.

Oplossing 3g verbruik ondanks Wifi verbinding (iPhone)

  • 28 January 2013
  • 4 reacties
  • 1084 Bekeken

Badge
Beste Alex,

Ook ik ben afgelopen weekend slachtoffer geworden van dataverbruik via 3G ondanks verbinding met Wifi met een leuke rekening en afsluiting van mn abonnement als gevolg.
Dit is inderdaad een probleem van apple, maar... Apple heeft dit probleem ook al opgelost. Apple heeft nieuwe carrier settings uitgebracht waarbij dit probleem verholpen is, zie onderstaande link.

http://support.apple.com/kb/HT5526

Simyo (KPN) maakt nu nog gebruikt van carrier settings 13.0 . Een update naar 13.1 welke al uit is gebracht door apple lost dit probleem op.
Er zijn volgens mij heel veel mensen die last hebben van dit probleem en er erg bij gebaat zijn als deze update wordt doorgevoerd.
Zouden jullie hier eens serieus naar kunnen kijken.

DIT PROBLEEM KAN DUS OPGELOST WORDEN

Mvg,
Danny

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk ook dat dit probleem best wel eens door een update van de carrier settings zou kunnen worden verholpen. Helaas kan ik hier in de UK het probleem van het ongemerkte en onbedoeld hoge 3G verbruik niet reproduceren want buiten Nederland is internetten via Simyo op dit moment nog niet mogelijk, maar met mijn provider hier (Orange UK) heb ik absoluut geen last van buitensporig mobiel dataverbruik.

Zodra ik weer in NL ben zal ik een test doen met mijn iPhone door een dag lang mijn Simyo nanosim te gebruiken en vervolgens mijn Orange sim waarbij ik zal proberen indien mogelijk het KPN netwerk te kiezen (roaming). Als er een signifikant verschil in dataverbruik tussen Simyo/KPN en Orange/KPN is (waarbij alle andere faktoren hetzelfde zijn) dan weten we dat de oorzaak wellicht zit in verschillende carrier settings die de beide providers gebruiken.
Reputatie 7
Badge +9
Zojuist gecheckt wat de carrier settings zijn. Welnu, wanneer mijn iPhone 5 met Orange UK is verbonden is het v13.2 maar met de Simyo sim in mijn iPhone zie ik "KPN NL 13.0"
Tijd wellicht om Simyo's carrier settings te updaten?
Reputatie 7
Badge +9
Beste Alex,

Ook ik ben afgelopen weekend slachtoffer geworden van dataverbruik via 3G ondanks verbinding met Wifi met een leuke rekening en afsluiting van mn abonnement als gevolg.
Dit is inderdaad een probleem van apple, maar... Apple heeft dit probleem ook al opgelost. Apple heeft nieuwe carrier settings uitgebracht waarbij dit probleem verholpen is, zie onderstaande link.

http://support.apple.com/kb/HT5526

Simyo (KPN) maakt nu nog gebruikt van carrier settings 13.0 . Een update naar 13.1 welke al uit is gebracht door apple lost dit probleem op.
Er zijn volgens mij heel veel mensen die last hebben van dit probleem en er erg bij gebaat zijn als deze update wordt doorgevoerd.
Zouden jullie hier eens serieus naar kunnen kijken.

DIT PROBLEEM KAN DUS OPGELOST WORDEN

Mvg,
Danny


Een iOS update is zojuist beschikbaar gekomen (6.1). Na installatie zag ik dat zowel voor Orange UK als Simyo/KPN de carrier settings nu v14.0 zijn. Ik ben benieuwd of dit het probleem heeft opgelost (kan ik niet testen want buiten NL is geen internet mogelijk met Simyo).
Reputatie 5
Badge +10
Hoi danny2288 en scotsman,

Vanuit onze systemen kunnen we zoiets niet zomaar aanpassen. Ben benieuwd of het updaten van de iOS het probleem op lost.

Groetjes,

Alex

Reageer