.

Beantwoord

Waarom kan ik alleen nog maar privé bellen en onbekende nummers ontvangen?

  • 24 November 2014
  • 7 reacties
  • 1762 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Dag,

Ik heb een nieuwe simkaart voor mijn iphone aangevraagd, en sindsdien is het niet meer mogelijk om met nummermelding aan te bellen of te ontvangen (ik kirjg alleen nog maar onebekende nummers binenen)

Hoe kan dit worden uitgeschakeld?

Mvg, George
icon

Beste antwoord door Ernst 3 December 2014, 10:29

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Heb je de instellingen in je iPhone goed staan?

Ga naar Instellingen > Telefoon > Nummerherkenning en daar moet het schuifje op groen staan.
Reputatie 4
Badge +8
Sjors, is het nog gelukt?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Sjors,

Ik heb dit topic met je vraag in het subforum iPhone / iOS geplaatst. Andere forumgebruikers kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Ook ben ik benieuwd of het inmiddels gelukt is.
Badge
Nee, het is niet gelukt.

Dat was natuurlijk ook het eerste wat ik heb geprobeerd. Het schuifje kan ik echter niet verslepen op mijn telefoon.

Google leert mij dat dit iig vroeger wel eens voorkwam bij andere providers, en dat het niet aan de telefoon maar aan de provider ligt.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Sjors,

Ik moest eventjes op onderzoek uit, ook googelen, je aansluiting laten nakijken, maar het klopt wat je hier meldt!
Op wonderbaarlijke wijze was de optie in je aansluiting om je nummer door te geven verdwenen.

Deze is er nu handmatig weer in gezet en als jij je telefoon uit- en aanzet zien anderen je nummer weer.
Hoi Sjors,

Ik moest eventjes op onderzoek uit, ook googelen, je aansluiting laten nakijken, maar het klopt wat je hier meldt!
Op wonderbaarlijke wijze was de optie in je aansluiting om je nummer door te geven verdwenen.

Deze is er nu handmatig weer in gezet en als jij je telefoon uit- en aanzet zien anderen je nummer weer.


Ernst, 

Ik zit sinds mijn overstap naar Simyo een jaar of 3 geleden met hetzelfde probleem. Via instellingen in telefoonmenu (LG Nexus 5) blijf ik anoniem bellen. Zou je dit voor mij eveneens op kunnen lossen? 

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi J. Smink,

Goed dat je het aangeeft!
Ik heb het bij onze IT afdeling neergelegd. Zijn gaan eerst kijken of de oorzaak hetzelfde is als waar Sjors last van had en als dat zo is wordt die optie bij jou ook weer toegevoegd.

Ik hou je hier op de hoogte!

-Edit:
Ik heb antwoord van IT: de optie voor nummerweergave zit al in jouw aansluiting. Je kunt hier de handleiding downloaden, misschien kun je het daar in vinden?

Reageer