Sinds een maand of twee heb ik dagelijks problemen met mijn mobiele internet verbinding.
Ik heb een iPhone 5 met de laatste versie van iOS 7.
In het display van mijn toestel staat keurig dat ik een verbinding heb met 3G. Maar wanneer ik een app open welke internet nodig heeft dan geeft deze vaak de melding dat mobiel internet niet beshikbaar is. In whatsapp of telegram staat dan ' niet verbonden', daarna probeert de app verbinding op te bouwen, regelmatig lukt dit wel. Maar na verloop is de verbinding weer weg, in eens ' heeft het toestel door' dat de verbinding weg is en veranderd dit in ' geen service'.
Door het toestel een reboot te geven of door het mobiele internet uit te zetten komt het toestel weer online, soms duurt dit wel even.
Op het moment dat het toestel door heeft dat de verbinding er niet meer is ben ik ook telefonisch niet bereikbaar.
d.m.v. de code *3001#12345#* in te toetsen in de Telefoon app kom je de Field Test app. Deze ziet dan ook geen verbinding meer.
Het lijkt er soms op dat bepaalde apps, de verbinding weer weten te initialiseren, (telegram, whatsapp) andere lukt het niet zoals Maps.
Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Nieuwe simkaart geplaatst, geen effect
- Toestel een reset gegeven naar fabrieksinstellingen, hierna de backup terug geplaatst, geen effect.
Ik heb geen ander toestel waar een nanosim in kan, dus dat kan ik niet testen.
Iemand een idee?