Skip to main content
Beantwoord

Ik wil geen documenten insturen per e-mail

• August 19, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Voor een Simyo-telefoonnummer ben ik bezig met een contractovername. Dat wordt heel netjes gefaciliteerd, dus tot zover geen probleem.

Echter, zowel ik als de nieuwe contractant moeten alle formulieren (met alle NAW, ID-gegevens, handtekeningen, etc) en de kopieën van de ID bewijzen naar een gewoon e-mail adres sturen! Dit is zover ik zie de enige optie en dat is wat mij betreft totaal onwenselijk. Een gewone e-mail is zeer eenvoudig te onderscheppen en te misbruiken. Privacy is effectief nul.

Ik zou dus graag zien dat Simyo bijvoorbeeld de mogelijkheid biedt, bestanden via een beveiligde upload aan te bieden, versleutelde e-mail ondersteunt (al was het maar een middels een e-mail bijlage met wachtwoord) of het toesturen van de formulieren via de post als alternatief aanbiedt (hoe ouderwets ook… er is nog altijd een wettelijk postgeheim).

Dus graag een betere, veiligere, optie voor het insturen van formulieren en ID bewijzen.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Uniek74,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit een onveilig gevoel kan geven. We zullen je feedback zeker meenemen en wie weet komt er verandering in wat betreft belangrijke documenten opsturen.

Voor nu is er helaas geen andere mogelijkheid om dit per e-mail naar ons te versturen (klantenservice@simyo.nl). Wel zou je eventueel de Kopie-ID app kunnen gebruiken voor een kopie van je ID. Op deze pagina van Rijksoverheid kan je hier meer over teruglezen en hoe dit precies werkt. 

Mocht je het toch fijner vinden om dit per post naar ons te versturen dan mag dat uiteraard ook. 
Ons postadres is: 

Simyo klantenservice

Postbus 58800

1040 JA Amsterdam

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

1 reactie

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 20, 2026

Hoi ​@Uniek74,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit een onveilig gevoel kan geven. We zullen je feedback zeker meenemen en wie weet komt er verandering in wat betreft belangrijke documenten opsturen.

Voor nu is er helaas geen andere mogelijkheid om dit per e-mail naar ons te versturen (klantenservice@simyo.nl). Wel zou je eventueel de Kopie-ID app kunnen gebruiken voor een kopie van je ID. Op deze pagina van Rijksoverheid kan je hier meer over teruglezen en hoe dit precies werkt. 

Mocht je het toch fijner vinden om dit per post naar ons te versturen dan mag dat uiteraard ook. 
Ons postadres is: 

Simyo klantenservice

Postbus 58800

1040 JA Amsterdam

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy