.

Beantwoord

Kan ik mijn hotspot aanzetten?

  • 22 October 2018
  • 15 reacties
  • 870 Bekeken

Reputatie 1
Op mijn iphone5s zit een simonly abb. Nu wil ik op mijn TomTom navigatie van verkeersdiensten gebruikmaken off. Moet dat kunnen maar ik moet hiervoor de " hotspot" aanzetten. Mij is dat juist afgeraden omdat er dan ook door vreemden gebruik van gemaakt kan worden.
Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 October 2018, 23:46

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
"Vreemden" kunnen alleen gebruik maken van je hotspot als je geen Wi-Fi wachtwoord hebt ingesteld. Met een wachtwoord hou je onbevoegden buiten de deur.
Reputatie 7
Badge +10
Hi D1n0,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dat even na komt vragen! Ik snap waarom men het zou afraden om gebruik te maken van een hotspot, omdat een onbeveiligd hotspot-netwerk inderdaad door iedereen toegankelijk kan zijn. Het is daarom belangrijk om op je mobiele telefoon te controleren of je een wachtwoord ingesteld hebt bij het activeren van een hotspot-netwerk. Vaak gebeurt dat automatisch en wordt het wachtwoord juist willekeurig ingesteld. Op die manier weet alleen jíj wat het wachtwoord is. Hier lees je precies hoe je een hotspot instelt.

Hou je ook je verbruik in de gaten terwijl je je hotspot aan hebt staan? Een Tomtom hoeft niet bizar veel data te verbruiken, omdat hij alleen de kaarten aan het laden is. Desondanks is het slim om je mobiel in zicht te houden, zodat je de sms'jes over je internetbundel (als hij op 80% zit of op 100%) niet mist.

Gaat dat lukken zo?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Jihane, bedankt voor de reactie. ik ga het morgen even verder bekijken maar ik kan zeggen dat er een wachtwoord is aangegeven voor de wifi toegang. Moet ik die code veranderen naar een ander wachtwoord of kan ik hiermee volstaan?

Ik moet nog nalopen waarom de navigatie de connectie niet wil maken met de iphone. Uiteindelijk moet hij dat doen maar maakt wel via de computer connectie met en voor de extra voorzieningen terwijl in de auto met begeleiding van de Iphone is die connectie er niet meer of ik moet thuis de hotspot aanzetten! Misschien moet ik ook nog contact zoeken met TomTom hoewel, zoals gezegd, connectie TomTom - computer is er wel maar niet met de Iphone.
Reputatie 6
Badge +5
Hi D1n0,

Is dit een automatisch gegenereerd wachtwoord? Je kan deze uiteraard blijven gebruiken, maar je zou zelf ook iets nieuws in kunnen stellen 🙂 Thuis een hotspot aanzetten heeft geen effect als je onderweg bent, het gaat hier namelijk om een signaal dat niet tot heel ver reikt. Heb je misschien iets aan de volgende TomTom pagina wat betreft het verbinding maken met je telefoon? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
Hallo Niels, bedankt voor de reactie. Ik ben vanmiddag weer even bezig geweest om een connectie te kunnen leggen maar helaas. Aangesloten op de computer kan ik wel een connectie krijgen als ik ook de hotspot op de IPhone aanzet.
Ik heb geloof ik vanalles al gelezen mbt de installatie en Tom Tom drive heb ik zowel op de computer(laptop) Android als op de iPhone Apple 5s staan, af en toe lukt een connectie maar die raak ik net zo snel weer kwijt. Op het navigatieapp. Zegt het bij instellingen: telefoon gebruiker gekoppeld als ik dan kijk wat er gekoppeld is geeft de navigatie aan dat er geen koppeling met internet is??? Ik word er een beetje radeloos van.
met het simonly abb. kan ik nu een persoonlijke hotspot aanzetten en de wifitoegang had een wachtwoord meegekregen dat ik intussen veranderd heb. Ondanks een nieuw wachtwoord verwijst het bericht op de IPhone dat andere gebruikers toch gebruik kunnen maken van het netwerk via WiFi en Bluetooth onder de naam ( IPhone van gebruiker".
Er wordt dan ook aangeraden de aansluitingen WiFi en Bluetooth op de computer daar waar " IPhone gebruiker" staat ook aan te passen, ik neem nu aan met het nieuwe wachtwoord.
vanmiddag heb ik contact gehad met een collega van je en die gaf aan dat het niet aan de (voorheen) prepaid en nu simonly kaart zou liggen. Ik ga morgenochtend de gegevens in de computer (proberen) aanpassen in de hoop dat het dan wel zal lukken.
De uitleg in de TomTom pagina die je meestuurde heeft betrekking op andere modellen van de navigatie. Mijn model is de TomTom go 50.
Ik hoop dat ik eruit ga komen.
Reputatie 7
Badge +6
Lees dit eens door, heeft mijn in het verleden geholpen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203302
Reputatie 1
Hallo Ron, voor mij dag 3 met proberen. Ik zie nu dat de hotspot niet meer ingeschakeld blijft op mijn IPhone moet ik ook weer even opzoeken waar dat aan kan liggen?? Het kan intussen goed zijn dat met een en ander nalopen ik een knop verschoven heb maar daar kom ik ook wel weer uit.
ik loop je verhaal na en kom erop terug. Bedankt voor de reactie weer en ik kom erop terug.
Reputatie 1
Hallo Ron, Na herstart vd IPhone kan ik de hotspot weer aanzetten. Ik ga nu verder met jouw aanwijzingen. Tot later.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi D1n0,

Dankje voor de update! Fijn dat je toch weer een stapje meer in de buurt bent gekomen van een oplossing. Hopelijk lukt het snel (weer) om de hotspot te gebruiken.

Hou je ons op de hoogte?

Ron H Dankje voor de techtips en het meedenken! :D

Groetjes,
Thomas
Reputatie 1
Hallo Ron en Thomas,
ik ben inderdaad een stapje verder ik merk dat de hotspot aan te zetten is maar als ik verder van huis ben valt alles weer uit en werkt de blue tooth wel maar dat is kennelijk niet genoeg.
ik heb de tips gisteren nog nagelezen maar nog geen tijd gehad een en ander na te lopen. Misschien komt er vandaag iets van. Het is alleen jammer dat het Mbs kost terwijl ik een en ander aan het uitzoeken ben. Ik ga daar geloof ik nog wat spastisch mee om maar goed als ik straks de TomTom maar kan gebruiken want daar heb het internet voor gevraagd. Jullie horen nog van mij.
Even uit interesse want ik heb ook een TomTom gerefurbished, en een was voordelig in aanschaf Garmin met lifetime updates.,.

Heb je contact met support van TomTom gehad of het nog wordt ondersteund? Misschien dat zij nog wat tips hebben.
Reputatie 1
Hallo allemaal, het begint toch wel leuk te worden zo maar van services kan ik nog steeds geen gebruik maken omdat deze steeds verbroken worden. Van Tomtom heb ik nog geen antwoord gekregen. zou liever bellen maar dat is afgesloten.

Resume:

Mijn TomTom Go 50 zou via de ingebouwde simkaart rechtstreeks contact met internet of de Iphone moeten kunnen leggen maar dat doet hij niet.
Als ik het navigatiesysteem thuis via de Blue Tooth en de hotspot van mijn Iphone 5S met de services van TomTom connect, werkt het. Zodra ik de hotspot uitzet vervallen de services ook. Ook via de Blue Tooth gebeurt er dan niets meer = contact verbroken= .
Ik heb nog iets uitgeprint maar daar ga ik morgen mee een de slag, het wordt toch slecht weer maar het begint aardig te vervelen. Ik vindt het ook een slechte service van TomTom terwijl de aangeboden services toch handig zijn.😥
Tot schrijfs weer.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi D1N0,

Bedankt voor de update! En goed dat je op onderzoek uit gaat, vandaag is het inderdaad perfect weer om zulke dingen te regelen. 😛

Ik hoop dat je er gauw achter komt hoe het zit, wellicht toch wel met de hulp van de TomTom service.

Houd je ons op de hoogte? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Sarah
Reputatie 7
Even een wat ouder topic nieuw leven in blazen.

Volgens mij zie ik hier een aantal onjuistheden:

  • Een Tomtom GO 50 heeft geen ingebouwde simkaart. Om gebruik te kunnen maken van de TT Live Services moet de TT in verbinding staan met de telefoon via een Bluetooth verbinding. Dit is géén hotspot!
  • Het dataverbruik van een Tomtom met Live Services is minimaal, hooguit een paar MB per maand bij dagelijks gebruik. Dit omdat er geen kaartmateriaal hoeft te worden gedownload, maar alleen de Live Services, zoals Live Traffic en eventuele flitsers.
Reputatie 5
Badge +4
Dankjewel voor het uitzoeken RicoK. Hopelijk heeft D1N0 hier nog wat aan! 😃

D1N0, weet je toevallig al meer ondertussen?

Groetjes,

Kevin

Reageer