Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarschuwing enorm dataverbruik iPhone ondanks WiFi

  • 3 November 2012
  • 44 reacties
  • 10254 Bekeken

Badge +1
Let op, er zijn steeds meer berichten van iPhone gebruikers die merken dat hun iPhone enorm veel mobiele data verbruikt ondanks de aanwezigheid van een WiFi netwerk. Ook het WiFi symbooltje is daarbij te zien bovenaan op het scherm. In één nacht kan je hele maandtegoed erdoor gaan, of erger: je kunt honderden megabytes, zo niet meerdere gigabytes aan verbruik op je rekening krijgen ZONDER DAT JE DIT MERKT. Dus controleer je verbruik via Mijn Simyo en zet desnoods je mobiele data uit. En neem contact op met zowel Simyo als Apple om dit te melden en om een oplossing te vragen.

Ook op andere fora zoals die van Iphoneclub en van Apple zelf zijn er steeds meer discussies waarin dit probleem wordt gemeld. Je moet er niet aan denken hoeveel dit in totaal aan kosten gaat opleveren...

Reacties, nieuwe informatie en oplossingen zijn welkom!
icon

Beste antwoord door Alex 7 November 2012, 12:02

Hoi SjoerdK,



Weet jij of Apple dit probleem al erkend heeft? Wij kunnen hier overigens geen oplossing of invloed op uitoefenen.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

44 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi SjoerdK,

Weet jij of Apple dit probleem al erkend heeft? Wij kunnen hier overigens geen oplossing of invloed op uitoefenen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Hoi Alex, Apple houdt het vaag, waarschijnlijk proberen ze claims te voorkomen. Ik heb het verzoek van ze gekregen om ze te bellen dus dat ga ik zsm doen.
Badge +1
Alex, ik hoop dat je dit leest.

Ik heb net met Apple gesproken. Ze begrijpen wat er gebeurd is en willen  volgens mij wel meewerken aan een oplossing, als Simyo mijn maandtegoed voor deze maand kan herstellen. Ik stel voor dat Simyo mijn maandtegoed herstelt, en dat Apple de kosten hiervoor op zich neemt. De medewerker met wie ik heb gesproken is voor deze case bereikbaar op *email adres* en het casenr. is 368802746. Volgens mij is dit op te lossen zonder officiële brieven en dure klachtenprocedures (waar ik desnoods ook toe bereid ben), maar het vraagt dus enige samenwerking.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SjoerdK,

Ik begrijp je situatie, maar zoals aangegeven is dit mogelijk veroorzaakt door je toestel. Wij kunnen je hierdoor daarom niet tegemoetkomen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Ik begrijp het Alex, afgezien van het woord "kunnen". Waar een wil is is immers een weg. Maar goed, ik heb jullie reactie doorgestuurd aan Apple. Ik ben benieuwd of zij erkennen dat het een fout betreft in een Apple product en mij een vorm van tegemoetkoming bieden.

Vanuit het perspectief van Simyo begrijp ik de reactie: als prijsvechter in de telefoniemarkt niet meer doen dan strikt nodig is en de service minimaliseren. Ik had op iets meer gehoopt maar niet gekregen. Ik kan dat accepteren zolang het correct gebeurt.
Badge +2
Beste SjoerdK,

Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten. Wij verzoeken je ons wel even via je het forum te laten weten wat de uitkomst is die Apple je biedt. Ik denk dat veel gebruikers van het forum hier wel nieuwsgierig naar zijn.

Groetjes,

Arie
Badge +1
Ik heb een tegemoetkoming van Apple mogen ontvangen: max. 30 euro te besteden in de Apple store. Het probleem lijkt niet meer te bestaan, dus ik heb daar genoegen mee genomen. Verder het verzoek om het e-mail adres van de Apple medewerker te verwijderen uit de post hierboven (4 posts boven dit bericht).
Badge
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone.
20-9 heb ik mijn software geüpdatet, en van 20-9 t/m 30-9 heeft mijn iPhone enorm veel data verbruikt.
Ik moest namelijk 269,- aan simyo betalen, belachelijk al helemaal omdat ik normaal nooit buiten mijn bundel kom.
Wat ik ook raar vind van simyo is dat ik nooit een waarschuwing sms of bericht heb gehad, dat ik mijn data bundel had verbruikt.
Dit staar wel in mijn contract namelijk, ik heb simyo hier een bericht over gestuurd.

Hoe kan ik verder in contact komen met Apple?

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb een tegemoetkoming van Apple mogen ontvangen: max. 30 euro te besteden in de Apple store. Het probleem lijkt niet meer te bestaan, dus ik heb daar genoegen mee genomen. Verder het verzoek om het e-mail adres van de Apple medewerker te verwijderen uit de post hierboven (4 posts boven dit bericht).

Hoi SjoerdK,

Bedankt voor je terugkoppeling. Wellicht dat andere klanten met hetzelfde probleem hier ook wat aan hebben.

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn iPhone.
20-9 heb ik mijn software geüpdatet, en van 20-9 t/m 30-9 heeft mijn iPhone enorm veel data verbruikt.
Ik moest namelijk 269,- aan simyo betalen, belachelijk al helemaal omdat ik normaal nooit buiten mijn bundel kom.
Wat ik ook raar vind van simyo is dat ik nooit een waarschuwing sms of bericht heb gehad, dat ik mijn data bundel had verbruikt.
Dit staar wel in mijn contract namelijk, ik heb simyo hier een bericht over gestuurd.

Hoe kan ik verder in contact komen met Apple?

Alvast bedankt.


Welkom op het forum Alinta,

Wellicht dat dit ook met hetzelfde software probleem van Apple te maken heeft. Je kunt daarom het best contact opnemen met Apple. Ik zie dat je een Simyo Tringg aansluiting hebt. We sturen geen waarschuwings sms wanneer je je data (bijna) hebt verbruikt. Dit staat overigens ook niet in je contract.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Helaas is er toch weer een update noodzakelijk: mijn iPhone heeft weer data verbruikt terwijl dat niet moest. Ik vermoed dat het de Podcasts app is geweest. Die heb ik ingesteld om geen mobiele data te gebruiken, maar dat lijkt toch te zijn gebeurd. Ik heb nog maar 24 van de 1000 MB over van deze maand. Dus mijn mobiele internet heb ik nu helemaal dicht gezet voor deze en volgende week. Helaas.

Ik het dit aan Apple gemaild, en ik heb de Podcasts app verwijderd van mijn iPhone want ik vertrouw het niet.

Ik zou het trouwens wel netjes vinden als Simyo enige vorm van medewerking of coulance zou verlenen aan mensen die door een fout van Apple over hun limiet heen gaan. Bij mij lijkt het met een sisser af te lopen maar ik heb wel een halve maand geen mobiel internet buiten mijn schuld om. Al die mensen die hierdoor over hun limiet gaan en boete moeten betalen gaan natuurlijk protesteren en hoogstwaarschijnlijk weg bij Simyo als Simyo de poot stijf houdt. Dus die verdienen er 1x goed aan maar lopen wel degelijk ook schade op.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi SjoerdK,

Wij zijn een sim only provider. We leveren geen abonnementen i.c.m. toestellen. Ik kan me voorstellen dat er providers zijn die in zo'n geval mee zullen meewerken. Die providers hebben namelijk ook een overeenkomst met bijv. Apple om hun toestellen te verkopen. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor jou en voor andere iPhone gebruikers, maar we kunnen niet met iedere bug van een toestel rekening houden. We trekken een duidelijke grens bij problemen die worden veroorzaakt door toestellen.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Tsja. Daar was ik al bang voor. Immers verdient Simyo makkelijk geld door dergelijke problemen bij hun klanten. Dus waarom zouden ze ingrijpen? Ik ken mijn plaats weer als klant anno 2012. Verre van koning.
Badge
Ik snap niet waarom symjo gewoon een waarschuwing geeft als het data limiet bereikt is. Of de functie om je internet op stop te zetten als je datalimiet berreikt is.  Maar nee want buiten het limiet valt het meeste geld te verdienen.   Moet ik nu elke dag op mijn symjo kijken als er niet een vage app is die mij data opmaakt? 
Reputatie 5
Badge +10
Tsja. Daar was ik al bang voor. Immers verdient Simyo makkelijk geld door dergelijke problemen bij hun klanten. Dus waarom zouden ze ingrijpen? Ik ken mijn plaats weer als klant anno 2012. Verre van koning.

Hoi SjoerdK,

Het is natuurlijk niet zo dat wij door dit soort situaties makkelijk geld willen verdienen. Wij moeten als sim only provider echter wel een grens trekken.

Ik snap niet waarom symjo gewoon een waarschuwing geeft als het data limiet bereikt is. Of de functie om je internet op stop te zetten als je datalimiet berreikt is.  Maar nee want buiten het limiet valt het meeste geld te verdienen.   Moet ik nu elke dag op mijn symjo kijken als er niet een vage app is die mij data opmaakt? 

Welkom op het forum Peter B,

Klanten die gebruik maken van de nieuwe internet bundels (die hebben we rond maart 2012 ingevoerd) ontvangen een bericht zodra de internet bundel op is. Ik zie dat jij gebruik maakt van een nieuwe internet bundel. Jij ontvangt dus een bericht zodra je internet bundel op is.

Groetjes,

Alex
Beste.

Ook ik heb precie hetzelfde probleem. Nooit over mijn databundel en nu opeens €50. Zelf heb ik een abonnement bij simyo vanaf april, waarom heb ik nooit een berichtje gehad dat ik over mijn databundel zat?!

Groetjes,

Bas
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Basbertrand,

Ik zie dat je gebruik maakt van de oude internet bundel. Omdat je van de oude internet bundel gebruik maakt, ontvang je geen bericht als je bundel op is. Ik raad je daarom aan om vooral je persoonlijke pagina goed in de gaten te houden.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Ik heb blijkbaar hetzelfde probleem als SjoerdK, 3 weken geleden vroeg ik mij namelijk op dit forum af hoe het kwam dat mijn 
aansluiting geblokkeerd was.
Nadat ik een email hebt gekregen met de vermelding dat ik hoogverbruik had, werd mij pas duidelijk waarom mijn aansluiting is geblokkeerd.

Ik kan je meededelen dat ik nergens zomaar op internet ga als ik de symboolteken voor Wi-fi niet ontvangt.
Dat mij dan een dikke vette rekening van 364,65 (!)word gegeven, terwijl ik maar een simpele abbonementje van 9,00 hebt aangeschafd, valt mij dus dan ook heel, heel erg aan.
Ik ben niet van plan om dit te betalen, hoop dan ook dat ik serieus geholpen word hiermee.

Hierboven las ik dat SjoerdK een compensatie kreeg van Apple in de vorm van een soort tegoedbon.
Ik ben er zwaar tegenin, dat ik dus door een stomme foutje van een of ander bedrijf een zo een hoge rekening moet gaan betalen en dan daarvoor een tegoedbonnetje moet gaan kopen om dit hele gedoe even op te lossen.
Sorry, dit gaat mij dus echt te ver.

Met vriendelijke groeten Soufian.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Soufian,

Wij registreren enkel het internet verbruik. Wij kunnen niet zien of het toestel de oorzaak is geweest. Als je het vermoeden hebt dat het toestel hiervan de oorzaak is, raad ik je toch aan om contact op te nemen met Apple. Het blijft natuurlijk vervelend, maar een tegoedbon is beter dan niets. Zoals ik eerder heb aangegeven zijn we niet verantwoordelijk voor toestelfouten.

Groetjes,

Alex
Dag gebruikers en verbruikers,

Het probleem met iPhone en het hoge dataverbruik vind ik erg groot. In sommige gevallen is het schokkend wat er gebeurd.
Het kan zijn dat providers als Simyo niet verantwoordelijk zijn. Toch vind ik dat ze in actie moeten komen en een verantwoordelijkheid hebben.

Ik heb pas twee weken het basis-abonnement bij Simyo. De twee jaar hiervoor gebruikte ik bij een andere provider nooit meer dan 200 Mb per maand en heb dat abonnement dus gekozen bij Simyo. Tot mijn schrik was ik er na een paar dagen al doorheen en te laat ontdekte ik zelfs dat ik er overheen was gegaan. De schade valt relatief mee: 16 euro. Toch vind ik dat al schandalig.

De volgende punten zou ik Simyo willen vragen:

1. Publiceer een waarschuwing op de website. Het probleem is nu duidelijk genoeg.

2. Geef de suggesties van of namens Apple en/of volgens de vele gebruikers om het probleem op te lossen. Simyo zal ongetwijfeld alle klachten in kaart hebben gebracht. Daarna lijkt het me tijd om die te verwerken en oplossingen kenbaar te maken onder je klanten.

3. Geef een bericht aan de gebruiker als 80% van de limiet is bereikt. En nog een als de 100% is gepasseerd. Of maak het instelbaar. Als Simyo dat niet doet, wekt het bedrijf de indruk baat te willen hebben bij deze misstand. Dat is lakbaar.

4. Geef ergens op de website aan, hoeveel een extra Mb kost, als je over je limiet bent gegaan. Ik kan het nu nergens vinden. Het is mij een raadsel. Het is me alleen duidelijk dat het duur is. (In mijn geval 16 euro in een paar uur zonder iets bijzonders te hebben gedaan.)

Mochten de klachten en de woedende reacties geen effect hebben op providers, waaronder Simyo, dan gedragen ze zich net zo als bijvoorbeeld de banken bij woekerpolissen. Daar is het slecht mee afgelopen. Met de klanten ook overigens.

Doe iets!

Groet,
Ferdinand
Reputatie 1
Badge +2
Ik wil geen zout in wonden strooien, maar als consument heb je een eigen verantwoordelijkheid. Apple, noch Simyo hebben hier schuld aan voor zover ik kan beoordelen. Als Apple wel aansprakelijk zou zijn, hebben ze een dik probleem in heel de wereld. Ze kijken wel uit!  Op lokaal niveau geldt dit ook voor Simyo. Er zijn genoeg apps te downloaden, die het verbruik aangeven, zelfs per applicatie. 

De tarieven staan heel duidelijk op de website vermeld.

Ook speelt dit "probleem" van veel verbruik buiten bundels al jaren. Kijk het internet er maar eens op na. Er is dus mijns inziens al genoeg over gepubliceerd.

Ik ben het niet met je eens en ben een gewone consument.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ferfor,

In dit topic heb je dezelfde reactie geplaatst. In dat topic heb ik dan ook gereageerd.

Groetjes,

Alex
Beste allemaal en Moderators,

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn iPhone 4s met iOS 6. Om te monitoren wat ik verbruikt heb, gebruik ik de verbruiks optie in de telefoon. Daar is zichtbaar dat ik sinds 22/12 3,2 MB heb verstuurd en 9,4 MB heb ontvangen (zie bijlage). Geen probleem zover. Maar in mijn verbruikscijfers van Simyo zie ik sinds 22/12 dat ik 74,925 MB heb verbruikt. Ik neem aan up- en download bij elkaar. (ook zie bijlage).

Nu wil ik niet direct conclusies trekken, dus stel ik de vraag hier: hoe kan dit? Wie of wat klopt hier niet? Ik hoor het graag.

P.S. Ik heb dus 2 screenshots bijgevoegd ter bewijs van bovenstaande.
Reputatie 1
Badge +2
Wat de iPhone registreert weet ik niet, maar ik kan het volgende wel vertellen.
Ik gebruik de App Dataman en deze loopt exact gelijk met Simyo.
Wat de iPhone aangeeft klopt bij mij ook niet!
Reputatie 6
Badge +9

Ik gebruik de App Dataman en deze loopt exact gelijk met Simyo.
!

 
Ik zal het je nog sterker vertellen, dataverbruik apps zoals bijv. 'My data manager' zijn elk moment van de dag altijd actueel. De gegevens in Mijn Simyo hobbelen daar altijd achteraan omdat de gegevens maar een paar keer per dag ververst wordt. 
Ik kijk ook nooit naar dataverbruik in mijn iPhone. Waarom ook? Je hebt apps die dat veel beter en uitgebreider monitoren. 
Badge
Beste Alex,

Ook ik ben afgelopen weekend slachtoffer geworden van dataverbruik via 3G ondanks verbinding met Wifi met een leuke rekening en afsluiting van mn abonnement als gevolg. 
Dit is inderdaad een probleem van apple, maar... Apple heeft dit probleem ook al opgelost. Apple heeft nieuwe carrier settings uitgebracht waarbij dit probleem verholpen is, zie onderstaande link.

http://support.apple.com/kb/HT5526 

Simyo (KPN) maakt nu nog gebruikt van carrier settings 13.0 . Een update naar 13.1 welke al uit is gebracht door apple lost dit probleem op. 
Er zijn volgens mij heel veel mensen die last hebben van dit probleem en er erg bij gebaat zijn als deze update wordt doorgevoerd. 
Zouden jullie hier eens serieus naar kunnen kijken. DIT PROBLEEM KAN DUS OPGELOST WORDEN

Mvg, 
Danny

Reageer