.

Beantwoord

regelmatig geen service en internet iPhone 5

  • 17 June 2014
  • 5 reacties
  • 1804 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,

Sinds een maand of twee heb ik dagelijks problemen met mijn mobiele internet verbinding.
Ik heb een iPhone 5 met de laatste versie van iOS 7.

In het display van mijn toestel staat keurig dat ik een verbinding heb met 3G. Maar wanneer ik een app open welke internet nodig heeft dan geeft deze vaak de melding dat mobiel internet niet beshikbaar is. In whatsapp of telegram staat dan ' niet verbonden', daarna probeert de app verbinding op te bouwen, regelmatig lukt dit wel. Maar na verloop is de verbinding weer weg, in eens ' heeft het toestel door' dat de verbinding weg is en veranderd dit in ' geen service'.

Door het toestel een reboot te geven of door het mobiele internet uit te zetten komt het toestel weer online, soms duurt dit wel even.
Op het moment dat het toestel door heeft dat de verbinding er niet meer is ben ik ook telefonisch niet bereikbaar.
d.m.v. de code *3001#12345#* in te toetsen in de Telefoon app kom je de Field Test app. Deze ziet dan ook geen verbinding meer.

Het lijkt er soms op dat bepaalde apps, de verbinding weer weten te initialiseren, (telegram, whatsapp) andere lukt het niet zoals Maps.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • Nieuwe simkaart geplaatst, geen effect
  • Toestel een reset gegeven naar fabrieksinstellingen, hierna de backup terug geplaatst, geen effect.

Ik heb geen ander toestel waar een nanosim in kan, dus dat kan ik niet testen.

Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Ernst 18 June 2014, 15:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi tijno, welkom op het Simyo forum!

Dat je het al hebt over de Field Test laat al blijken dat je er wel wat verstand van hebt 🆒
Je geeft aan dat een reboot helpt om je verbinding terug te krijgen, al duurt het soms wel even. Ook een nieuwe simkaart helpt niet. Dit doet vermoeden dat het een toestel probleem is.
Normaal gesproken zou ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te doen en een andere simkaart in de jouwe, maar je geeft ook aan dat dat geen optie is. Tenzij je een telefoon kunt lenen, misschien?

Persoonlijk ben ik niet heel erg fan van Apple winkels, maar je zou daar eens kunnen vragen of ze je toestel een na willen kijken?
Hoi tijno, welkom op het Simyo forum!

Dat je het al hebt over de Field Test laat al blijken dat je er wel wat verstand van hebt 🆒
Je geeft aan dat een reboot helpt om je verbinding terug te krijgen, al duurt het soms wel even. Ook een nieuwe simkaart helpt niet. Dit doet vermoeden dat het een toestel probleem is.
Normaal gesproken zou ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te doen en een andere simkaart in de jouwe, maar je geeft ook aan dat dat geen optie is. Tenzij je een telefoon kunt lenen, misschien?

Persoonlijk ben ik niet heel erg fan van Apple winkels, maar je zou daar eens kunnen vragen of ze je toestel een na willen kijken?


Hoi Ernst

bedankt voor je reactie. Ik had zelf al het vermoeden dat het aan het toestel zou liggen. Maar wilde het netwerk toch even uitsluiten..
Badge +6
Hoi tijno,

Het is zeker verstandig om uit te sluiten of het niet aan de simkaart/het netwerk ligt 🙂 Zoals Ernst aangaf zou je voor 100% zekerheid ook je simkaart nog even in een andere telefoon moeten plaatsen, indien mogelijk...

Ik hoop in ieder geval dat je snel de oorzaak van het probleem weet te achterhalen! 🙂
Hoi Kim, bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels een sim adapter besteld waardoor de nano kaart in een microslot gaat passen. Ik heb nog een iPhone 4s dus daar ga ik maar mee testen. Wordt vervolgt
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor de update tijno. Wellicht tot snel 🙂.

Groetjes,

Alex

Reageer