.

Beantwoord

Waar komt die sms naar zone 1 verenigt koninkrijk vandaan?

  • 20 December 2013
  • 8 reacties
  • 1233 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,
In mijn factuur van de afgelopen 2 maanden staat dat ik een sms naar zone 1 verenigt koninkrijk gestuurd heb. Ik ken niemand die daar woont! Hoe kan dit dan toch op de factuur vermeld worden?Terwijl ik de sms niet verstuurd heb?
icon

Beste antwoord door PARUCCI 20 December 2013, 19:16

Bekijk originele reactie

8 reacties

nou dat heb ik ook 
snap er niets van

lekker dan als ze zo van iedereen een 25 eurocent pakken
als je andwoord heb gehad laat het me dan even weten?

vr gr bram
Reputatie 1
Badge
nou dat heb ik ook 
snap er niets van

lekker dan als ze zo van iedereen een 25 eurocent pakken
als je andwoord heb gehad laat het me dan even weten?

vr gr bram

Hoi Bram, ik heb op het forum gekeken, het blijkt dat het met de  i-message instelling van je telefoon te maken te hebben(in mijn geval een i-phone), hier wordt een imessage als sms verstuurd als imessage niet beschikbaar is. de sms wordt dan door de aanbieder in rekening gebracht. Deze instelling kun je op je telefoon uit zetten. Wrsch is het dan over.
Gr Mario(PARUCCI)
Reputatie 7
Badge +9
Klopt, iedere keer als je iMessage en/of FaceTime aanzet op je iPhone gaat er een sms naar de UK. Bij providers die ook iPhones verkopen is zo'n activatie-sms gratis maar bij Simyo is dat niet zo.
Badge
Bij mij is het niet iedere keer. Het staat standaard aan. Wanneer kost het wel geld? Moet ik 'sms versturen als iMessage niet lukt' uitzetten? Geldt het voor ieder FaceTimegesprek?
Reputatie 7
Badge +9
Alleen als je die apps voor het eerst aanzet kost het een sms naar de UK. Vanaf het moment dat de activatie gelukt is kun je naar hartelust van FaceTime en iMessage gebruik maken zonder dat je dat iets extra kost, want die apps werken via het internet, vergelijkbaar met Skype en WhatsApp.
Ik heb een Samsung en maak geen gebruik van Facetime of iMessage. Welke apps sturen dit soort sms'jes ook?
Reputatie 3
Badge +9
Heb je het nummer al geprobeerd te achterhalen? en is het ook UK?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi allemaal,

PARUCCI, bram van der plas, Lenny; welkom op het Simyo forum :)

Gelukkig is de FaceTime SMS al uitgevonden en uitgelegd. Elke keer als je dus een simkaart in een iPhone doet wordt zo'n SMS verstuurd naar de ontwikkelaar in Engeland :(

Samsung en andere Android toestellen hebben dit natuurlijk niet. Er zijn meer apps die dit overigens doen. SnapChat stuurt een SMS naar de Verenigde Staten bijvoorbeeld. Het staat altijd ook wel ergens in de voorwaarden van Apple of de betreffend app, maar wie leest die nou helemaal door?


Scotsman, Martijn®; dank voor het meedenken!

Reageer