.

Vraag

SMS wordt MMS op iPhone

  • 12 August 2012
  • 5 reacties
  • 2316 Bekeken

Badge
Hallo, 

Op mijn laaste factuur zie ik een MMS staan van € 0,50 . Ik heb op nummer en datum in mijn verzonden berichten gezocht en dit bericht nog eens goed bekeken. Volgens mij is er geen reden dat er een MMS van gemaakt is of ik begrijp niet waarom (of wanneer) een normale SMS gestuurd via "Berichten" een MMS wordt. Er is geen foto meegestuurd (of een andere attachment) en het bericht bestond uit 119 karakters (inclusief spaties) !! 

Wie kan me helpen aan een sluitend antwoord?

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi Harald,

Heb je de sms/mms toevallig via Imessage verstuurd?

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex, 

Inderdaad via Berichten op een iPhone 4S dus dat is iMessage (volgens mij is er geen andere optie om een sms te versturen). Het was overigens een berichtje naar een andere iPhone dus ik verwachtte dat het via internet zou gaan net als bij WhatsApp....

Ik zie overigens dat het tekstveld (in het ballonnetje) een groene kleur heeft en dat zou betekenen dat het berichtje als sms is verstuurd, anders zou hert blauw moeten zijn toch?

De optie MMS staat bij instellingen bij mij overigens wel ingeschakeld, zou ik die uit moeten schakelen om geen risico te lopen dat een in mijn ogen gewone sms een mms wordt?

Kan je hier mee uit de voeten voor een goed antwoord?

Groeten, Harald
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Harald,

Als je een bericht stuurt via iMessage moet zowel de zender als de ontvanger verbinding hebben met internet. Als dit niet het geval is, zal het bericht worden verzonden als een sms of als een mms. Wanneer het ballonnetje groen is, zal het bericht worden verzonden als sms. Als het blauw is, gaat het inderdaad via het internet.

Ons systeem moet hebben herkend dat er een mms is gestuurd vanaf jouw simkaart. Als je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet, kun je ook niet meer internetten. Als klant met een actieve internet bundel lijkt me dat niet handig.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo Alex,

Als ik er dus niets aan kan doen dat een simpele sms (groen weergegeven in berichten balon) door Simyo als een mms wordt gezien en in rekening wordt gebracht, wat gaan jullie er dan aan doen om dit probleem voor mij op te lossen?

Hoe kan ik de teveel in rekening gebrachte kosten eigenlijk terugvorderen?

Ik hoor het graag....

Groet, Harald
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Harald,

Wij kunnen onmogelijk controleren of er inderdaad een sms is gestuurd welke als een MMS is berekend en of deze MMS ook daadwerkelijk niet is gestuurd. Wij gaan uit van ons systeem. Kan je mij een privé bericht sturen met daarin het telefoonnummer waar naar je de sms had willen sturen? Wellicht dat ik via de technische dienst iets kan controleren.

We kunnen niet zomaar kosten vergoeden wanneer klanten aangeven iets niet te hebben gedaan.

Groetjes,

Alex

Reageer