Skip to main content

.

Indienen klacht

• 30 januari 2025
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Bij deze wil ik graag een klacht indienen over het onderstaande. Kunnen jullie een referentienummer geven zodat ik naar de Geschillencommissie kan stappen?

Op dit moment werkt mijn telefoonverbinding (bel/data) al een kleine twee weken niet (in december ook al week uit de lucht geweest, maar toen hebben ze het kunnen maken). Na diverse gesprekken en vele handelingen met de klantenservice (resets, nieuwe sim, esim, etc.) blijkt dat door de vele resets en handelingen het systeem bij Simyo ontregeld is en dat de huidige inschatting is dat het waarschijnlijk nog wel drie weken kan duren voordat het probleem opgelost is. Dit zou dus betekenen 4-5 weken niet bellen/internetten.

Bovenstaande is natuurlijk volkomen onacceptabel en Simyo biedt geen enkele oplossing aan om tussentijds bereikbaar te zijn. Ik kan zelf tijdelijk een prepaid kopen, maar Simyo wil geen tijdelijke prepaid aanbieden, terwijl ik ondertussen wel gewoon vrolijk door betaal aan mijn abonnement. De medewerker van klantenservice zegt dat deze problemen niet vaak voorkomen, maar het is toch van de zotte dat er geen oplossing geboden wordt om in elk geval de komende weken bereikbaar te zijn.

Simyo geeft aan alleen over kosten te kunnen praten als alles weer werkt (dus over 1-3 weken).

31 januari 2025

Hoi ​@EEdG,

Bedankt voor je bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de negatieve ervaring die je hebt gehad met onze klantenservice. Service staat bij Simyo hoog in het vaandel, en dit is dus absoluut niet de service die wij je willen bieden. Daarnaast kan ik mij heel goed voorstellen dat het enorm vervelend is dat je geen verbinding hebt. 

@JanD en ​@Kaas Berrie hebben je al geïnformeerd dat het forum openbaar is en dat dit geen plek is om klachten te plaatsen. ​@Kaas Berrie heeft in zijn bericht een link geplaatst waar je wel een klacht kunt indienen. Ondanks het feit dat het forum geen klachtenwebsite is, wil ik je wel graag helpen.

Ik wil dit graag intern verder voor je uitzoeken, zodat we kunnen zien waar het precies fout is gegaan en onze service kunnen verbeteren. En uiteraard wil ik graag met je meekijken naar een oplossing voor je slechte verbinding. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens.

Bedankt ​@JanD en ​@Kaas Berrie voor jullie behulpzaamheid 😊.

Groetjes,
Seren

JanD
Forum|alt.badge.img+6
  • Consultant
  • 30 januari 2025

Beste ​@EEdG dat je een klacht hebt is vervelend en dient binnen redelijke termijn opgelost te worden door Simyo.

Je wordt echter niet sneller geholpen door 2 soortgelijke topics te openen, dat is verwarrend en tegen de huisregels.

Het moderatieteam zal binnenkort binnen dit forum reageren, tenzij je via een van de andere kanalen al een oplossing voor je probleem hebt gevonden.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 30 januari 2025

Dank.

Het was voor mij niet duidelijk dat beide berichten voor iedereen zichtbaar zouden worden. Een was bedoeld voor Simyo alleen (ik zie geen emailadres om klacht in te dienen namelijk), rest voor iedereen. 

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
EEdG schreef:

Dank.

Het was voor mij niet duidelijk dat beide berichten voor iedereen zichtbaar zouden worden. Een was bedoeld voor Simyo alleen (ik zie geen emailadres om klacht in te dienen namelijk), rest voor iedereen. 

Alles wat u hier post is voor iedereen zichtbaar ​@EEdG . Het is nl. een openbaar forum, ik ben ook slechts klant, net als iedereen hier, dus: voor en door Simyo klanten

Een klacht kunt u hier indienen: https://www.simyo.nl/klantenservice/klacht

Mogelijk komt morgen een moderator langs die iets voor u kan betekenen….. Zolang zonder een werkende verbinding kan natuurlijk niet, dat ben ik met u eens. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 31 januari 2025

Hoi ​@EEdG,

Bedankt voor je bericht. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de negatieve ervaring die je hebt gehad met onze klantenservice. Service staat bij Simyo hoog in het vaandel, en dit is dus absoluut niet de service die wij je willen bieden. Daarnaast kan ik mij heel goed voorstellen dat het enorm vervelend is dat je geen verbinding hebt. 

@JanD en ​@Kaas Berrie hebben je al geïnformeerd dat het forum openbaar is en dat dit geen plek is om klachten te plaatsen. ​@Kaas Berrie heeft in zijn bericht een link geplaatst waar je wel een klacht kunt indienen. Ondanks het feit dat het forum geen klachtenwebsite is, wil ik je wel graag helpen.

Ik wil dit graag intern verder voor je uitzoeken, zodat we kunnen zien waar het precies fout is gegaan en onze service kunnen verbeteren. En uiteraard wil ik graag met je meekijken naar een oplossing voor je slechte verbinding. Hiervoor wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens.

Bedankt ​@JanD en ​@Kaas Berrie voor jullie behulpzaamheid 😊.

Groetjes,
Seren

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 5 februari 2025

Dank. Helaas heb ik na prive bericht nog steeds geen reactie gekregen.

Simyo lijkt niet geïnteresseerd in het bieden van een oplossing en klachten krijgen ze liever ook niet, want het is ‘stil aan de overkant’.

Is dit probleem te groot en een te grote afgang of wil Simyo toch nog in gesprek gaan?

Ter info, nu al ruim twee en halve week geen telefoon verbinding (na ook een week geen verbinding in december) en wel gewoon betalen en geen oplossing aanbieden.

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 5 februari 2025
EEdG schreef:

Dank. Helaas heb ik na prive bericht nog steeds geen reactie gekregen.

Simyo lijkt niet geïnteresseerd in het bieden van een oplossing en klachten krijgen ze liever ook niet, want het is ‘stil aan de overkant’.

Is dit probleem te groot en een te grote afgang of wil Simyo toch nog in gesprek gaan?

Ter info, nu al ruim twee en halve week geen telefoon verbinding (na ook een week geen verbinding in december) en wel gewoon betalen en geen oplossing aanbieden.

Mijn excuses voor dit ongemak, ik zie dat ik je privébericht helemaal heb gemist. Ik heb je inmiddels beantwoord. 

Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • 6 februari 2025

Ik hoop voor andere Simyo gebruikers dat ze niet zoveel problemen hebben als ik. Nu al drie weken geen telefoon en internet. Er wordt ook geen oplossing geboden en als je een klacht wilt indienen, krijg je ook geen gehoor (bericht wordt over het hoofd gezien, zie hierboven en vervolgens weer geen enkele reactie).

Jullie kunnen begrijpen dat ik Simyo niet kan aanbevelen en ik kan me niet herinneren ooit zo’n slechte service te hebben gehad. Kort samengevat hebben ze liever dat ik zo snel mogelijk overstap, want ze kunnen het niet oplossen en waarom zou je dan nog meedenken of meewerken.

Kaas Berrie
Forum|alt.badge.img+3
EEdG schreef:

Ik hoop voor andere Simyo gebruikers dat ze niet zoveel problemen hebben als ik. Nu al drie weken geen telefoon en internet. Er wordt ook geen oplossing geboden en als je een klacht wilt indienen, krijg je ook geen gehoor (bericht wordt over het hoofd gezien, zie hierboven en vervolgens weer geen enkele reactie).

Jullie kunnen begrijpen dat ik Simyo niet kan aanbevelen en ik kan me niet herinneren ooit zo’n slechte service te hebben gehad. Kort samengevat hebben ze liever dat ik zo snel mogelijk overstap, want ze kunnen het niet oplossen en waarom zou je dan nog meedenken of meewerken.

@EEdG wat jammer. Ik kan jou case natuurlijk niet echt goed beoordelen maar dit is een afloop Simyo onwaardig. Men moet toch 'gewoon' een werkende verbinding kunnen leveren? Hoop dat je bij een andere provider wel weer contact kunt maken met de buitenwereld. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 7 februari 2025
EEdG schreef:

Het spijt me te horen dat je dit zo hebt ervaren. Zowel mijn collega's als ik doen ons uiterste best om je zo goed mogelijk te helpen. Het is absoluut niet onze bedoeling om je het gevoel te geven dat we je snel willen afhandelen. Zoals eerder uitgelegd is jouw situatie wat complexer vanwege een netwerkfout en dit valt helaas buiten onze controle. We zijn hierbij afhankelijk van andere partijen om het probleem op te lossen. We hadden dit zelf ook liever anders gezien want natuurlijk willen wij niet dat je gaat overstappen.

We hebben via PB's al contact en ik ben momenteel aan het onderzoeken wat ik verder voor je kan doen. Om verwarring te voorkomen lijkt het me handig om de communicatie via die weg te houden.

Bedankt voor je geduld en begrip. 

Reageer