.

Beantwoord

Standaard maps werkt niet meer, waar kan dit aan liggen?


Badge

Ik heb een iphone 4, ios 7.1.2

Al enige tijd krijg ik in standaard maps geen plattegronden meer.

Wel doet satelliet van google het, maar zonder namen.

Alles al geprobeerd tot en met een complete reset. 

Kan het liggen aan het noodzakelijk teruggaan van 3g naar 2g?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 23 July 2022, 17:35

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7

@Gerr Off topic: wow, (nog) een iPhone 4 met iOS 7.x. Hoe nostalgisch.

On topic: ja, dat heeft er zeker mee te maken. Ik denk dat het hoog tijd wordt afscheid te nemen van je iPhone 4 en over te stappen op een modern exemplaar.

Dit kan een nieuwe zijn in de vorm van bijvoorbeeld een iPhone SE 2022 of een gebruikte. 
 


 

Ik heb eventueel nog een iPhone 7 32GB liggen met een accucapaciteit van 89% en een 8 met 64GB en een accucapaciteit van 85%. Beiden zijn zwart/space gray en verkeren in een uiterst nette staat. De 7 loopt straks in september echter niet meer mee met de jaarlijkse iOS updates en blijft dus steken op 15.x, maar de 8 kan wel worden voorzien van iOS 16.

Ik heb een iphone 4, ios 7.1.2

Al enige tijd krijg ik in standaard maps geen plattegronden meer.

Wel doet satelliet van google het, maar zonder namen.

Alles al geprobeerd tot en met een complete reset. 

Kan het liggen aan het noodzakelijk teruggaan van 3g naar 2g?

 

Ik geloof zelf dat het niet zo zeer met 2G/3G te maken heeft maar eerder dat Google geen ondersteuning meer geeft voor de upgrades van Maps. Dat het dus meer te maken heeft met de OS dan met 2G/3G.

Reputatie 7

@Friesian Je zou gelijk kunnen hebben, maar het laden van nieuw kaartmateriaal behoeft wel graag een snelle(re) verbinding. Ik betwijfel of 2G daartoe geschikt is.

Badge

@Gerr Off topic: wow, (nog) een iPhone 4 met iOS 7.x. Hoe nostalgisch.

On topic: ja, dat heeft er zeker mee te maken. Ik denk dat het hoog tijd wordt afscheid te nemen van je iPhone 4 en over te stappen op een modern exemplaar.

Dit kan een nieuwe zijn in de vorm van bijvoorbeeld een iPhone SE 2022 of een gebruikte. 
 


 

Ik heb eventueel nog een iPhone 7 32GB liggen met een accucapaciteit van 89% en een 8 met 64GB en een accucapaciteit van 85%. Beiden zijn zwart/space gray en verkeren in een uiterst nette staat. De 7 loopt straks in september echter niet meer mee met de jaarlijkse iOS updates en blijft dus steken op 15.x, maar de 8 kan wel worden voorzien van iOS 16.

Begrijp ik hieruit dat ik tenminste een iphone 8 moet nemen om er de eerste jaren mee voort te kunnen? Wat is een redelijke prijs voor zulke oude toestellen? 

Reputatie 7

@Gerr no one can tell…… In ieder geval loopt de 8 dit najaar nog mee. In de loop van volgend jaar zal Apple de nieuwe vereisten delen en dus mededelen welke toestellen volgend jaar september niet meer mee gaan doen.

 

Mijn 8 met 64GB in een nette staat incl doosje, bescheiden, stickers en ongebruikte EarPods mag weg voor EUR 150,00. Dat is denk ik een faire prijs voor wat men er voor krijgt.

@Friesian Je zou gelijk kunnen hebben, maar het laden van nieuw kaartmateriaal behoeft wel graag een snelle(re) verbinding. Ik betwijfel of 2G daartoe geschikt is.

2G is idd geschikt voor bijvoorbeeld berichten WhatsApp, minder geschikt voor WhatsApp beelden. Dus ja daar ben ik ook met Maps jouw mening. 

Dat is een zeer nette prijs @RicoK .

Ter informatie

Reputatie 7

@Friesian De ‘markt’ met gebruikte iPhones is een beetje ingekakt. Of het moet de vakantietijd zijn. Waar je nog niet zo lang geleden een knappe iPhone binnen no-time kwijt was, zeker in de staat waarin ik die van mij verkoop, krijg ik nu 0-komma-0 reacties, laat staan een bieding.

Dat geldt niet alleen voor een  telefoon @RicoK ik zie het ook in mijn oude branche. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Gerr,

Bedankt voor je bericht. Ik vermoed net zoals @RicoK en @Friesian dat het simpelweg te maken heeft met het feit dat de telefoon/iOS outdated is. Helaas is het enige wat je kunt doen om dit op te lossen een nieuw toestel kopen. Ik las dat @RicoK voor een mooi prijsje een iPhone 8 te koop heeft. Wellicht goed om te weten dat @RicoK erg betrouwbaar is dus wees vooral niet bang om hem een bericht te sturen 😊. Succes!

Groetjes,
Seren

Reputatie 7

@Seren Dank je 😊

Seren schreef :

Helaas is het enige wat je kunt doen om dit op te lossen een nieuw toestel kopen. Ik las dat @RicoK voor een mooi prijsje een iPhone 8 te koop heeft. Wellicht goed om te weten dat @RicoK erg betrouwbaar is dus wees vooral niet bang om hem een bericht te sturen 😊. Succes!

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Reageer