.

Beantwoord

simkaart wordt niet herkend


Badge
Hallo,
Ik heb een Iphone 3g. Gisteren ontving ik de simkaart van een nieuw simyo abonnement. Helaas wordt de simkaart niet herkend. Het abonnement is geactiveerd en de kaart werkt wel in andere toestellen. Andere Simyo kaarten werken ook wel in de Iphone. Ook een KPN en Vodafone simkaart werken in de Iphone. Wat kan hier mis zijn. Andere simkaarten (combi-sim), die het toestel niet herkent? De kaarten die wel werken hebben allen een randje aan de uiteinden. De nieuwe combisim niet dus.

zie foto:

http://www.xperias.nl/wp-content/uploads/sony-xperia-s-micr-sim-kaart-knippen.jpg












Graag hulp,
Martijn
icon

Beste antwoord door Arie 19 May 2012, 13:16

Bekijk originele reactie

25 reacties

Badge +2
Beste Martijn,

Wij zullen je bij deze kosteloos opnieuw een simkaart toesturen.

Groetjes,

Arie
Dit probleem heb ik ook.

ik heb een iphone 3g waar alle simkaarten het in doen ( 1 x vodafone 1x simyo 1 x kpn 2 x t-mobile ). En een simyokaart dus niet. Ik heb voor deze kaart al een nieuwe gehad maar ook deze werkt niet in de iphone 3g ( wel in andere toestellen). Erg vreemd.



Wie kan me helpen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum PriscillaV,

Het lijkt er op dat dit aan je Iphone ligt. De simkaart doet het immers wel in een ander toestel. Wellicht dat ze je bij Apple kunnen helpen.

Groetjes,

Alex
Hi Alex,

Hoe verklaar je dan dat alle andere simkaarten ( ook een simyo kaart ) het wel doen in de iphone??

Gr.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi PriscillaV,

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat je eerst moet synchroniseren met Itunes. Dit doe je door de simkaart in het toestel te stoppen en je toestel te koppelen aan je computer. Itunes start dan vanzelf op en vraagt je vervolgens om te synchroniseren.

Groetjes,

Alex
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn simkaart doet het ook niet in de Iphone. Wel in andere mobiele telefoons. Maar er zijn wel andere simkaarten die het wel doen in de iphone.. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mariette,

Welkom op het Simyo forum!
Om je beter van dienst te kunnen zijn vernemen we graag of je de iPhone als hebt gesynchroniseerd met het programma iTunes?

Groetjes,

Manisha
Ja ik heb de iphone gesynchroniseerd met Itunes. Nog steeds krijg ik de melding fout met simkaart. Het toestel is simlock vrij. Ik ben ook al in de Apple store geweest. Daar begrijpen ze het ook niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mariette,

Heb je het toestel al in een ander simlock vrij toestel gestopt? Zo ja, wat was het resultaat? Overigens heeft je simkaart volgens onze gegevens verbinding gemaakt met het netwerk. Werkt het inmiddels?

Groetjes,

Alex
Ik heb de Iphone inmiddels weg gedaan. Ik hoorde van een vriendin dat haar dcohter hetzelfde probleem met Iphone had gehad. Ik zal dus mijn internet abonnenment bij Simyo weer opzeggen. Jammer. Ik hou het dan alleen maar bij bellen. Wachten tot ik een Iphone kan kopen met abonnement er aan vast. De simkaart doet het wel in de Samsung Galaxy van mijn dochter en in mijn mini Nokia. Maar ja nu weer een mail dat mijn nummer niet overgezet kan worden omdat KPN zegt tegen jullie dat simkaart nummer niet overeen komt met mobiele nummer. Wat een gedoe allemaal. Eerst maar eens kpn bellen wat voor onzin dat nu weer is.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Mariette,

Jammer dat het niet is gelukt om de iPhone in gebruik te nemen. Wij hebben op jouw verzoek inmiddels opnieuw nummerbehoud aangevraagd bij KPN op 22 juni. Zodra wij terugkoppeling hebben zullen wij je per e-mail berichten hierover berichten. De datum waarop nummerbehoud zal plaatsvinden wordt tevens de ingangsdatum van je Simyo abonnement.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik heb nou precies hetzelfde nu.
Het is allemaal heel vaag.
Andere Sim kaarten doen het wel alleen Simyo doet het niet.
En in de winkel vinden ze het ook allemaal heel raar.

Kan iemand mij helpen?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Koenbenning,

Werkt de Simyo simkaart wel in een ander simlock vrij toestel? Indien het niet werkt, kan je mij dan een privé bericht sturen met daarin je simkaartnummer?

Groetjes,

Alex
Mijn simkaart doet het ook niet,ik kreeg hem gister binnen in toestel gedaan van t-mobiel en bleef vragen om sinkaart plaatsen,ik heb hem in een ander toestel gedaan en dat werkte tot een kwartier geleden,weer de vraag plaats simkaart vanmiddag deed hij het nog,en het toestel waar ik hem in geplaatst heb van mijn zoon werkt nu ook niet meer op eigen simkaart?
Reputatie 7
Badge +9
http://img97.imageshack.us/img97/8555/f14wa1190sb.gif Uhm....dat toestel van t-Mobile is toch wel simlock-vrij gemaakt, mag ik aannemen? Tja, vraag maar ff..
Hij doet het weer op tel van mijn zoon vreemd maar gelukkig werkt het weer,mijn tel is simlock vrij maar deed het niet !!!ook niet ook op bb van andere zoon,vaag maar bedankt voor je reactie.
Badge +6
Beste Truida22,

Blij te horen dat het allemaal weer werkt!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi truida22,

Om wat voor toestel gaat het precies? Het is mogelijk dat het toestel toch niet volledig simlock vrij is. Als het toestel ouder is dan 1 jaar kan je contact opnemen met de provider waarvan het toestel afkomstig is. Je kan de simlock er vervolgens kosteloos af laten halen.

Groetjes,

Alex
Hoi truida22,

Om wat voor toestel gaat het precies? Het is mogelijk dat het toestel toch niet volledig simlock vrij is. Als het toestel ouder is dan 1 jaar kan je contact opnemen met de provider waarvan het toestel afkomstig is. Je kan de simlock er vervolgens kosteloos af laten halen.

Groetjes,

Alex


Toestel is samsung provider t-mobile prepaid,kaart zit nu in tel van mijn zoon die werkt wel dus waarschijnlijk simlock vrij maken.
Badge +2
Beste Truida22,

Het lijkt me inderdaad verstandig om hier even contact met T-Mobile over op te nemen. Zij kunnen je, indien het toestel ouder dan een jaar is, kosteloos voorzien van de unlockcodes om het toestel simlockvrij te maken.

Groetjes,

Arie
Ik heb hetzelfde probleem met mijn SIM-lock vrije HTC Legend. Herkent mijn nieuwe simyo SIM-kaart niet. Ik heb geprobeert e.e.a. te wijzigen in de APN's maar die wijzigingen slaat 'ie niet op.
Badge +6
Hoi Kristiaan,

Welkom op het forum!
Heb je simkaart al in een ander toestel geplaatst om te kijken of het aan de simkaart of aan je toestel ligt.
Op deze manier kan je namelijk kijken of de simkaart defect is. Ik raad je aan dit te doen en te kijken wat er uit komt.
Hoi Natascha,

Bedankt!

Het schijnt aan m'n toestel te liggen. In de mobiel van m'n vriendin deed de simyo SIM het gewoon.

Wat zijn nu m'n opties? Andere mobiel nemen?
Reputatie 7
Het 'bekende' HTC Legend probleem......... Ik zelf heb ook een HTC Legend gehad, maar dit probleem gelukkig nooit aan den lijve ondervonden.

Maar kijk, voordat je je Legend in de prullenbak deponeert, eerst eens naar deze google resultaten. Er zijn meerdere mogelijkheden, zoals je Legend terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar ook: doe je de simkaart er wel op de juiste wijze in?
Badge +6
Hoi Kristiaan,

Zoals gebruiker RicoK aangeeft hoef je geen ander toestel te nemen tenzij je een nieuwe wilt 😛. Ben je er uitgekomen met de tip van RicoK?

@RicoK bedankt voor het meedenken.

Reageer