Skip to main content

.

Sinds gisteren heb ik een nieuwe simkaart ontvangen van Simyo. Daarvoor was ik al een aantal maanden klant bij Simyo. Ik heb altijd wel goed bereik gehad (maximaal bereik thuis). Sinds ik deze week een iPhone 5s heb gekocht echter, is het bereik veel slechter geworden. Soms minimaal bereik met maar 1 streepje. Ik kan er maar niet achter komen waar dit van komt. Heeft iemand misschien enig idee of er een bepaalde instelling gewijzigd moet / kan worden waarmee dit wordt verholpen? Is de simkaart niet helemaal goed? Of ligt het aan het toestel zelf?



Ik heb 4g al uitgeschakeld, omdat ik een abonnement heb met 3g. Daarnaast heb ik de netwerkinstellingen op mijn iPhone al eens gereset. Dit heeft ook niet mogen baten. Graag verneem ik een reactie, wat te doen.
Hoi Mike,



Welkom op het forum.

Ik wil je vragen om onderstaande stappen te proberen en daarvan het resultaat te noteren en aan ons door te gegeven.



Stap 1: Iphone uitzetten, sim eruit halen, 15 minuten wachten, sim er weer in doen en telefoon aanzetten. Nu beter?



Stap 2: Mocht stap 1 geen resultaat geven, kun je de simkaart in een andere simlock vrije telefoon proberen en kijken hoe het bereik daar mee is? 



Stap 3: Gewoon met je eigen telefoon en nieuwe sim op een andere locatie kijken hoe het daar is. 



Aan de hand van deze stappen kunnen we hier verder kijken wat er misschien mis gaat en kunnen de moderaters geriichter in de systemen kijken aan de hand van jouw persoonlijk gegevens. 



Let op: Zet je prive gegevens niet hier neer.



Hoop dat je succes boekt met 1 van de onderstaande stappen. 



Groet



Ray
Hoi Mike,



Welkom op het forum.

Ik wil je vragen om onderstaande stappen te proberen en daarvan het resultaat te noteren en aan ons door te gegeven.



Stap 1: Iphone uitzetten, sim eruit halen, 15 minuten wachten, sim er weer in doen en telefoon aanzetten. Nu beter?



Stap 2: Mocht stap 1 geen resultaat geven, kun je de simkaart in een andere simlock vrije telefoon proberen en kijken hoe het bereik daar mee is? 



Stap 3: Gewoon met je eigen telefoon en nieuwe sim op een andere locatie kijken hoe het daar is. 



Aan de hand van deze stappen kunnen we hier verder kijken wat er misschien mis gaat en kunnen de moderaters geriichter in de systemen kijken aan de hand van jouw persoonlijk gegevens. 



Let op: Zet je prive gegevens niet hier neer.



Hoop dat je succes boekt met 1 van de onderstaande stappen. 



Groet



Ray





Hoi Ray,

Bedankt voor je reactie.



Allereerst heb ik de actie geprobeerd met de simkaart. Dit heeft de verbinding niet verbeterd. Ik heb daarnaast naar het telefoonnummer 1300 "ja" gestuurd, waarop ik de reactie kreeg dat mijn instellingen zouden zijn aangepast. Daarna was de verbinding beter. Ik had 4 a 5 streepjes. Buiten heb ik ook 4 a 5 streepjes. Echter, na opnieuw thuis te zijn gekomen is de verbinding opnieuw slecht... wisselend van 1 streepje tot 3 streepjes. Ik snap niet waar het aan ligt. Het bereik is in de telefoon van mijn partner ook 5 streepjes.



Als de moderators in het systeem willen kijken hoe en of er iets mis is, waar kan ik dan de benodigde gegevens heensturen? En welke gegevens hebben zij nodig?



Mvg,

Mike
Hoi mike205.



Tijd voor een klein stukje uitleg. 4G spitst zich toe op 4e generatie internet, sneller internet en dus niet op bijvoorbeeld gesprekken.

Dat het 4G signaal binnen minder sterk is dan bijvoorbeeld buiten kan mogelijk komen door beton, dubbel glas.

Zodra een moderator contact met je opneemt dan zal die het verhaal nog wel completer maken.

Vraagt de moderator om info via een PB (privebericht) dan hoef je alleen op de profielfoto te klikken van hem/haar.

Aan de rechterzijde zie je dan stuur een privebericht, klik daar op en de rest wijst zich dan vanzelf.

Dus vanaf nu (als dit je duidelijk is) w8 op de reactie van een moderator.



Groet,

Friesian
Hoi mike205.



Tijd voor een klein stukje uitleg. 4G spitst zich toe op 4e generatie internet, sneller internet en dus niet op bijvoorbeeld gesprekken.

Dat het 4G signaal binnen minder sterk is dan bijvoorbeeld buiten kan mogelijk komen door beton, dubbel glas.

Zodra een moderator contact met je opneemt dan zal die het verhaal nog wel completer maken.

Vraagt de moderator om info via een PB (privebericht) dan hoef je alleen op de profielfoto te klikken van hem/haar.

Aan de rechterzijde zie je dan stuur een privebericht, klik daar op en de rest wijst zich dan vanzelf.

Dus vanaf nu (als dit je duidelijk is) w8 op de reactie van een moderator.



Groet,

Friesian





Hoi Friesian,

Dank voor je reactie. Echter, ik heb dus zoals gezegd geen 4g abonnement. Op mijn iPhone stond daarentegen 4g wel ingeschakeld. Ik heb dit vinkje op de telefoon uitgezet. Dit nog ter verduidelijking. 

De reden dat ik dit topic ben gestart is dat het (mobiel, dus niet mobiel internet) signaal af en toe 1 streepje en soms ook 5 streepjes is. Maar goed, misschien dat de moderator dit na kan gaan. Ik wacht de reactie van de moderator af.



Mvg, Mike
Hoi mike205 (Mike)



Sorry, duidelijk een schoonheidsfoutje van mij.

Bij mij is het het zo dat wanneer ik mijn samsung telefoon instel op alleen GSM dat het bereik verbetert binnenshuis dan bij autom. Stand GSM/WCDMA 



Groet,

Friesian.
En hoe zit het met proberen op een andere locatie? Hier kan namelijk van worden bepaald of het zich alleen voordoet rond bijv. je woonadres of overal. 
En hoe zit het met proberen op een andere locatie? Hier kan namelijk van worden bepaald of het zich alleen voordoet rond bijv. je woonadres of overal. 





Het klopt inderdaad dat het zich met name bij mij thuis voordoet. Ik ben gisteren bij mijn schoonouders geweest, daar was het bereik normaal (ook binnenshuis). Het rare is dat het hier thuis zo wisselend is, zo varierend van 1 tot 5 streepjes... Dit had ik bij mijn oude telefoon nooit. Ik vraag mij daarom af of het niet aan een instelling ligt. Volgens mij kan het aan de telefoon op zichzelf niet liggen aangezien deze kennelijk wel vol bereik kan hebben. En ook opvallend is dat het bij mijn vorige telefoon niet het geval is geweest. Dit was een Huawei.
Door deze laatste reactie begin ik te denken dat de moderator zal vragen om 3 plaatsen en tijdstippen.

Denk daar dus bij aan, postcodes en tijdstippen.



Maar dat hoor je vanzelf zodra een moderator reageert, waarschijnlijk morgen.



Heb je geprobeert of alleen GSM (2G) helpt?

Dus nogmaals rustig afw88 een moderator zal zich op die wijze het snelst melden.



Groet,

Friesian
Hoi mike205,



Welkom op het forum en goed om te zien dat je je vraag in de juiste rubriek hebt gesteld :)



Een toestel probeert constant in verbinding te staan met de mast. Het kan dus voorkomen dat het aantal verspringt streepjes. Dit heeft verder gevolgen. Het zou pas een probleem zijn gesprekken weg zouden vallen of dat jij niet verstaanbaar bent tijdens het bellen. Je hebt in je voorgaande reacties veel informatie gegeven over je situatie, maar niet aangegeven of je tijdens het bellen ook problemen hebt ervan.



Ik heb contact gehad met onze Netwerkspecialisten. Ze hebben gekeken hoe het netwerk op je woonadres is. De 2G en 4G dekking is toereikend. Met 3G kán je problemen ervaren omdat de mast niet gericht is naar de (nieuwbouw)wijk waar je woont. Dit zal de reden zijn waarom de dekking volgens je toestel schommelt tussen de 1 en 3 streepjes.



Op de Iphone 5 heb je alleen de mogelijkheid om 4G uit te zetten en niet 3G.



Mocht je problemen ondervinden tijdens het bellen dan kunnen we een netwerkklacht voor je indienen bij KPN.



Laat je ons weten of je dat wilt doen?



@Raytje en Friesian, bedankt voor het meedenken 🙂

Reageer