.

Beantwoord

Wat zijn de juiste internetinstellingen iPhone 4, 4s, 5 en 5s?

  • 4 August 2014
  • 3 reacties
  • 2032 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 9 reacties
Tot vorige maand had ik 4G aan staan en werkte mijn internet perfect. Sinds deze maand ben ik weer over op 3G en heb ik mijn internet niet meer aan de praat gekregen. Ik heb onderstaande stappen doorlopen, zonder resultaat

http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-en-s-22392068

Wat ik ook vervelend vind is dat ik door die stappen al mijn opgeslagen WiFi connecties kwijt ben (komt door 'Herstel netwerkinstellingen'). Misschien wel handig om dit op die pagina te vermelden. 

Kunnen jullie er voor zorgen dat ik weer gebruik kan maken van 3G op mijn iPhone 5S? Thx!

[Update]
Wat ik me ook nog afvroeg, hoe betrouwbaar zijn dit soort partijen? 
http://iphoneinstellen.nl/mobiel-internet-instellingen/simyo-internet-instellingen/
icon

Beste antwoord door Ernst 5 August 2014, 13:16

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi NLKok,

Wanneer je stopt met 4G Flex kun je de APN instellingen zo houden zoals ze waren. Je aansluiting blijft namelijk een 4G aansluiting, maar dan een langzamere variant. Je krijgt dus niet weer een 3G aansluiting.
Je zal dus KPN4G.nl bij je APN moeten invullen.

Je hebt je netwerkinstellingen hersteld, maar waarom eigenlijk?
Onze website geeft aan:
Het kan zijn dat de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar is. In dat geval doe je dit:
Kies Instellingen
Kies Algemeen
Kies Stel opnieuw in
Kies Herstel netwerkinstellingen
Geef uw Toestelpincode op wanneer daar om wordt gevraagd
Bevestig met de rode knop


Was de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar? Voor zover ik weet gebeurt dat enkel weleens bij iOS6 of ouder en een iPhone 5S heeft minstens iOS7, toch?
Mocht trouwens KPN4G.nl echt niet werken bij jou, dan kún je er voor kiezen om portalmmm.nl te gebruiken. Deze werkt ook altijd.

Websites als deze werken we niet actief mee samen, dus over de betrouwbaarheid kan ik ook geen uitspraken doen.
Laat wel duidelijk zijn dat gebruik er van op eigen risico geschiedt.
Badge
Bedankt voor je reactie. De reden waarom ik uiteindelijk ervoor gekozen heb op mijn netwerkinstellingen te herstellen, was omdat ik onderstaande melding bleef krijgen:

http://i57.tinypic.com/hurby1.png

Omdat ik nu geen 4G meer heb, heb ik de aanname gedaan dat ik portalmmm moest gebruiken als APN. Met die APN krijg ik internet alleen niet aan de praat. Met KPN4G.nl werkte het direct. Gekke alleen is dat ik nooit eeder mijn APN instellingen aangepast heb naar KPN4G.nl. Naar mijn weten heeft hij altijd op portalmmm gestaan. Misschien ging het automatisch? 

Hoe dan ook, het werkt weer. Bedankt voor je reactie!

Hoi NLKok,

Wanneer je stopt met 4G Flex kun je de APN instellingen zo houden zoals ze waren. Je aansluiting blijft namelijk een 4G aansluiting, maar dan een langzamere variant. Je krijgt dus niet weer een 3G aansluiting.
Je zal dus KPN4G.nl bij je APN moeten invullen.

Je hebt je netwerkinstellingen hersteld, maar waarom eigenlijk?
Onze website geeft aan:
Het kan zijn dat de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar is. In dat geval doe je dit:
Kies Instellingen
Kies Algemeen
Kies Stel opnieuw in
Kies Herstel netwerkinstellingen
Geef uw Toestelpincode op wanneer daar om wordt gevraagd
Bevestig met de rode knop


Was de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar? Voor zover ik weet gebeurt dat enkel weleens bij iOS6 of ouder en een iPhone 5S heeft minstens iOS7, toch?
Mocht trouwens KPN4G.nl echt niet werken bij jou, dan kún je er voor kiezen om portalmmm.nl te gebruiken. Deze werkt ook altijd.

Websites als deze werken we niet actief mee samen, dus over de betrouwbaarheid kan ik ook geen uitspraken doen.
Laat wel duidelijk zijn dat gebruik er van op eigen risico geschiedt.
Reputatie 5
Badge +11
In de eerste plaats: bij dat het werkt :)
In de tweede plaats: Het ging om de optie Mobiel datanetwerk bij Instellingen > Mobiel netwerk 😉

Reageer