Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Sms naar 00447786205094 wat in de UK

  • 23 december 2011
  • 24 reacties
  • 19854 Bekeken

Badge
er worden sms afgescheven naar nummer 00447786205094 wat in de UK.

dit heeft te maken met Facetime en imessage, ik heb geen iphone.

hoe kan dit stop zetten ??
icon

Beste antwoord door Alex 28 december 2011, 09:49

Klik hier als je niet zeker weet wat Facetime is. Voor uitleg over de kosten en het activatienummer klik je hier.
Bekijk originele reactie

24 reacties

Badge +3
Wellicht www.smsdienstenfilter.nl proberen? Deze site blokkeert al die abbonements diensten En ergens voor stemmen of betaalde diensten worden ook geblokkeerd maar uiteraard kun je zelf beslissen welke je blokkeert 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Klik hier als je niet zeker weet wat Facetime is. Voor uitleg over de kosten en het activatienummer klik je hier.
Zou iemand mij kunnen zeggen hoe je dit stop kunt zetten..
Ik heb een iphone 3GS en die moet ik nog al eens opnieuw opstarten..
Hier zit geen Facetime op maar wel imessage..
Dan gaat er elke keer weer een smsje naar 00447786205094..
7 x Verenigd Koninkrijk€ 1.75


Datum

Omschrijving

Duur

Bedrag




2013-02-08 12:35:10

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-08 15:07:27

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-08 17:21:13

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-23 23:07:12

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-23 23:09:00

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-24 14:21:41

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25



2013-02-24 14:41:28

SMS naar 00447786205094

00:00:00

€0.25

7x facetime geactiveerd volgens mijn factuur. Dit kan toch niet!!! Bij elke andere provider is dit gewoon gratis!
Waarom niet bij Simyo???
In tegenstelling tot andere providers heeft Simyo geen overeenkomst met Apple die er voor zou zorgen dat dit soort sms'jes gratis zijn. 
In tegenstelling tot andere providers heeft Simyo geen overeenkomst met Apple die er voor zou zorgen dat dit soort sms'jes gratis zijn.


Waarom zijn deze smsjes bij KPN dan wel gratis?
Hallo, ik heb gist even mijn iPhone geactiveerd met de nieuwe nanosimkaart (bedankt for de snelle email met any word op vraag) en heb absoluut niet FaceTime gebruikt - op mijn factuur staat ook 00447786205094 1x sms en dus 25 cent. Ik heb sms'jes gestuurd naar NL nrs en whatsapp naar de UK. Hoe zit dit en hoe wordt dit opgelost en dus gecrediteerd? Thanks.
Reputatie 3
Badge +5
In tegenstelling tot andere providers heeft Simyo geen overeenkomst met Apple die er voor zou zorgen dat dit soort sms'jes gratis zijn.


Waarom zijn deze smsjes bij KPN dan wel gratis?


KPN is 1 van de 3 grote providers die zowel de netwerkoperator als serviceprovider zijn. Hun hebben hun eigen netwerk. Merken zoals Ben, AH Mobiel,Hollandsnieuwe e.d. hebben geen eigen netwerk, die hebben een overeenkomst met bijv. KPN maar hun mogen hun eigen abonnementen bedenken en sturen jou de factuur, niet KPN. Grote providers als KPN,Vodafone en T-Mobile hebben vaak exclusievere contracten, winkels en meer aanbod. Maar daar betaal je dan ook voor! Simyo biedt al deze onzin niet en geeft gewoone goede service en een voordelig abonnement. Zou jij overstappen om alleen dit soort smsjes van mobiele apps gratis te krijgen? Als Simyo deze service wel zou bieden zouden ze de prijzen moeten verhogen.
Als ik op een ipod facetime activeert wordt er niets in rekening gebracht. Beetje oneerlijk toch? 7 activerings smsjes kosten mij nu 1,75 euro en deze vallen nog buiten de bundel ook!!!
Badge
Beste AppleFan,

Dat sms'je heeft niets te maken met het gebruiken van Facetime maar met het automatisch activeren van Facetime door je iPhone. Om dit in het vervolg te voorkomen, bijvoorbeeld na upgraden van je IOS, dien je in je instellingen Facetime uit te schakelen. Doe je dit niet wordt er dus elke keer een activatie sms verstuurd. Zoals Niels al aangeeft heeft Simyo geen contract met Apple en worden er zodoende dus kosten gerekend voor deze sms.
Badge +6
Als ik op een ipod facetime activeert wordt er niets in rekening gebracht. Beetje oneerlijk toch? 7 activerings smsjes kosten mij nu 1,75 euro en deze vallen nog buiten de bundel ook!!!

Hoi Harley,

Het activeren van Facetime op een iPod of iPad gaat via het internet dit in tegenstelling tot het activeren van Factime op je iPhone.
Simyo heeft geen invloed op de apps die op je toestel standaard staan of die je er later op kan zetten. Het versturen van de sms gaat buiten Simyo om.
Badge +6
Beste AppleFan,

Dat sms'je heeft niets te maken met het gebruiken van Facetime maar met het automatisch activeren van Facetime door je iPhone. Om dit in het vervolg te voorkomen, bijvoorbeeld na upgraden van je IOS, dien je in je instellingen Facetime uit te schakelen. Doe je dit niet wordt er dus elke keer een activatie sms verstuurd. Zoals Niels al aangeeft heeft Simyo geen contract met Apple en worden er zodoende dus kosten gerekend voor deze sms.


Hoi Sandertju,

Aan je reactie hoef ik niks meer toe te voegen. Simyo heeft geen invloed op het feit dat de sms word gestuurd naar een nummer in het buitenland.
ik snap en kan accepteren dat er eenmalig een sms wordt gestuurd naar 00447786205094 als je facetime of imessage activeert op mijn iphone4.
Wat ik niet snap is waarom ik deze sms een paar keer per maand op mijn rekening zie.
kan dit komen omdat ik af en toe door traagheid
- mijn apps uit geheugen verwijder?
en/of
- mijn iphone4 uit zet.
Kan iemand aangeven per handeling of dit een activitatie creert?
In deze gevallen zoeken iMessage en Facetime steeds weer opnieuw eenmalig contact met de activatieserver via een sms'je naar naar 0044... Dus als je dit wilt voorkomen moet je deze apps aan laten staan en ook je iPhone niet uitschakelen. 
Badge +6
ik snap en kan accepteren dat er eenmalig een sms wordt gestuurd naar 00447786205094 als je facetime of imessage activeert op mijn iphone4.
Wat ik niet snap is waarom ik deze sms een paar keer per maand op mijn rekening zie.
kan dit komen omdat ik af en toe door traagheid
- mijn apps uit geheugen verwijder?
en/of
- mijn iphone4 uit zet.
Kan iemand aangeven per handeling of dit een activitatie creert?


Hoi Renevandenberg,

Welkom op het forum!
Zoals Scotsman aangeeft dan zoeken de apps iMessage en Facetime opnieuw verbinding met de activatieserver.
Op het moment dat je één van de app's uitzet en daarna weer activeert dan wordt er zo een sms verstuurd.
Het is dan aan te raden de app niet te veel uit en aan te zetten en dit geldt ook voor je toestel.

@Scotsman bedankt voor het meedenken.
Reputatie 6
Badge +9
Als ik op een ipod facetime activeert wordt er niets in rekening gebracht. !

Idem met je iPad.
Ach...zo snabbelt Appleflap nog een beetje bij. Als het even wat minder gaat met de verkoop van iPhones, hebben ze altijd al die activatie SMS-jes nog....kassa.
Badge +6
Hoi De Leon,

Het is inderdaad een andere manier van geld verdienen. Ik ben wel benieuwd hoeveel ze hier aan verdienen.
Het slaat echt nergens op elke keer als mijn batterij op is moet ik gaan betalen nu al 2 euro en de maand is nog niet eens om. Met andere worden je kunt nooit je iphone uitzetten anders heb je al kosten. Dit zou gewoon een stukje service van simyo moeten zijn. Zo had ik beter een hi sim only kunnen pakken.
Badge +1
Je kan simyo wel de shuld geven maar het is iets wat Apple doet en niet simyo ook bij hi of een andere provider worden deze sms verstuurd
Badge +6
Het slaat echt nergens op elke keer als mijn batterij op is moet ik gaan betalen nu al 2 euro en de maand is nog niet eens om. Met andere worden je kunt nooit je iphone uitzetten anders heb je al kosten. Dit zou gewoon een stukje service van simyo moeten zijn. Zo had ik beter een hi sim only kunnen pakken.

Hoi Steeefke,

Welkom op het forum!
Ik snap dat het vervelend is dat je toestel iedere keer een sms stuurt en dat dit in de kosten kan lopen.
Echter de sms die word verstuurd daar heeft Simyo totaal geen invloed op. De app's Facetime & iMessage versturen deze berichten.
Ik raad je contact op te nemen met de bedenkers en de leverancier van je toestel Apple en te vragen waarom dit iedere keer gebeurd.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Reputatie 6
Badge +9
Activatie sms-jes voor FaceTime en iMessage worden alleen verstuurd als je deze voorzieningen zelf uitschakelt op je telefoon en daarna weer aan of als je je telefoon hersteld hebt. Het aan- en uitzetten van je telefoon is daarop niet van invloed. In dat geval wordt er geen sms verstuurd.
Badge +8
Activatie sms-jes voor FaceTime en iMessage worden alleen verstuurd als je deze voorzieningen zelf uitschakelt op je telefoon en daarna weer aan of als je je telefoon hersteld hebt. Het aan- en uitzetten van je telefoon is daarop niet van invloed. In dat geval wordt er geen sms verstuurd.

Hoi de leon,

Het blijft iets wat voor mensen maar moeilijk te begrijpen is, die berichtjes en wie die dan verstuurd. Bedankt voor jouw iPhone-kennis en tips op dat gebied :)

Groetjes,
Charlene
Volgens mij missen een aantal mensen het PUNT wat gemaakt wordt, in mijn ervaring (nu 4 jaar) met Apple heb ik nog nooit kosten gehad voor het activeren van FaceTime of iMessage.
Indien er nu wel kosten gerekend worden omdat  Simyo geen contract zou hebben met Apple, wat onwaarschijnlijk is want Simyo neemt netwerkdiensten af van KPN incl de contracten met third party suppliers Apple indeze, dan kan Simyo best eens naar deze klachten kijken ter tegemoedkoming van de klanten/gebruikers.
Badge +6
Volgens mij missen een aantal mensen het PUNT wat gemaakt wordt, in mijn ervaring (nu 4 jaar) met Apple heb ik nog nooit kosten gehad voor het activeren van FaceTime of iMessage.
Indien er nu wel kosten gerekend worden omdat  Simyo geen contract zou hebben met Apple, wat onwaarschijnlijk is want Simyo neemt netwerkdiensten af van KPN incl de contracten met third party suppliers Apple indeze, dan kan Simyo best eens naar deze klachten kijken ter tegemoedkoming van de klanten/gebruikers.


Hoi RvDuijvenbode,

Helaas heeft Simyo geen contract met Apple. KPN heeft een contract met Apple afgesloten om producten van Apple te verkopen.
Simyo verkoopt geen abonnementen in combinatie met een toestel dat is de reden dat wij dat contract niet hebben. De sms'jes die worden verstuurd gaan buiten Simyo om en daar hebben wij geen invloed op. Voor meer informatie over de app en waarom de app een sms stuurt om zicht te registeren raad ik je aan contact op te nemen met Apple.

Reageer