Skip to main content
antwoord

Met roepnaam of mevrouw aanspreken graag

• November 20, 2025
  • 7 reacties
  • 70 Bekeken

Ik stoor mij er al jaren aan dat u mij steeds in berichten aanspreekt met mijn officiële voornaam (paspoort), maar zo heet ik niet in het dagelijkse leven. Bovendien is het mij veels te popie jopie, ik heb niet met u geknikkerd op het schoolplein :). Dus graag voortaan aanspreken ZONDER voornaam OF mijn roepnaam gebruiken. Indien niet mogelijk dan alleen met Mevrouw en mijn achternaam. Ik kan niet vinden waar ik dat eventueel zelf aan zou kunnen passen, maar ik kijk/lees er wellicht over heen.

Beste antwoord door Seren

Beste ​@Yodoka,

Bedankt voor uw bericht. Het is begrijpelijk dat u liever niet met uw officiële voornaam of in een informele vorm wordt aangesproken. Bij Simyo hanteren we al jarenlang een informele manier van communiceren om een toegankelijke sfeer te creëren, maar wij begrijpen dat dit niet voor iedereen passend voelt. Het forum is helaas niet de juiste plek om deze voorkeuren door te geven. Voor vragen over het aanpassen van de aanspreekvorm kunt u daarom het beste contact opnemen met onze klantenservice of webcare per e-mail. Zij kunnen aangeven of en wat er mogelijk is in uw situatie. 

Uw feedback over de aanspreekvorm wordt doorgegeven aan de juiste afdeling. Wellicht kan dit in de toekomst worden meegenomen in eventuele verbeteringen.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan helpen wij u hier op het forum natuurlijk graag verder.

Groetjes,
Seren

7 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • November 21, 2025

Beste ​@Yodoka  

Ik vermoed dat bij het aanvragen van het abonnement of prepaid deze gegevens zijn doorgegeven. Een moderator, medewerker van Simyo zal zich bij je/u melden via dit topic.

Trouwens, bij instellingen (mijn Simyo), persoonlijke gegevens kunnen berichten, indien gewenst, worden uitgezet. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • November 21, 2025

Geen berichten is wel een erg rigoreuze oplossing als de aanhef niet bevalt.

Friesian
  • Forum Expert
  • November 21, 2025

Geen berichten is wel een erg rigoreuze oplossing als de aanhef niet bevalt.

Eens! Gelukkig zijn er 4 keuzes. 😎

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • November 21, 2025

Beste ​@Yodoka,

Bedankt voor uw bericht. Het is begrijpelijk dat u liever niet met uw officiële voornaam of in een informele vorm wordt aangesproken. Bij Simyo hanteren we al jarenlang een informele manier van communiceren om een toegankelijke sfeer te creëren, maar wij begrijpen dat dit niet voor iedereen passend voelt. Het forum is helaas niet de juiste plek om deze voorkeuren door te geven. Voor vragen over het aanpassen van de aanspreekvorm kunt u daarom het beste contact opnemen met onze klantenservice of webcare per e-mail. Zij kunnen aangeven of en wat er mogelijk is in uw situatie. 

Uw feedback over de aanspreekvorm wordt doorgegeven aan de juiste afdeling. Wellicht kan dit in de toekomst worden meegenomen in eventuele verbeteringen.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan helpen wij u hier op het forum natuurlijk graag verder.

Groetjes,
Seren

JanD
  • Forum Expert
  • November 21, 2025

Ik vind dat gejij en gejou ook niets, zeker niet bij de oudere generatie zoals mijn vrouw en ik.

Ik heb een zuster in Duitsland wonen die getrouwd is met een Duitse man.

Toen we er pas kennis mee maakten een halve eeuw geleden en we vaker kwamen vroeg de man van mijn zuster waarom wij steeds netjes u zeiden, nou zij mijn zuster toen, je hebt ze nooit gezegd dat ze du oftewel je mogen zeggen en dat geldt in Duitsland (gelukkig) nog steeds.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • November 21, 2025

Ik heb familie in Duitsland en toen ik als schooljongen daar voor het eerst op bezoek was kreeg ik de wind van voren toen ik ze met “Sie” aansprak. Ze waren oprecht verontwaardigd. Bij familie hoef je niet eerst te vragen of het Sie of Du mag zijn, het is gewoon Du.

Kaas Berrie 25
Forum|alt.badge.img+1

Ik vind dat gejij en gejou ook niets, zeker niet bij de oudere generatie zoals mijn vrouw en ik.

Ik heb een zuster in Duitsland wonen die getrouwd is met een Duitse man.

Toen we er pas kennis mee maakten een halve eeuw geleden en we vaker kwamen vroeg de man van mijn zuster waarom wij steeds netjes u zeiden, nou zij mijn zuster toen, je hebt ze nooit gezegd dat ze du oftewel je mogen zeggen en dat geldt in Duitsland (gelukkig) nog steeds.

Ik denk dat de aanspreekvorm bij Simyo ook te maken heeft met het feit dat Simyo een budgetprovider is en daardoor meer aantrekkingskracht heeft (en graag wil) op de jeugd. Een informele benadering spreek de jeugd nu eenmaal meer aan dan u, mevrouw en meneer. Ik heb er geen moeite mee, maar uiteraard gun ik iedereen zijn/haar eigen stijl en voorkeur. Die keuzemogelijkheden kan Simyo overigens zonder veel moeite inbouwen/toevoegen.