.

Vraag

Nieuw gekochte iPhone se 2020 geeft een error. Wat kan ik doen?

  • 30 April 2023
  • 8 reacties
  • 98 Bekeken

Geachte

De nieuw gekochte, refurbished, iphone SE 2020 heeft een probleem. Het geeft bij batterij de volgende melding >onbekend onderdeel er kan niet worden vastgesteld of je iphone-batterij een origineel apple onderdeel is. Een mogelijke oorzaak hiervoor is dat je onderdeel niet origineel is, niet naar behoren werkt of dat de installatie niet is voltooid<

Nu heb ik de phone wel kunnen inrichten, bevalt best wel. Maar ik wil natuurlijk die error kwijt.

Wat kan Simyo voor me doen?


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid. 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MartinBusker,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! 

Wat leuk dat je een toestel bij ons hebt aangeschaft 😊. Ik kan me wel voorstellen dat deze error erg vervelend is. Je wilt natuurlijk wel dat de batterij goed blijft werken! Om dit te kunnen oplossen kan je jouw toestel opsturen voor reparatie. Hoe je dit doet kan je terugvinden via onze pagina: Reparatie en garantie.

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy

Ik heb niets verkeerd gedaan, de telefoon is niet bij mij kapot gegaan.

De telefoon is mij kapot geleverd.

Wel ben ik zo dom geweest om 'm in gebruik te nemen. Dit omdat mijn oude telefoon dood is gegaan.

Nu moet ik het weer zonder telefoon doen?

Als ik via PayPal had betaald zou ik mijn geld terug kunnen eisen.

Een correct antwoord zou zijn: “We sturen u onmiddellijk een vervangende telefoon op, u kunt de kapotte telefoon overzetten naar de nieuwe telefoon waarna u de kapotte telefoon kunt retourneren.”

Ik wil gewoon een goed werkende telefoon.

Da's toch redelijk?

Misschien is het beter dat ik alles terugdraai. Het abonnement weer terug en de phone retour en geld terug van wat ik teveel heb betaald.

Er zijn andere verkopers van foons en die kunnen goedkoper zijn.

Reputatie 3
Badge

De melding wil zeggen dat men bij het refurbishen van de telefoon een nieuwe accu heeft geplaatst. Alleen die vervangende accu is geen originele van Apple. 

De telefoon is dus niet echt defect.

 

Wat wel de vraag oplevert of je bij de aanschaf van een refurbished telefoon mag verwachten dat men originele Apple onderdelen toepast.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Hsd,

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik samen met de toestelshop afdeling meegekeken en zien wij dat dit niet om een refurbished toestel gaat. Waarom deze melding zichtbaar is is niet helemaal duidelijk en zouden we moeten onderzoeken door middel van een reparatie. 

@MartinBusker Ik kan me voorstellen dat dit een onhandige situatie is. Helaas bieden wij geen leen toestel aan. Het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen. Mocht je het toestel willen retourneren dan vind je via deze pagina terug hoe dit in zijn werk gaat. 

Groetjes,
Amy

De phone zit in de doos en gaat zometeen op de post. Het retourformulier bevat slechts twee opties, repareren of retour. Retour aangekruist met melding dat ‘ie kapot geleverd is.

Ik verwacht dat het abonnement zsm teruggedraaid wordt naar een sim-only abo. Ik verwacht ook een ruime tegemoetkoming voor de gemaakte kosten (post, verpakking en grote ergernis).

In afwachting van acties van de tegemoetkoming,

Groeten

Antwoordnummer dus geen kosten voor retourneren.

Nieuwe phone komt morgen. Zelfde model, meer geheugen. €100 boven jullie prijs.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MartinBusker,

Bedankt voor je reactie. Uit je bericht begrijp ik dat je ergens anders een nieuw toestel hebt gekocht. Dat vinden we jammer maar ook begrijpelijk.

Zodra het toestel bij ons retour is gekomen kan de bestelling uit het systeem worden gehaald zodat je enkel het Sim Only abonnement bij ons zult hebben. Zojuist heb ik overlegd met verschillende afdelingen en heb ik akkoord gekregen om 2 maanden van de abonnementskosten te laten vergoeden vanwege het ongemak.

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik de vergoeding graag voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer