Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Kan ik mijn hotspot aanzetten?

  • 22 oktober 2018
  • 15 reacties
  • 717 Bekeken

Reputatie 1
  • Startend Simyaan
  • 6 reacties
Op mijn iphone5s zit een simonly abb. Nu wil ik op mijn TomTom navigatie van verkeersdiensten gebruikmaken off. Moet dat kunnen maar ik moet hiervoor de " hotspot" aanzetten. Mij is dat juist afgeraden omdat er dan ook door vreemden gebruik van gemaakt kan worden.
Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door Scotsman 22 oktober 2018, 23:46

"Vreemden" kunnen alleen gebruik maken van je hotspot als je geen Wi-Fi wachtwoord hebt ingesteld. Met een wachtwoord hou je onbevoegden buiten de deur.
Bekijk originele reactie

15 reacties

"Vreemden" kunnen alleen gebruik maken van je hotspot als je geen Wi-Fi wachtwoord hebt ingesteld. Met een wachtwoord hou je onbevoegden buiten de deur.
Reputatie 7
Badge +10
Hi D1n0,

Welkom op het Simyo Forum!

Goed dat je dat even na komt vragen! Ik snap waarom men het zou afraden om gebruik te maken van een hotspot, omdat een onbeveiligd hotspot-netwerk inderdaad door iedereen toegankelijk kan zijn. Het is daarom belangrijk om op je mobiele telefoon te controleren of je een wachtwoord ingesteld hebt bij het activeren van een hotspot-netwerk. Vaak gebeurt dat automatisch en wordt het wachtwoord juist willekeurig ingesteld. Op die manier weet alleen jíj wat het wachtwoord is. Hier lees je precies hoe je een hotspot instelt.

Hou je ook je verbruik in de gaten terwijl je je hotspot aan hebt staan? Een Tomtom hoeft niet bizar veel data te verbruiken, omdat hij alleen de kaarten aan het laden is. Desondanks is het slim om je mobiel in zicht te houden, zodat je de sms'jes over je internetbundel (als hij op 80% zit of op 100%) niet mist.

Gaat dat lukken zo?

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Jihane, bedankt voor de reactie. ik ga het morgen even verder bekijken maar ik kan zeggen dat er een wachtwoord is aangegeven voor de wifi toegang. Moet ik die code veranderen naar een ander wachtwoord of kan ik hiermee volstaan?

Ik moet nog nalopen waarom de navigatie de connectie niet wil maken met de iphone. Uiteindelijk moet hij dat doen maar maakt wel via de computer connectie met en voor de extra voorzieningen terwijl in de auto met begeleiding van de Iphone is die connectie er niet meer of ik moet thuis de hotspot aanzetten! Misschien moet ik ook nog contact zoeken met TomTom hoewel, zoals gezegd, connectie TomTom - computer is er wel maar niet met de Iphone.
Reputatie 6
Badge +5
Hi D1n0,

Is dit een automatisch gegenereerd wachtwoord? Je kan deze uiteraard blijven gebruiken, maar je zou zelf ook iets nieuws in kunnen stellen 🙂 Thuis een hotspot aanzetten heeft geen effect als je onderweg bent, het gaat hier namelijk om een signaal dat niet tot heel ver reikt. Heb je misschien iets aan de volgende TomTom pagina wat betreft het verbinding maken met je telefoon? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
Hallo Niels, bedankt voor de reactie. Ik ben vanmiddag weer even bezig geweest om een connectie te kunnen leggen maar helaas. Aangesloten op de computer kan ik wel een connectie krijgen als ik ook de hotspot op de IPhone aanzet.
Ik heb geloof ik vanalles al gelezen mbt de installatie en Tom Tom drive heb ik zowel op de computer(laptop) Android als op de iPhone Apple 5s staan, af en toe lukt een connectie maar die raak ik net zo snel weer kwijt. Op het navigatieapp. Zegt het bij instellingen: telefoon gebruiker gekoppeld als ik dan kijk wat er gekoppeld is geeft de navigatie aan dat er geen koppeling met internet is??? Ik word er een beetje radeloos van.
met het simonly abb. kan ik nu een persoonlijke hotspot aanzetten en de wifitoegang had een wachtwoord meegekregen dat ik intussen veranderd heb. Ondanks een nieuw wachtwoord verwijst het bericht op de IPhone dat andere gebruikers toch gebruik kunnen maken van het netwerk via WiFi en Bluetooth onder de naam ( IPhone van gebruiker".
Er wordt dan ook aangeraden de aansluitingen WiFi en Bluetooth op de computer daar waar " IPhone gebruiker" staat ook aan te passen, ik neem nu aan met het nieuwe wachtwoord.
vanmiddag heb ik contact gehad met een collega van je en die gaf aan dat het niet aan de (voorheen) prepaid en nu simonly kaart zou liggen. Ik ga morgenochtend de gegevens in de computer (proberen) aanpassen in de hoop dat het dan wel zal lukken.
De uitleg in de TomTom pagina die je meestuurde heeft betrekking op andere modellen van de navigatie. Mijn model is de TomTom go 50.
Ik hoop dat ik eruit ga komen.
Reputatie 6
Badge +6
Lees dit eens door, heeft mijn in het verleden geholpen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT203302
Reputatie 1
Hallo Ron, voor mij dag 3 met proberen. Ik zie nu dat de hotspot niet meer ingeschakeld blijft op mijn IPhone moet ik ook weer even opzoeken waar dat aan kan liggen?? Het kan intussen goed zijn dat met een en ander nalopen ik een knop verschoven heb maar daar kom ik ook wel weer uit.
ik loop je verhaal na en kom erop terug. Bedankt voor de reactie weer en ik kom erop terug.
Reputatie 1
Hallo Ron, Na herstart vd IPhone kan ik de hotspot weer aanzetten. Ik ga nu verder met jouw aanwijzingen. Tot later.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi D1n0,

Dankje voor de update! Fijn dat je toch weer een stapje meer in de buurt bent gekomen van een oplossing. Hopelijk lukt het snel (weer) om de hotspot te gebruiken.

Hou je ons op de hoogte?

Ron H Dankje voor de techtips en het meedenken! :D

Groetjes,
Thomas
Reputatie 1
Hallo Ron en Thomas,
ik ben inderdaad een stapje verder ik merk dat de hotspot aan te zetten is maar als ik verder van huis ben valt alles weer uit en werkt de blue tooth wel maar dat is kennelijk niet genoeg.
ik heb de tips gisteren nog nagelezen maar nog geen tijd gehad een en ander na te lopen. Misschien komt er vandaag iets van. Het is alleen jammer dat het Mbs kost terwijl ik een en ander aan het uitzoeken ben. Ik ga daar geloof ik nog wat spastisch mee om maar goed als ik straks de TomTom maar kan gebruiken want daar heb het internet voor gevraagd. Jullie horen nog van mij.
Even uit interesse want ik heb ook een TomTom gerefurbished, en een was voordelig in aanschaf Garmin met lifetime updates.,.

Heb je contact met support van TomTom gehad of het nog wordt ondersteund? Misschien dat zij nog wat tips hebben.
Reputatie 1
Hallo allemaal, het begint toch wel leuk te worden zo maar van services kan ik nog steeds geen gebruik maken omdat deze steeds verbroken worden. Van Tomtom heb ik nog geen antwoord gekregen. zou liever bellen maar dat is afgesloten.

Resume:

Mijn TomTom Go 50 zou via de ingebouwde simkaart rechtstreeks contact met internet of de Iphone moeten kunnen leggen maar dat doet hij niet.
Als ik het navigatiesysteem thuis via de Blue Tooth en de hotspot van mijn Iphone 5S met de services van TomTom connect, werkt het. Zodra ik de hotspot uitzet vervallen de services ook. Ook via de Blue Tooth gebeurt er dan niets meer = contact verbroken= .
Ik heb nog iets uitgeprint maar daar ga ik morgen mee een de slag, het wordt toch slecht weer maar het begint aardig te vervelen. Ik vindt het ook een slechte service van TomTom terwijl de aangeboden services toch handig zijn.😥
Tot schrijfs weer.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi D1N0,

Bedankt voor de update! En goed dat je op onderzoek uit gaat, vandaag is het inderdaad perfect weer om zulke dingen te regelen. 😛

Ik hoop dat je er gauw achter komt hoe het zit, wellicht toch wel met de hulp van de TomTom service.

Houd je ons op de hoogte? Ik ben benieuwd!

Groetjes,
Sarah
Reputatie 7
Even een wat ouder topic nieuw leven in blazen.

Volgens mij zie ik hier een aantal onjuistheden:

  • Een Tomtom GO 50 heeft geen ingebouwde simkaart. Om gebruik te kunnen maken van de TT Live Services moet de TT in verbinding staan met de telefoon via een Bluetooth verbinding. Dit is géén hotspot!
  • Het dataverbruik van een Tomtom met Live Services is minimaal, hooguit een paar MB per maand bij dagelijks gebruik. Dit omdat er geen kaartmateriaal hoeft te worden gedownload, maar alleen de Live Services, zoals Live Traffic en eventuele flitsers.
Reputatie 5
Badge +4
Dankjewel voor het uitzoeken RicoK. Hopelijk heeft D1N0 hier nog wat aan! 😃

D1N0, weet je toevallig al meer ondertussen?

Groetjes,

Kevin

Reageer