Hallo, Ik heb een onbeperkt bellen sim only en ik keek bij mijn verbruik. Ik zag dat ik 12 minuten buitenbundel verbruik heb. Maar ik heb gebeld met een 0800 nummer, en ik had gezien dat die gratis zijn. Hoe werkt dit?
Hoi
Dit komt omdat ook de gratis 0800 nummers servicenummers zijn. Daarom zie je het als buiten de bundel maar zijn er geen kosten aan verbonden. Kan inderdaad verwarrend overkomen maar geen zorgen je hoeft dus niks extra’s te betalen.
top, dankje!
Zo heb ik gisteren volgens de Mijn Simyo App ‘buiten bundel kosten’ gemaakt. Ik heb volgens de verbruiksmeter 4x een SMS’je naar het zelfde nummer gezonden op verschillende bij elkaar liggende tijdstippen, waarbij ik volgens het staafdiagram ongeveer een 10% buiten de bundel kosten (een rood vlakje op een oranje balk) heb gemaakt.
Dit is vreemd, omdat op de Homepage van de App geen buiten de bundel kosten staan geregistreerd en ik niet 4x, maar twee keer een (betaalverzoek per) SMS heb gezonden naar dat zelfde nummer.
Dit is vreemd en onduidelijk.
Dat is inderdaad het verwarrende waar ik ook aan refereerde. Je ziet buiten de bundel maar toch heb je ze niet. Niet meer dan terecht dat daar vragen over komen.
Kan het zijn dat die betaalverzoeken boven het limiet komen van het aantal leestekens van 1 sms?
Of een betaalverzoek per sms in tweeën wordt gehakt qua leestekens zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn. Als ik deze sms’jes terug kijk, zou het er inderdaad om kunnen spannen. Of net wel of net niet. Ik ga er eens een berichtje naar mijn bank aan wijden.
Om de eventuele vraag voor te zijn waarom ik een betaalverzoek stuur via sms en niet via WhatsApp, iOS staat nog altijd niet toe dat een WhatsApp kan worden verstuurd naar een 06-nummer in plaats van naar een contact persoon. En om nu voor elke Marktplaats transactie aan de deur een nieuw contact aan te maken stuur ik deze per sms.
Edit (4 uur later): Inmiddels een reactie van mijn bank gehad: De betaalverzoeken die vanuit Mobiel Bankieren App verstuurd worden is een standaard format. Het is niet mogelijk om deze in te korten.
Zo heb ik gisteren volgens de Mijn Simyo App ‘buiten bundel kosten’ gemaakt. Ik heb volgens de verbruiksmeter 4x een SMS’je naar het zelfde nummer gezonden op verschillende bij elkaar liggende tijdstippen, waarbij ik volgens het staafdiagram ongeveer een 10% buiten de bundel kosten (een rood vlakje op een oranje balk) heb gemaakt.
Dit is vreemd, omdat op de Homepage van de App geen buiten de bundel kosten staan geregistreerd en ik niet 4x, maar twee keer een (betaalverzoek per) SMS heb gezonden naar dat zelfde nummer.
Dit is vreemd en onduidelijk.
Dit is inderdaad onduidelijk, kun je me misschien een screenshot sturen van de homepage zoals jij deze ziet en de staafdiagram waar de buiten bundel kosten te zien zijn? Dan kan ik hiermee naar de technische afdeling.
Daarom in een reactie in dit topic.
Homepage Simyo App (EUR 0,00 buiten de bundel):
Staaf-/verbruiksdiagram (met een stukje buiten de bundel):
En de details van mijn verbruik op 06/01/2021 (weer zonder buiten bundel kosten):
Hoi Petra,12
Welkom op het Simyo forum, leuk dat je een kijkje neemt!
Ik sluit me helemaal bij het antwoord van Ray, ik heb daar ook verder niks aan toe te voegen! Thanks Ray!
Groetjes,
Daisy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.