Skip to main content
Vraag

Extreme afwijking verbruik app vs (android) telefoon

• July 29, 2025
  • 6 reacties
  • 41 Bekeken

(...) ga eerst nog eens de eigen gangen na. E.e.a. klopt niet en wil geen onjuist beeld schetsen.

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

6 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • July 29, 2025

Hoi ​@Vraagsteller2 

Dat zijn idd erg grote verschillen in gemeten GB. Een vraagje.. Heb je naast de ingebouwde datamonitor ook een externe app geïnstalleerd ? 

• auteur
  • Beginner
  • July 29, 2025

Er klopt iets niet dat is duidelijk en zie vast nog iets over het hoofd. Ik onderzoek eerst zelf verder. 

JanD
  • Forum Expert
  • July 29, 2025

Ik mis de vraag, maar het lijkt er op dat ​@Vraagsteller2 opmerkt dat het dataverbruik op de telefoon niet in de pas loopt met het verbruik in de app.

Bij gebruik mobiele gegevens in de telefoon staat ook duidelijk vermeld dat het verbruik gemeten wordt door de telefoon en mogelijk anders is dan de metingen van de serviceprovider.

Verder zijn de metingen binnen de app niet real-rime, maar loopt de weergave daarvan achter op de werkelijkheid.

Het enigste dat wel reai-time klopt is al er een waarschuwing gegeven wordt bij 80% en 100% verbruik.

Friesian
  • Forum Expert
  • July 29, 2025

Beste ​@Vraagsteller2 

Je hebt intussen de openingstekst compleet gewijzigd waardoor het oorspronkelijke verhaal niet meer te lezen is. Dat maakt het helaas wat onoverzichtelijk. 

En ja er zit vertraging in systeem Mijn simyo (app). Maximaal 4 uur Nederland  en 36 uur buitenland. 

• auteur
  • Beginner
  • July 31, 2025

Deze vraag kan worden gesloten.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 31, 2025

Hi ​@Vraagsteller2,

Bedankt voor je bericht.

Ik zal dit topic op jouw verzoek sluiten.

Bedankt voor jullie hulp! ​@Friesian en ​@JanD 

Groetjes,

Roeqajja