Skip to main content

ik heb eind vorig jaar een nieuwe IPhone 14 gekocht. Met mij telefoon ben ik al jaren klant bij Simyo en heb inmiddels ook een internet abonnement bij Simyo.

Voor internet, telefonie en TV, thuis, ben ik klant bij KPN.

ik heb de volgende vraag:

zowel als mij telefoon via WiFi loopt of via 4G , staan er steeds maar twee van de vier verticale streepjes, terwijl het Wifi signaal teken wel volledig wordt aangegeven.

Dus het signaalsterkte is maar voor de helft.

Hoe kan dit en hoe kan dit worden verbeterd.

wie kan mij hiermee helpen om dit te verbeteren?

mvg

René Bonewald

Hi @Bonewald,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder!

Op je aansluiting zie ik dat je een verouderde simkaart hebt. Ik wil je daarom graag kosteloos een nieuwe simkaart versturen. Dit zou je bereik kunnen verbeteren. Zou je mij hiervoor een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens?

Groetjes,
Roeqajja


Beste Roeqajja, dank voor uw reactie.

Als u inderdaad een Simyo moderator bent en kunt zien dat ik een verouderde simkaart heb, en ik dus veronderstel dat u bij Simyo zou werken, vind ik het vreemd dat u mij vraagt om u een privébericht te sturen met mijn 06 nummer en mijn persoonlijke gegevens.

Daarom heb ik Simyo maar zelf gebeld en met een nieuwe simkaart aangevraagd.

mvg

René


Hallo @Bonewald de moderator moet i.v.m. de privacy verifiëren dat jij degene bent waar je je voor uitgeeft, omdat zij anders geen inzicht heeft in de klantgegevens en stappen kan ondernemen om je te helpen, vandaar haar vraag aan jou om de noodzakelijke gegevens in een privébericht aan haar te sturen.

En aan haar fiorumnaamtoevoeging kun je zien dat ze een medewerkster van Simyo is.

Dus het is een volkomen legitieme vraag van @Roeqajja 

 


Beste JanD,

dank voor uw reactie waardoor e.e.a. nu duidelijk is gemaakt, maar ik hoop dat u mijn voorzichtigheid met privé gegevens door te geven, begrijpt. 

mvg

René


Hi @Bonewald,

Bedankt voor je reactie. Het antwoord van @JanD klopt (bedankt voor je hulp!). Wij vragen altijd naar je persoonlijke gegevens ter controle en dit is vast ook gebeurd toen je telefonisch contact met ons opnam. Het is altijd goed om voorzichtig te zijn en ik ben uiteraard blij dat je ondertussen al geholpen bent via een ander kanaal. 🙂

Groetjes,
Roeqajja


Beste Roeqajja, ik heb daarna telefonisch contact gehad met Simyo. Uw collega bevestigde dat ik een 10 jaar oude simkaart heb. En dat daar mogelijk het probleem zou kunnen liggen. Zij hebben mij een nieuwe simkaart opgestuurd, Deze heb ik inmiddels ontvangen, geïnstalleerd en geactiveerd.

Maar ik blijf maar twee van de vier verticale streepjes, die de signaalsterkte aangeven, houden op mijn IPhone. Daar concludeer ik uit dat dit niet heeft bijgedragen tot een verbetering.

Hoe nu veder? Zou de 5G die ik vanaf 1 november krijg wel gaan helpen?

mvg

René


Hoi Rene
denk niet dat de twee streepjes te maken hebben met je simkaart, maar met de afstand tussen de zendmast en jouw huis.

heb al jaren twee van de vier streepjes thuis op mijn iPhone en nooit problemen ondervonden, heb jij trouwens problemen dan met dit signaal?


Hallo @Ron H volgens de reactie van @Bonewald op het KPN forum haalt hij de goede snelheid ondanks de 2 streepjes


Had eigenlijk niet anders verwacht lang niet iedereen heeft een zendmast in zijn achtertuin staan😃


Goede morgen allen, dank voor jullie reactie. ik sluit mijn topic.

mvg

René


Reageer