.

Beantwoord

Wel bereik op scherm + 3G, maar ben niet bereikbaar en heb geen internet?

  • 9 August 2015
  • 2 reacties
  • 449 Bekeken

Wel bereik op scherm + 3G, maar ben niet bereikbaar en heb geen internet? Iphone5
icon

Beste antwoord door Ali 11 August 2015, 10:59

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Beste Kiki99,

Welkom op het forum van Simyo.
Ik zal je zo goed mogelijk helpen, om het probleem waarmee je zit op te lossen.

Zoals ik het nu kan beoordelen, heeft jouw simkaart wel contact met het mobiele netwerk van KPN, maar gaat er iets mis waardoor je niet bereikbaar bent of kunt internetten.
Vaak helpt het volgende, om weer zorg te dragen dat je weer goed bereikbaar bent en kunt internetten met je iPhone.

1 > Zet je iPhone 5 helemaal uit
2 > Haal de simkaart voor 5 a 10 minuten uit je iPhone, zodat je goed wordt afgemeld van het netwerk.
3 > Doe vervolgens de simkaart weer terug in je iPhone.
4 > Zet je iPhone weer aan, en toets je pincode in.
5 > Laat je simkaart even goed aanmelden op het KPN netwerk, hiermee krijgt hij tevens de nieuwe updates.

Als het goed is, zou je nu weer goed bereikbaar moeten zijn voor andere en tevens weer moeten kunnen internetten via het 3G netwerk.

Mocht bovenstaande eventueel ook niet helpen, doe dan het volgende:

1 > Ga naar instellingen op je iPhone 5.
2 > Kies vervolgens voor "Algemeen" binnen instellingen.
3 > Scrol helemaal naar beneden, en kies vervolgens voor "Stel opnieuw in".
4 > Daar kies je dan weer voor "Herstel netwerkinstellingen"
5 > bevestig dan je dat wilt, en je toestel zal dan ALLEEN de netwerkinstellingen binnen je iPhone herstellen.
6 > Je iPhone 5 zal opnieuw opstarten, en je log dan weer zoals je gewend bent in.

Vaak als je deze optie uitvoert, zullen de meeste problemen zijn verholpen.
Zo niet dan gaat het ergens fout op het netwerk zelf, en zou een moderator een reset op je simkaart moeten gaan doorvoeren.

Dus probeer eerst 1 van bovenstaande opties, om te zien of je hiermee het probleem kunt verhelpen.
Laat even weten hoe dat is gegaan, en of dat ook heeft geholpen.

Daarnaast een gouden tip (voor jouw en iedereen):
Zet je toestel minimaal 2 keer per week helemaal uit, bijvoorbeeld 2 nachten als je toch slaapt.
Zodat je simkaart altijd goed op het netwerk blijft staan, en deze ook altijd up-to-date blijft.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen, zodat je weer goed bereikbaar bent.
Ik hoor het graag van je!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Kiki99,

Welkom op het forum en goed dat je hier je vraag stelt.

Erg vervelend dat je geen gebruik kunt maken van mobiel internet. Ik zie dat je gisteren hierover telefonisch contact hebt gehad. Je simkaart lijkt helaas defect te zijn 😞 Jammer dat de tips van MichD je niet geholpen hebben.

Mijn collega Kimberley heeft een vervangende simkaart voor je aangevraagd. Deze is vanochtend verstuurd. Je kan de simkaart binnen 2 werkdagen verwachten.

Houd je ons op de hoogte als je weer kan internetten?

@MichD bedankt voor je hulp.

Reageer