Skip to main content

alternatief betalings middelen

• February 23, 2026
  • 9 reacties
  • 30 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hoi!

Een suggestie van mij zou wezen om als betaal methode ook het volgende aan te bieden,

1. Paypal
  2. Creditcard
  3. Account krediet top-up (heb ik al eens eerder gesuggereerd.)

Dit maakt het makkelijk voor mensen zoals mij waarbij automatisch incasso altijd faalt om toch direct te betalen zonder problemen, niet hoeven wachten voor een ideal link.

Verder opent dit Simyo naar toeristen in ons land, veel mensen hebben deze dagen een creditcard of paypal, als ideal of automatische incasso faalt dan kunnen deze alternatieven successvol de rekening betalen. 
Dit resulteert in meer klanten en meer opties om een rekening te betalen wanneer iets fout gaat zonder dat je het hoeft te escaleren naar een incasso bureau, zo houd je ook meer tevreden mensen als klant in plaats van even snel veel geld innen door incasso bureau, een tevreden klant levert op lange termijn meer op.

Groet, Erik.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Rookie
  • February 23, 2026

Paypal zou waarschijnlijk de beste optie zijn om multi-nationaal betalingen te accepteren,

met paypal kan iedereen een creditcard of bank linken voor betaling. Ook kan simyo kiezen uit welke payment gateway ze gaan gebruiken om paypal te accepteren, er zijn veel keuzes.

direct creditcard betalingen accepteren is meer een hit of miss, veel fraude in dat gebied, ook accepteren veel payment gateways niet ‘virtual/prepaid creditcards’ ookal zijn ze geldige betaalmogelijkheden, maar soms misbruikt.

als je alleen nederlanders wilt hebben als klant (nederlandse bank) dan is automatisch incasso of iDeal wat jullie nu toestaan als betaalmiddel de beste optie.

JanD
  • Forum Expert
  • February 24, 2026

automatisch incasso altijd faalt

Waarom faalt dat altijd ​@zenguy .?

Ik gebruik al automatische incasso sinds het bestaat en heb er nog nooit problemen mee gehad en het voordeel is dat je altijd op tijd betaalt c.q. betaald hebt, dat kun je van de andere betaalvormen niet zeggen en heeft Simyo meer risico van niet-betalen, hetgeen ze natuurlijk zoveel mogelijk willen voorkomen.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Rookie
  • February 24, 2026

automatisch incasso altijd faalt

Waarom faalt dat altijd ​@zenguy .?

Ik gebruik al automatische incasso sinds het bestaat en heb er nog nooit problemen mee gehad en het voordeel is dat je altijd op tijd betaalt c.q. betaald hebt, dat kun je van de andere betaalvormen niet zeggen en heeft Simyo meer risico van niet-betalen, hetgeen ze natuurlijk zoveel mogelijk willen voorkomen.

Geen idee.

verder kan je als bedrijf paypal inzetten zoals je zelf wilt, je kan mensen eenmalig laten betalen of een subscriptie opzetten tussen klant en bedrijf waarvoor de klant mee akkoord moet gaan.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Rookie
  • February 24, 2026

Ik heb het automatisch incasso probleem opgelost, na even in de sns bank app instellingen  te rommelen heb ik denk ik toegestaan dat derde partijen mogen afschrijven van mijn bank.

simyo heeft de rekening nu automatisch kunnen incasseren.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 25, 2026

Hoi ​@zenguy,

Bedankt voor je bericht. Fijn dat je de tijd hebt genomen om je ideeën over extra betaalmogelijkheden met ons te delen.

Bij ons kun je betalen via automatische incasso. Is de automatische incasso mislukt en lukt betalen via iDEAL niet, dan kun je het bedrag handmatig overmaken via een bankoverschrijving naar IBAN: NL83INGB0007811682 (BIC: INGBNL2A), onder vermelding van je telefoonnummer en factuurnummer.

Ik begrijp dat alternatieven zoals PayPal of creditcard in sommige situaties handig kunnen zijn. Ik geef je suggestie daarom graag door als feedback aan de juiste afdeling.

Fijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt om de instellingen bij je bank aan te passen en dat de automatische incasso nu goed verloopt.

Mocht je in de toekomst nog vragen, ideeën of suggesties hebben, laat het gerust weten!

@JanD bedankt voor je aanvulling! Het is inderdaad prettig dat automatische incasso voor veel klanten zo betrouwbaar werkt en op tijd afgeschreven wordt. Fijn om te lezen dat het bij jou al zo lang probleemloos verloopt.

Groetjes,
Sedat

JanD
  • Forum Expert
  • February 25, 2026

Ik heb het automatisch incasso probleem opgelost, na even in de sns bank app instellingen  te rommelen heb ik denk ik toegestaan dat derde partijen mogen afschrijven van mijn bank.

Goed om te lezen dat je het op hebt kunnen lossen bij de ASN voorheen SNS bank.

Bedankt voor de update ​@zenguy 

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Rookie
  • February 25, 2026

Goed om te lezen dat je het op hebt kunnen lossen bij de ASN voorheen SNS bank.

Bedankt voor de update ​@zenguy 

komt ook deels door jou dat ik toch weer opnieuw ging proberen te onderzoeken wat er nou fout gaat, het zat mij niet lekker dat bij de meeste dit werkt maar bij mij niet.

Ik hoop wel dat paypal toegevoegd word als extra optie, dan kan iedereen straks klant worden van simyo, ook mensen zonder nederlands bank account. Die kunnen dan in hun paypal account creditcard of hun eigen bank toevoegen, of andere manieren van betalen, het enige wat simyo dan hoeft te doen is paypal betalingen accepteren. Je kan als bedrijf klanten een link sturen waarin de klant een machtiging kan geven dat simyo geld mag afschrijven van je paypal account, dat werkt eigenlijk net als incasso.

ik denk uiteindelijk wat het meeste telt voor simyo is of ze dat willen, een niet nederlands volk toelaten in hun klantenservice en service, dit brengt mogelijk extra problemen en kosten (denk aan het toevoegen van engelstalige klantenservice maar kan ook meer winst opleveren, het zou dus neerkomen op of het kost effectief is denk ik.

Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Rookie
  • February 25, 2026

@Sedat 

check mijn laatste post in dit topic, ik leg daar wat beter uit wat paypal kan betekenen. In mijn openings post was ik niet heel duidelijk hierover. Misschien ook goed om dat te forwarden.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 25, 2026

@Sedat 

check mijn laatste post in dit topic, ik leg daar wat beter uit wat paypal kan betekenen. In mijn openings post was ik niet heel duidelijk hierover. Misschien ook goed om dat te forwarden.

Hoi ​@zenguy,

Bedankt voor je update! Fijn dat je wat meer uitleg hebt gegeven over wat PayPal kan betekenen, zo is het voor iedereen wat duidelijker.

Groetjes,
Sedat