.

Beantwoord

Mijn verbruik laat buiten bundel kosten zien maar mijn kosten niet. Hoe kan dat?

  • 7 January 2021
  • 8 reacties
  • 402 Bekeken

Hallo, Ik heb een onbeperkt bellen sim only en ik keek bij mijn verbruik. Ik zag dat ik 12 minuten buitenbundel verbruik heb. Maar ik heb gebeld met een 0800 nummer, en ik had gezien dat die gratis zijn. Hoe werkt dit?

icon

Beste antwoord door Ray 7 January 2021, 08:46

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi @Petra12 

 

Dit komt omdat ook de gratis 0800 nummers servicenummers zijn. Daarom zie je het als buiten de bundel maar zijn er geen kosten aan verbonden. Kan inderdaad verwarrend overkomen maar geen zorgen je hoeft dus niks extra’s te betalen.

 

 

top, dankje!

Reputatie 7

@Petra12 @Ray @Daisy Dikwijls kan het zo duidelijk zijn, maar helaas niet altijd…. :slight_frown:.

Zo heb ik gisteren volgens de Mijn Simyo App ‘buiten bundel kosten’ gemaakt. Ik heb volgens de verbruiksmeter 4x een SMS’je naar het zelfde nummer gezonden op verschillende bij elkaar liggende tijdstippen, waarbij ik volgens het staafdiagram ongeveer een 10% buiten de bundel kosten (een rood vlakje op een oranje balk) heb gemaakt. 

Dit is vreemd, omdat op de Homepage van de App geen buiten de bundel kosten staan geregistreerd en ik niet 4x, maar twee keer een (betaalverzoek per) SMS heb gezonden naar dat zelfde nummer.

Dit is vreemd en onduidelijk.

@RicoK 

Dat is inderdaad het verwarrende waar ik ook aan refereerde. Je ziet buiten de bundel maar toch heb je ze niet. Niet meer dan terecht dat daar vragen over komen. 

Kan het zijn dat die betaalverzoeken boven het limiet komen van het aantal leestekens van 1 sms?

Reputatie 7

@Ray Verwarrend is het, te meer omdat het diagram buiten de bundel kosten laat zien, maar deze kosten nergens terug laat gezien. Wat mij betreft mag Simyo hier meer aandacht aan geven.

Of een betaalverzoek per sms in tweeën wordt gehakt qua leestekens zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. Als ik deze sms’jes terug kijk, zou het er inderdaad om kunnen spannen. Of net wel of net niet. Ik ga er eens een berichtje naar mijn bank aan wijden.

Om de eventuele vraag voor te zijn :wink: waarom ik een betaalverzoek stuur via sms en niet via WhatsApp, iOS staat nog altijd niet toe dat een WhatsApp kan worden verstuurd naar een 06-nummer in plaats van naar een contact persoon. En om nu voor elke Marktplaats transactie aan de deur een nieuw contact aan te maken stuur ik deze per sms.

 

Edit (4 uur later): Inmiddels een reactie van mijn bank gehad: De betaalverzoeken die vanuit Mobiel Bankieren App verstuurd worden is een standaard format. Het is niet mogelijk om deze in te korten. 

Reputatie 7
Badge +6

@Petra12 @Ray @Daisy Dikwijls kan het zo duidelijk zijn, maar helaas niet altijd…. :slight_frown:.

Zo heb ik gisteren volgens de Mijn Simyo App ‘buiten bundel kosten’ gemaakt. Ik heb volgens de verbruiksmeter 4x een SMS’je naar het zelfde nummer gezonden op verschillende bij elkaar liggende tijdstippen, waarbij ik volgens het staafdiagram ongeveer een 10% buiten de bundel kosten (een rood vlakje op een oranje balk) heb gemaakt. 

Dit is vreemd, omdat op de Homepage van de App geen buiten de bundel kosten staan geregistreerd en ik niet 4x, maar twee keer een (betaalverzoek per) SMS heb gezonden naar dat zelfde nummer.

Dit is vreemd en onduidelijk.

 

Dit is inderdaad onduidelijk, kun je me misschien een screenshot sturen van de homepage zoals jij deze ziet en de staafdiagram waar de buiten bundel kosten te zien zijn? Dan kan ik hiermee naar de technische afdeling.

Reputatie 7

@Daisy Ik wilde je de screenshots eerst in een PB sturen, maar in/aan een PB kunnen geen bijlagen worden gezonden.

Daarom in een reactie in dit topic.

Homepage Simyo App (EUR 0,00 buiten de bundel):

 

Staaf-/verbruiksdiagram (met een stukje buiten de bundel):

 

En de details van mijn verbruik op 06/01/2021 (weer zonder buiten bundel kosten):

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Petra,12

 

Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!

 

Ik sluit me helemaal bij het antwoord van Ray, ik heb daar ook verder niks aan toe te voegen! Thanks Ray!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer