Skip to main content

Hallo simyo

Waardeloos dat contact alleen via WhatsApp (wat ik niet gebruik) kan of bellen. Daar kan ik geen printscreen doorsturen.

Hopelijk dan via dit dat ik iemand kan helpen, waar ik deze heen kan sturen.

Heb ongewenste sms gekregen via Pay.nl om 23.00 dat ik moet betalen en als ik wil afmelden of stoppen, een rare onbetrouwbare link.

PayPal zegt hem niet gestuurd te hebben en dat ik dit moet melden bij de provider.

Ik kan de sms niet doorsturen of blokkeren, maar deze phishing moet ik wel melden. Heb er printscreen van, maar waar moet ik deze heensturen? Ik wil dit geblokkeerd hebben.

Graag hoor ik een reactie.

 

Mvg Monique 

 

Hi @M0m1.,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je ongewenste sms’jes ontvangt!

Naast contact via Whatsapp of telefonisch, kun je ons ook per e-mail bereik of via social media. Als je op onze website verder scrolt naar “Een beetje hulp nodig?”, kun je zien via welke kanalen je contact met ons kunt opnemen. Verder kun je via Whatsapp uiteraard screenshots versturen, zowel op ons forum.

Helaas is er niet veel wat wij als provider kunnen doen aan dit soort sms’jes. Mijn advies is dan ook altijd om dit soort nummers te blokkeren en om inderdaad nooit op onbetrouwbare links te klikken. Je kunt de sms het beste verwijderen uit je telefoon. Wij hebben een pagina op onze website met tips als je telefoon gehackt is. Ook hebben wij een blog met tips hoe je phishing kunt voorkomen. Ik raad aan om deze tips goed door te lezen.

Groetjes,
Roeqajja


Hallo, 

Jullie als provider kunnen we zien waar smsjes vandaan komen en daar ook blokkeren werd verteld. Ik kan alleen verwijderen.

Zoals ik al aangaf, ik gebruik geen WhatsApp! Ik ga niet akkoord met hun voorwaarden, veel te onveilig.

Bellen heb ik 20min in de wacht gestaan, uit nood heb ik hier een account moeten maken.

Kon in de app niet verder komen.

Maar nu er antwoord is ook per mail, dus nu kan ik dit account meteen gaan verwijderen.

Bedank voor je antwoord!


Hi @M0m1.,

Bedankt voor je reactie. 

Wij kunnen als provider geen nummers blokkeren, dit kun je echt alleen zelf vanuit je telefoon doen. Ook kunnen wij niet inzien wie jou belt/sms’jes verstuurd. Wij hebben alleen inzicht op uitgaande gesprekken of sms’jes (dus naar welk nummer je belt/sms’t).

Ik raad inderdaad aan om verder te communiceren via één kanaal om verwarring te voorkomen. Mocht je je account op het forum willen verwijderen, dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik regel dit dan voor je.

Groetjes,
Roeqajja


Reageer