.

Beantwoord

Iphone gebruikt teveel data

  • 4 April 2013
  • 8 reacties
  • 1733 Bekeken

Beste,
Mijn dochter heeft een simyo 1000 mb abonnement. Ze gebruikt een iPhone 4: facebook, twitter, appen. Gewoon gebruik. Toch raken de mb's heel snel op. Terwijl ikzelf (met intensiever telefoongebruik) en anderen in onze omgeving aan 1000 mb (of zelfs 500 mb) ruimschoots genoeg hebben. KUnt u kijken wat er mis is?
icon

Beste antwoord door Natascha 8 April 2013, 11:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Ik heb al veel voorbij zien komen wat betreft hoogverbruik en iPhone. Zelf heb ik een Galaxy S3 en heb hier geen last van.
Maar hier staat veel over soortgelijke problemen en het schijnt dat iOS zelf steeds update oid.

https://forum.simyo.nl/internet-62/hoog-verbruik-6454/
Reputatie 1
Badge +2
Helemaal met Martijn eens. Bijna alle klachten over een extreem dataverbruik betreft het gebruik van een IPhone. Niet Simyo is de schuldige, maar de software waar een IPhone gebruik van maakt.
Badge +6
Beste,
Mijn dochter heeft een simyo 1000 mb abonnement. Ze gebruikt een iPhone 4: facebook, twitter, appen. Gewoon gebruik. Toch raken de mb's heel snel op. Terwijl ikzelf (met intensiever telefoongebruik) en anderen in onze omgeving aan 1000 mb (of zelfs 500 mb) ruimschoots genoeg hebben. KUnt u kijken wat er mis is?


Hoi Laraaerts,

Welkom op het forum!
Het is niet mogelijk voor Simyo in te zien wat zij heeft gedaan op het internet. Simyo mag alleen bijhouden welk verbruik op welke dag heeft plaatsgevonden en hoe laat dit is geweest. Het verbruik van het internet is wegens de wet op de privacy verboden voor de providers om te in te mogen zien. Zoals Martijn® en KPNfreak aangeven is dit een veel verkomend probleem van de iPhone.

@Martijn® & KPNfreak bedankt voor het meedenken.
Badge
Ik heb een iPhone 4s en hier geen last van. Ook nooit gehad. Ik sluit wel mijn apps regelmatig helemaal af. Druk 2x op de startknop en onderin verschijnt een balk met de openstaande apps. Houdt je vinger 1 tot 2 seconden op een appsymbool totdat deze gaat wiebelen en er een minteken in de linkerbovenhoek verschijnt. Door op het minteken te toetsen sluit je de app af. Misschien helpt dit?
Reputatie 2
Badge +1
Er is met iphone software een bug geweest waardoor je met exchange mail (hotmail) continu verbinding hield met de server waardoor je zo door je mb's heen was. Dit is met de nieuwste software opgelost.
Badge +6
Hoi,

Het schijnt dat door een update van de software deze problemen zijn veroorzaakt. Echter is dit niet door Apple bevestigd.
Reputatie 7
Badge +9
Een oorzaak van hoog dataverbruik kan zijn dat er een mail blijft hangen, stel dat deze mail een paar foto's bevat en 5 MB groot is, als deze zichzelf steeds maar weer probeert te versturen zit je snel aan enkele honderden MB's.
Dus kijk ook na het verzenden van een mail of deze ook werkelijk verzonden is.
Ook diverse back-up programma's pushen de internetverbinding als de iPhone in slaapstand staat.
Badge +6
Hoi Franswon,

Bedankt voor tips. Hopelijk hebben de klanten met een iPhone hier wat aan.

Reageer