.

Beantwoord

Nanosim plaatsen in nieuwe iPhone 5

  • 29 June 2013
  • 6 reacties
  • 5485 Bekeken

Ik heb sinds kort een iPhone 5. Deze was nog niet geĂŻnstalleerd en/of geactiveerd, dus nog helemaal nieuw. Volgens mij is deze iPhone gewoon Nederlands, maar kan ik dit evt. ergens checken aan de hand van het imei-nummer?

Maar goed, ik heb vervolgens bij Simyo een nano-simkaart aangevraagd en geactiveerd via de site. Nu heb ik de nanosim erin gestopt, maar de iPhone geeft nu de volgende foutmelding:
Simlock actief
Plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iPhone te activeren

Wanneer ik de pincode invoer die ik van Simyo heb ontvangen, geeft hij onjuiste code aan, en nog 2 pogingen over.

Het zou evt kunnen dat de telefoon door Vodafone gesimlockt is, want hij is via Vodafone geleverd. Echter, in de winkel van The Phonehouse hebben ze 'm getest met een nano sim van T-Mobile (met pincode!) en die werkte zonder problemen (dit was enkele dagen terug, voordat ik de Simyo nano-sim had).

Iemand enig idee?! Ik kan dus nu mijn oude telefoon met gewone simkaart niet meer gebruiken omdat deze geblokkeerd is nadat ik de andere geactiveerd heb...
icon

Beste antwoord door Charlene 1 July 2013, 16:12

Bekijk originele reactie

6 reacties

Inmiddels heb ik het probleem verholpen; wellicht hebben anderen er ook wat aan... Nadat ik drie keer de foute pincode had ingevoerd volgens de iphone, kon ik de pukcode invoeren en die pakte hij wel! Daarna kon ik zelf een nieuwe pincode kiezen, dus probleem opgelost! Wel vreemd overigens, dat de pincode die ik van simyo had ontvangen kennelijk dus niet correct was.
Badge +8
Inmiddels heb ik het probleem verholpen; wellicht hebben anderen er ook wat aan... Nadat ik drie keer de foute pincode had ingevoerd volgens de iphone, kon ik de pukcode invoeren en die pakte hij wel! Daarna kon ik zelf een nieuwe pincode kiezen, dus probleem opgelost! Wel vreemd overigens, dat de pincode die ik van simyo had ontvangen kennelijk dus niet correct was.

Hoi annemarie!,

Wij merken ook dat de iPhone5 in sommige gevallen de pincode niet wil accepteren. Een handmatige reset van het toestel helpt dan ook. Soms is synchroniseren met iTunes al genoeg. De PINcode is dus niet fout, maar de iPhone5 wil een simkaart zonder PINcode. Dit is echter ook weer niet zo bij alle iPhone5 toestellen. Soms lukt het invoeren van de PINcode weer wel in 1 keer.

Ik ben blij dat het bij jou inmiddels verholpen is door de PUKcode te gebruiken. Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe toestel.🆒

Groetjes,
Charlene
Iphone 5s installeren, nieuwe simkaart Simyo erin gedaan, komt foutmelding: plaats simkaart zonder pincode
Ik kom nergens verder mee, wie kan mij helpen?
Badge +6
Iphone 5s installeren, nieuwe simkaart Simyo erin gedaan, komt foutmelding: plaats simkaart zonder pincode
Ik kom nergens verder mee, wie kan mij helpen?


Hoi Yphonnie,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Ik raad je aan zoals ook annemarie! had gedaan, drie maal de verkeerde pincode in te geven en vervolgens te kijken of het wel lukt om met de pukcode de simkaart te gaan gebruiken 🙂 Dit was namelijk ook bijvoorbeeld in dit topic de oplossing. Geeft dit niet de oplossing, kijk dan even of de oplossingen in dit topic je kunnen helpen.

Laat je even weten of het is gelukt? 🙂
Oplossing:
De nanosimkaart in andere Iphone doen (in mijn geval een Iphone 4s met een nanosimvergroter) en 1x ontgrendelt (=pincode ingetoetst).
Toen de nanosimkaart in de iphone 5s gedaan en toen vroeg de iphone meteen ONTGRENDEL, na het ontgrendelen (pincode intoetsen) ging de Iphone verder met installeren en alles werkt nu perfect!
Badge +6
Hoi Yphonnie,

Fijn om te horen dat alles inmiddels perfect werkt en dankjewel voor het delen van deze oplossing! 😃

Reageer