.

Luister naar de klanten - Dataplafond


Beste Simyo,
 

Via prepaid zijn mijn jonge kinderen momenteel aan jullie verbonden. In het verleden ben ik ook een tevreden Simyo klant geweest en inmiddels loopt mijn huidige bundel en die van mijn vrouw af. We zijn ons daarom weer aan het oriënteren. 
 

Wat mij verbaasd is de regen aan klachten over buiten bundel data gebruik en het ontbreken van een dataplafond. Klanten klagen hier al jaren over en jullie lijken dit te hebben opgenomen in het verdienmodel. Persoonlijk vind ik dergelijke praktijken onbegrijpelijk en schandalig. 
 

Voor ons is dit dus de reden om niet over te stappen op Simyo. Als onze kinderen toezijn aan een abonnement en deze situatie is nog hetzelfde, zullen we ook hun mobiele nummers gaan verhuizen. 
 

Hopelijk zetten al onze berichten jullie aan om deze huidige constructie nog eens opnieuw te bekijken. Technisch kan het nooit heel lastig zijn, dus het is een bewuste keuze…. Ik vind hem maar raar… Zeker niet klantvriendelijk…


Tot zover m’n klaagberichtje :) Fijn dat ik deze ergens kwijt kan.

 

Met vriendelijke groet,

Rick


45 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@wimj12 Ik ben ook praktisch hoor en ik ga er zeker op toeleggen, maar ben het allemaal wel een beetje erg beu aan het worden.

Dat kun je ook oplossen het forum te negeren, zoals wellicht ook sommigen al doen.

Is dat een oplossing @wimj12 als anderen dan wel reageren, als je telkens weer voorbeelden ziet, als het je dan toch frustreert? 

Reputatie 7
Badge +7

Dat kan je alleen voor je zelf bepalen. Maar iets wat je niet leest kan ook geen ergernis oproepen. Genoeg anderen leuke fora.

Reputatie 7

@wimj12 Ik ben ook praktisch hoor en ik ga er zeker op toeleggen, maar ben het allemaal wel een beetje erg beu aan het worden.

Dat kun je ook oplossen het forum te negeren, zoals wellicht ook somigen al doen.

Qua forum heb je helemaal gelijk, ik kan het forum negeren.

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb 10.000 MB/min/sms voor €10,-

Dat is voor mij 14 Euro, omdat ik internet via KPN heb (En overstappen geen optie is).

Dat zou totaal op 28 Euro versus 12 Euro uitkomen,

@wimj12 Ik ben ook praktisch hoor en ik ga er zeker op toeleggen, maar ben het allemaal wel een beetje erg beu aan het worden.

Dat kun je ook oplossen het forum te negeren, zoals wellicht ook somigen al doen.

Qua forum heb je helemaal gelijk, ik kan het forum negeren.

En dat maakt het juist zo intriest als je Forum Expert bent...... 

Toch? 

Reputatie 7

@Friesian Nou, exact, dat dus….

Reputatie 7
Badge +7

Forum expert is een label wat ik ooit eens heb gekregen omdat ik vaak aanwezig was, en kennelijk ook iets nuttigs zei.

Maar dat betekent niet dat ik me verantwoordelijk voel voor het beleid en de keuzes van Simyo. Behalve via posts in dit forum heb ik hier ook nooit overgesproken met medewerkers van Simyo. Dat is allemaal de keuze van Simyo en niet van mij.

Ik voel me dan ook minder aangesproken door statements als “Wij als Forum Experts”. Ik praat hier op persoonlijke titel.

Reputatie 7

@wimj12 Wij en anderen lopen al wat langer mee. Als FE werd je voorheen wel degelijk betrokken bij aanpassingen en werd je gehoord. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben hier minder lang dan jullie, maar ook al meer dan 6 jaar. 

Maar inderdaad, soms verdwijn ik een tijdje, en ik ben ook nooit aanwezig geweest op uitjes en dergelijke.

En ook luisteren kan betekenen dat men soms een andere keuze maakt.

Zelfs met de editor als voorbeeld hebben we meegedacht. Wij hebben ook het forum mee gestalte gegeven met meer sfeer en gezelligheid wat ook vanuit Simyo kwam. En dat is er niet meer te vinden. Je ziet het in de subcategorie, gewoon gezellig. Ook het niet meer aanwezig kunnen zijn in het weekend van moderators voor knelgevallen, juist dan wanneer ze ook nodig zijn is erg jammer. 

Reputatie 7
Badge +6

Geen last meer van😉

Reputatie 7
Badge +7

Die moet je uitleggen voor me.

Reputatie 7
Badge +6

Een tijdje geleden heb ik aangegeven dat ik wilde stoppen met het hele FE gebeuren.

ga hier verder niet meer over uitweiden.

Reputatie 3
Badge +1

@wimj12 Wij en anderen lopen al wat langer mee. Als FE werd je voorheen wel degelijk betrokken bij aanpassingen en werd je gehoord. 

 

Wat is een FE? Forum Engineer?

Reputatie 3
Badge +1

Op korte termijn zal hier helaas geen verandering in komen maar wie weet wat de toekomst brengt 😊. 

 

Dat is 1, 2, 3, 4 en 5 jaar geleden ook al gezegd, de kans dat het op lange termijn gebeurd zou ik dus ook niet op wachten. Gewoon overstappen naar een betere provider.

Reputatie 7

@XTF FE = Forum Expert. Jouw afkorting zou op dit moment AS = Actief Simyaan zijn 😁.

Reputatie 7
Badge +7

En een FE is dus gewone klant, en geen werknemer van Simyo

Reputatie 7

En een FE is dus gewone klant, en geen werknemer van Simyo

…wat om die reden ook als/in mijn onderschrift staat.

Er zijn medeklanten die denken dat de FE's medewerkers zijn. Daarom ook in mijn onderschift, net als bijv. @RicoK neergezet dat ik klant ben. 

Het voordeel van dit forum is wel dat je in je profielinstellingen je titel, badges etc. kan uitzetten, zoals ik nu heb gedaan. 

 

Reageer