Skip to main content
Vraag

Nummer wordt online niet herkend als geldig telefoonnummer.

• August 24, 2025
  • 12 reacties
  • 105 Bekeken

Hoi,

Onlangs een prepaid eSim geïnstalleerd, gevalideerd en getest. Ik kan bellen, gebeld worden. Ik kan SMS'jes sturen en ze krijgen (zelfs van een vreemde in Brazilië 😂).

Alleen als ik mijn telefoonnummer voor online registratie gebruik, bijvoorbeeld voor een webwinkel in België of Nederland, dan krijg ik een foutmelding dat het nummer niet correct is. 😲

Vaak is dan het gevolg dat ik me niet mag registreren en dus vaak ook niet online kan bestellen. 

Wat kan ik doen om dit te veranderen?

12 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 24, 2025

Beste ​@Samyo010 gebruik je wel de internationale standaard om je nummer te registreren, dus 

+31612345678 i.p.v. 0612345678 ???

• auteur
  • Beginner
  • August 24, 2025

Hoi ​@JanD ja, hoor.

Ik gebruik ‘+316...’, ook geprobeerd met ‘00316...’ (want er zijn ook webformulieren die niet met het ‘+’-teken om kunnen gaan).

Sommige webformulieren maken echter gebruik van een land pre-selectie, dan kan je alleen nog het “lokale” nummer invullen. In die gevallen zijn dan  alleen de opties: ‘06...’ of '6...’

En natuurlijk met spaties, zonder spaties.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 24, 2025

Maar hoe zit het dan met verificatie door bijvoorbeeld Google ​@Samyo010 ?

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 24, 2025

Uit hoeveel cijfers bestaat je nummer? En dan bedoel ik het aantal cijfers na de 06?

Friesian
  • Forum Expert
  • August 25, 2025

Ik mag er toch vanuit gaan dat het opgegeven nummer klopt.? Is het niet het nummer en misschien het wachtwoord

• auteur
  • Beginner
  • August 25, 2025

Dank voor het meedenken.

Ik mag er toch vanuit gaan dat het opgegeven nummer klopt.? Is het niet het nummer en misschien het wachtwoord

@Friesian Ja, dat mag je dus niet. Gegeven de titel van mijn topic is het duidelijk dat niet het wachtwoord het probleem is, maar het telefoonnummer. En ja, dat wordt door de verschillende websites heel erg duidelijk gemaakt.

Ik heb geen ervaring met Google’s website. Een verificatie door Google via mijn telefoonnummer is voor mij niet van toepassing. Voor andere diensten kan ik wel bevestigen dat het nummer niet wordt geaccepteerd.

Dus geen tikfout in een ander veld, ook niet ​een tikfout in het nummer zelf. ​@wimj12  Het nummer (achter de 06) dat ik van Simyo heb gekregen bevat, zoals het hoort, 8 cijfers.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 25, 2025

Was ook een controle voor de zekerheid. 👍

Het nummer zou moeten kloppen. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 25, 2025

Ik snap hier weinig van. Voor zover ik weet controleren websites alleen of het een legaal nummer is, dus in dit geval uit 8 cijfers bestaat.

Waar ik nu aan denk is dat ergens op je telefoon iets magisch gebeurt waardoor het nummer wat je intikt wordt gemanipuleerd voordat het wordt opgestuurd.

Kun je omdat te controleren het eens proberen op een laptop of een ander toestel?

Friesian
  • Forum Expert
  • August 25, 2025

Ik denk ook in die richting. Als aanvulling ook eens proberen via een notitie app. Copy paste. 

• auteur
  • Beginner
  • August 25, 2025

@Friesian , ​@wimj12 en ​@JanD  dank voor het meedenken.

Inmiddels bij de buurman via zijn windows pc met Edge het ook eens geprobeerd … geen probleem.

Nu lukt het zelfs op mijn eigen Mac’je 😂

Ik moet het wel zelf intikken, als ik gebruik maak van een kopie+plak, dan is het nummer onherkenbaar… die puzzel laat ik even liggen. 

Dank, draadje mag op slot 😉

Sam

Friesian
  • Forum Expert
  • August 26, 2025

Hoi ​@Samyo010 

Ik vermoed dat je in huis Apple producten hebt, zowel de Mac als de telefoon. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@Samyo010,

Bedankt voor je bericht. 

Fijn om te horen dat het inmiddels gelukt is! 😊

Bedankt voor jullie hulp! ​@JanD ​@Friesian ​@wimj12 

Groetjes,
Roeqajja