.

Beantwoord

Kan ik mijn huidige simkaart in de iPhone 8 gebruiken?


Heb momenteel een simkaart van Simyo een USIM kaart in mijn huidige iPhone 4.
Kan ik deze gebruiken in mijn nieuwe iPhone 8 ???
vr. Gr.
Hilde
icon

Beste antwoord door Ray 14 March 2018, 16:45

Bekijk originele reactie

12 reacties

In de iPhone 4 zit een micro simkaart. In de 8 een Nano. Als he een 3in1 simkaart hebt kun je de gewenste maar eruit drukken. Anders is het advies een 3in1 te bestellen op de MijnSimyo pagina - instellingen - simkaart. Lees de pagina goed door er word ook gevraagd of het adres juist is. Kosten zijn 5 euro.
Hoe kom ik er achter of mijn huidige kaart een 3 in 1 kaart is?
Beste Hilde - @Hilde Casteleyn

De simkaart die nu in je iPhone 4 zit kan ten hoogste nog een 2 in 1 zijn.
Dus kun je nog eenmaal een maat kleiner uitdrukken dan kun je hem gebruiken.

Misschien is de kaart al op leeftijd en dan is het beter een nieuwe, een vervangende te plaatsen.
Te bestellen via mijn Simyo. Een oude kaart en een telefoon met een nieuw(ste) besturingssysteem kan botsen.

Morgen meldt zich een moderator en daar zou ik even op wachten.

Suuk 6 Hilde.

Fijne avond nog ! 😎
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hilde,

Wat leuk om je hier op het Forum te zien! 🙂 Gaaf dat je een nieuwe iPhone in gebruik gaat nemen.

Zoals Ray al aangeeft, is het huidige formaat van je simkaart te groot voor de iPhone 8. Bij een 3-in-1-simkaart kun je hem nog kleiner maken door het nano-formaat er uit te drukken. Op jouw aansluiting zie ik dat je simkaart waarschijnlijk geen mogelijkheid heeft om hem er uit te drukken. Je zou dit kunnen controleren door op je simkaart te kijken naar een randje waar je een kleinere simkaart uit kunt klikken.

Wil je graag een nieuwe simkaart? Dat kan! Je kunt hem gemakkelijk bestellen via Mijn Simyo bij Instellingen > Simkaart. De kosten zijn €5,- en binnen drie werkdagen ligt hij in je brievenbus. Je kunt de simkaart vervolgens activeren op Mijn Simyo. Hierna kun je het kleinste formaat uit de kaart klikken en in je nieuwe telefoon gebruiken.

Misschien heb je nog iets aan dit blog. Hier kun je lezen hoe je contacten van je oude naar je nieuwe telefoon overzet. Kun je daar iets mee? 🙂

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Els
Nieuwe simkaart is aangevraagd.....dank voor alle informatie .....
Gr. Hilde
Reputatie 6
Badge +5
Hi Hilde,

Graag gedaan! Laat je het weten als je de nieuwe simkaart binnen hebt en of deze het doet in je nieuwe toestel? Ik hoor het graag :)

Groetjes,
Niels
Ok, Niels...doe ik...
Hallo Niels, Simkaart in goede staat ontvangen vanmorgen. Nu alles bijna weer geïnstalleerd, behalve mijn foto’s van de iPhone 4 nog niet overgezet. Dit nog ff uitvogelen hoe dat nog moet...
Misschien heb je hier iets aan @Hilde Casteleyn ?

https://www.iphoned.nl/tips/iphone-overzetten-itunes-icloud/
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Hilde,

Fijn dat de simkaart is ontvangen!

Het installeren en overzetten van al je gegevens is altijd even een gedoe'tje, maar dan heb je zo wel een fijne telefoon die je kunt gebruiken. 🙂 Ik zie dat Ray je een link heeft gestuurd met tips, heb je hier wat aan?

@ Ray, bedankt!!

Groetjes,
Els
Komt helemaal goed,,,dank voor alle informatie..
Gr.
Hilde
Reputatie 6
Badge +5
Hi Hilde,

Namens iedereen in dit topic graag gedaan 😉 Ik heb er ook vertrouwen in dat dit helemaal goed komt. Als je nog andere vragen hebt, weet je ons te vinden!

Groetjes,
Niels

Reageer