Skip to main content
Vraag

hoog dataverbruik

• May 16, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Ik had vanochtend een extreem hoog dataverbruik met kosten boven de 250 euro. Dit door het lezen van een Volkskrantartikel waarin filmpjes en foto's waren verwerkt. Dit komt voor mij als een heel onaangename en ook heel onverwachte verrassing. Dit is echt nog nooit gebeurd bij het lezen van slechts 1 krantenartikel. Graag wil ik overleg over vergoeding van deze kosten.

1 reactie

JanD
  • May 16, 2026

Beste ​@AV22 het lezen van een krantenartikel kost niet zo veel data, maar filmpjes en foto’s daartegen wel.

Zet meteen dataplafond aan om dit soort buitenbundelkosten te voorkomen en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android telefoon kun je nu zelf al een datawaarshuwing en -plafond instellen.

Jer hebt waarschijnlijk ook de waarschuwingen bij 80% en 100% verbruik genegeerd, dan loopt het snel op.

Er wordt geacht dat je bekend met met de mobiele voorwaarden en de daarin beschreven kosten bij bundelbundel raken.

Vandaag en morgen kun je via WhatsApp van 10 tot 17 uur aan Simyo een betalingsregeling vragen en/of wachten tot een moderator hier na het weekend reageert.