Met ontstemming schrijf ik over mijn recente ervaringen met de klantenservice, welke helaas allesbehalve positief waren. Tijdens een conferentie had ik geen bereik, een fenomeen dat zich de laatste tijd met steeds grotere frequentie voordoet. Tijdens de pauze van deze conferentie meldde ik dit probleem via WhatsApp, waarop ik zo'n uur later een reactie ontving met enkel een link naar de Simyo-website. Tijdens een conferentie biedt een dergelijke link uiteraard geen directe uitkomst en bovendien kan dit nooit de oplossing zijn gezien de inconsistente aard van het bereik.
Nauwelijks thuisgekomen ontving ik, ongeveer vijf uur later, een bericht dat mijn issue zou worden afgesloten vanwege het uitblijven van mijn reactie. Dit acht ik bijzonder onbeschoft. Het wekt de indruk dat Simyo er klakkeloos van uitgaat dat haar klanten enkel tieners zijn die de gehele dag op hun telefoon zitten. Bovendien werd ik aangesproken alsof ik een vriendinnetje van een al even jonge en onervaren servicemedewerkster ben, wat ik als respectloos en infantiel ervaar.
Verder kreeg ik de indruk dat deze medewerkster snel naar huis wilde en geen openstaande vragen mocht achterlaten. Het is ongepast en niet reëel om een klant te dwingen binnen een paar uur te reageren op een vraag omdat een medewerkster anders niet het gevoel heeft dat ze snel een probleem oplost. (Haar bewoordingen.) Daarbij ook nog eens uit het oog verliezend dat het probleem niet opgelost wordt met snel een link naar de website sturen die een proactieve klant uiteraard al lang gelezen heeft. Het ontgaat deze medewerkerster kennelijk dat er een verschil zit tussen snel reageren en snel een probleem oplossen.
Een wel capabele medewerkster heeft mij in het verleden voorgesteld om voortaan direct naar haar te vragen. Dat heb ik nu dus gedaan, maar die vraag is totaal genegeerd.
Is dit werkelijk de manier waarop Simyo haar klanten beschouwt en behandelt?
Ik hoop van harte op een verbetering in de manier waarop uw klantenservice met haar klanten omgaat.