.

Beantwoord

Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk - iphone 4

  • 1 July 2014
  • 5 reacties
  • 8071 Bekeken

Badge
Hallo,

4 dagen geleden had ik mijn mobiele internet uitgeschakeld omdat ik door mijn bundel heen was.
nu zet ik het vanochtend weer aan.

alles lijkt normaal, gewoon een 3g teken bovenin. Maar wanneer ik op internet wil geeft hij aan dat het mobiele netwerk niet kan worden geactiveerd.

Ik heb al vele dingen geprobeerd, zoals APN opnieuw instellen. opnieuw opstarten, soft reset.

Hebben jullie een oplossing?

Groeten,

Roelof de Jong
icon

Beste antwoord door Ernst 2 July 2014, 11:55

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
krijg mijn internet ook niet aan de gang.
Badge
heb de oplossing geonden, zie hieronder.

het werkt.

mijn 3g werkt nu, op mijn iphone 4 met ios 7.1.1

Ik zou dus zeggen doen.

mvg rene
.

Ik heb internet en 3g toch (zelf) aan de praat gekregen op mijn iPhone4 met iOS 6.1.

Mijn oplossing:
- Bij instellingen: de mobile data en 3g functie  UIT zetten.
- Bij instellingen: de WiFi  UIT zetten.
- iPhone uitzetten en simkaart verwijderen.
- iPhone aanzetten (zonder simkaart)
- Bij Instellingen; -Algemeen; -Stel Opnieuw In; kiezen voor: Herstel netwerkinstellingen.
Hiermee worden alle netwerkinstelingen op de fabriekswaarden gereset.
Dit neemt enige tijd in beslag; de iPhone wordt automatisch ge-herstart.
- Bij instellingen controleren of WiFi nog steeds UIT staat (anders: uitzetten)
- iPhone uitzetten en simkaart terugplaatsen.
- iPhone opnieuw opstarten.

Vanaf hier deed het wonder zich voor:
ZONDER speciale instellingen voor APN, gebruikersnaam en wachtwoord kwam de 3G direct 'on-line' (voor het eerst sinds ik de Simyokaart plaatste).
Vanaf hier kunnen alle fuctionaliteiten weer aangezet worden.

Het is dus NIET nodig om de iPhone-netwerk-instellingen aan te passen en zeker niet aan te raden om het extra Apple-tooltje te gebruiken om vanaf de computer de iPhone in te stellen.
Al deze handelingen ontregelen de iPhone alleen maar meer.
Kennelijk zijn oude instellingen (verborgen restanten)  van andere providers uit een vorig sim-leven storend genoeg voor Simyo om de internetfunctionaliteit de nek om te draaien.

Haal dus al die gegevens van internet-APN-instellingen maar van de site af; dat hoorde misschien bij oudere iOS versies, maar NU niet meer!
Bij mij staat bij mobiele data de APN op 'iphonekpn.n;' ingesteld (de originele standaardinstelling van Simyo) en het werkt.

Hopelijk ook een waardevolle tip voor andere iPhone-gebruikers te hebben gegeven.

Groet,
Frank

Frank bedankt
Badge
Dus simyo, geef dit aan uw klanten door met een iphone telefoon.

Dan is uw service weer wat uitgebreid.


Mvg

René Poppinghaus
Reputatie 7
Badge +9
Ik verwissel mijn reguliere 3 (UK) sim regelmatig voor de Simyo (NL) sim, en ik hoef ook nooit de APN enz. te veranderen. Ik verwissel de sim wel nadat ik de iPhone helemaal heb uitgezet. Elke keer pakt hij tijdens opstarten automatisch de instellingen van de provider wiens simkaart in het apparaat zit. Ik kan mij dus helemaal vinden in bovenstaand verhaal.

Overigens, iOS 7.1.2 is net uit.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi roelofdejong,

In je gegevens zie ik dat je hierover ook contact hebt gehad met onze telefonische klantenservice. Zij hebben het internet opnieuw op je aansluiting gezet en ik zie dat het inmiddels werkt :)


Hoi poppinghaus, welkom op het Simyo forum!

Wat Scotsman al aangeeft hoef je eigenlijk nooit iets aan te passen met iOS. Waarom dat bij jou wel het geval is geweest durf ik dan ook niet te zeggen. Iphones zijn juist het simpelste in te stellen als het om handmatig instellen gaat.
Ik zie wel dat het gelukkig nu werkt 🙂

Reageer