Skip to main content
Beantwoord

SMS van Simyo?

  • 9 July 2024
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Ik kreeg vanmiddag een sms van Simyo met de tekst:

Beste klant, wil je Simyo helpen om haar diensten te verbeteren?' Lees meer op (hier staat een enigszins vreemde link). Je inbreng wordt gewaardeerd! Groeten, Simyo

Vraag aan Simyo: Is deze sms daadwerkelijk van jullie? Ik vond het vervolg na klikken op de link namelijk enigszins vreemd. Ik kwam uit op een site die ik eerder al eens gezien had, namelijk die van Up-to-Date-panel. Nog niets bijzonders dus.

Maar vervolgens moest ik mijn 06-nummer invullen, terwijl ik de sms op datzelfde 06-nummer had ontvangen. Daarom ben ik nu enigszins wantrouwend.

Klopt dit allemaal wel? Zo ja, misschien is het beter dat jullie uitnodigingen voor enquêtes alleen per mail sturen en niet per sms.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Katana,

Bedankt voor je bericht. Dit is een sms afkomstig vanuit Simyo.

Het gaat in dit geval om deelname aan het panel. Dit is een algemene sms vandaar dat je op de website nogmaals je nummer invoert. Mocht je niet willen deelnemen aan het panel kan je de sms negeren. Wil je helemaal geen feedback sms’jes ontvangen? Zet dit dan uit via je mijn Simyo onder instellingen > persoonlijke gegevens > berichten van Simyo > jouw mening. 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Groetjes,
Ashley

Reputatie 5
Badge +5

@Ashley OK, duidelijk.

Maar dan wil ik jullie adviseren om in de toekomst een andersoortige link te gebruiken. Zeker in deze tijd van phishing-berichten. Ik vind de gebruikte link (simyo.mwm2.nl) niet veel vertrouwen wekken. Een link als simyo.nl/deelnamepanel bijvoorbeeld, zou dat wel doen.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Katana,

Bedankt voor je reactie. 

Ik snap dat het verwarrend is vooral i.v.m. de recente phishing berichten.

Ik zal de feedback doorgeven. Mocht je twijfelen over de betrouwbaarheid van een ontvangen sms of mail kan je altijd even contact opnemen zodat wij hier samen naar kunnen kijken.

Groetjes,
Ashley

Reageer