.

Beantwoord

Nieuwe iphone zonder bijkomende kosten naar UK is dat mogelijk?

  • 5 December 2013
  • 9 reacties
  • 1754 Bekeken

Badge
Hallo

In veel posten op het forum wordt gesproken over de iphone 5 en ik ben wel geschrokken over mensen die hun iphone 5 aanzetten met een simkaart en dan veel beltegoed kwijt zijn aan facetime en imessage berichten naar de UK. Ik wil mijn iphone 5 graag zonder dit gedoe aansluiten.

Kun jullie iets zeggen over het aansluiten van een nog te kopen Iphone 5 en het voorkomen van deze kosten?

Ik wil een bundel met bellen en sms'en, een databundel wil ik niet. Ik gebruik wifi om op het internet te komen.
Facetime en imessage zou ik graag gebruiken, maar dan zonder die kosten. Kan dat uberhaupt?
icon

Beste antwoord door Scotsman 5 December 2013, 11:14

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Er zijn geringe eenmalige kosten verbonden aan het activeren van FaceTime en iMessage, namelijk de prijs van 1 SMS'je naar de UK. Als je die apps gewoon aan laat staan en niet steeds maar uit en weer aanzet, dan blijft het daarbij. Ook kun je gewoon je iPhone uitzetten en weer aan, de Apple server in de UK is je namelijk niet vergeten zodat de iPhone zich niet opnieuw via een SMS hoeft aan te melden. Verder zijn de kosten van het gebruik van deze apps beperkt tot de kosten van je internet verbinding, dus als je met een goed WiFi netwerk bent verbonden dan betaal je voor FaceTime en iMessage niets extra. Ben je buiten en buiten WiFi bereik dan gaat de verbinding ten koste van je internetbundel als je die hebt, of anders betaal je het Simyo standaardtarief per MB.
Badge
ok, Scotsman. Dat klinkt veel beter dan wat er op het forum te vinden is over deze kosten.
Ik lees ook dat alle telefoons in principe op het internet aangesloten zijn en dat je dat ook moet uitzetten. Anders gaat bij een wifi verbinding die verbroken wordt het internet 'aan'. Doe je dat dan via instellinge, voordat je je simkaart in je telefoon doet?

Nog andere dingen waar ik op zou kunnen letten?
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad, voor elke nieuwe Simyo aansluiting, of dat prepaid is of een sim-only abonnement, geldt dat internet via Simyo aanstaat. Als je dat liever niet wilt, bijvoorbeeld om geen onverwacht hoge kosten te maken omdat je smartphone toch - buiten jouw medeweten - via 3G contact maakt met het internet, dan kun je internet op je mobiel heel eenvoudig uitzetten op Mijn Simyo. Het voordeel daarvan boven het uitzetten van internet op je mobiel zelf is dat Simyo dat kan zien, dus mocht er door een technische hapering toch dataverkeer via 3G zijn dan krijg je de kosten daarvan door Simyo vergoed. Ik maak uit je eerste post op dat je geen behoefte hebt aan internet via Simyo, dus dit is dan de beste oplossing. Internet via WiFi blijft overigens gewoon mogelijk.
Badge
Heel helder antwoord. Dank je.

Bij mijn instellingen van Simyo staat internet op mijn mobiel uit. Dat is dus voor elkaar.
Reputatie 5
Badge +11
Hi jamyfun1,

Wat leuk dat Scotsman je zo goed heeft kunnen helpen :)

Scotsman, dank voor de hulp!
Badge
Ik heb alles inmiddels aangesloten en ben heel benieuwd naar de kosten. Zodra ik de factuur binnen heb zal ik het meteen bekijken. Kan ik ook de verhalen van sms'jes naar de UK ontzenuwen...
Badge +6
Ik heb alles inmiddels aangesloten en ben heel benieuwd naar de kosten. Zodra ik de factuur binnen heb zal ik het meteen bekijken. Kan ik ook de verhalen van sms'jes naar de UK ontzenuwen...

Hoi Jamyfun1,

Wij zijn benieuwd naar je bevindingen 🙂.
Badge
Ik heb alles inmiddels aangesloten en ben heel benieuwd naar de kosten. Zodra ik de factuur binnen heb zal ik het meteen bekijken. Kan ik ook de verhalen van sms'jes naar de UK ontzenuwen...

Hoi Jamyfun1,

Wij zijn benieuwd naar je bevindingen 🙂.


Hoi Natascha, 
Ik zie al wel weer kosten buiten de bundel, ben benieuwd wat er op de factuur staat...
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Natascha, 
Ik zie al wel weer kosten buiten de bundel, ben benieuwd wat er op de factuur staat...


Hoi jamyfun1,

Ik zie in je gegevens dat je op 4 januari 2 MMS berichten hebt gestuurd (bedoeld of onbedoeld?). MMS berichten worden niet vanuit je bundels berekend en kosten €0,50. Je hebt nu dus €1 aan kosten buiten je bundels.

Je kúnt voorkomen dat je dit nog eens overkomt, als je dat niet wilt.
Als je gaat naar Instellingen > Berichten, dan kan je daar het schuifje achter Mms-berichten uitzetten (grijs is uit, groen is aan).
Ook kun je er voor kiezen om de optie 'Stuur als sms' aan of uit te zetten. Als dat uit staat, kan een foto die als iMessage verstuurd zou moeten worden, niet als MMS verstuurd worden als het sturen van een iMessage mislukt.

Reageer