.

Beantwoord

iPhone 4S : Invalid SIM

  • 4 January 2014
  • 5 reacties
  • 1301 Bekeken

Mijn 2 jaar oude iPhone 4S is sinds kort over op Simyo. De Simyo SIM kaart werkt, maar heeft veel kuren met mijn telefoon. 

Ik krijg meerdere keren per dag de melding "Invalid SIM" of  op mijn scherm. Meestal werkt de combinatie telefoon resetten / sim er in uit halen voor een poosje en kan ik gewoon bellen / internetten. Ik draag nu dus continue een paperclip bij me en ben vaak niet bereikbaar. 

Dit is geen goede oplossing, weten jullie een betere?
icon

Beste antwoord door Natascha 6 January 2014, 15:41

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Omdat het een probleem is dat zich maar af en toe voordoet is de oorzaak misschien een slecht contact met de simkaart. Ik zou proberen de simkaart voorzichtig met een schone doek en wat spiritus schoon te maken. Helpt dat niet dan is een vervangende simkaart een volgende stap die ik zou proberen (te bestellen via Mijn Simyo voor 5 euro).
Reputatie 7
Badge +9
De tip van Scotsman is een goede. Je zou ook nog tijdelijk een andere simkaart in je toestel kunnen stoppen. Prepaidkaartje ofzo. Even kijken wat die doet.  Dit om uit te sluiten of het probleem aan je Simyo simkaart ligt.
Badge +6
Mijn 2 jaar oude iPhone 4S is sinds kort over op Simyo. De Simyo SIM kaart werkt, maar heeft veel kuren met mijn telefoon. 

Ik krijg meerdere keren per dag de melding "Invalid SIM" of  op mijn scherm. Meestal werkt de combinatie telefoon resetten / sim er in uit halen voor een poosje en kan ik gewoon bellen / internetten. Ik draag nu dus continue een paperclip bij me en ben vaak niet bereikbaar. 

Dit is geen goede oplossing, weten jullie een betere?


Het kan zijn dat je simkaart vies is en dat die daarom niet goed werkt. Heb je de simkaart ook al in een ander toestel geplaatst om te kijken of het aan de simkaart ligt of aan je toestel? Ik verneem graag je bevindingen.

@ Scotsman & De Leon bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor de suggesties. 

Ik heb de SIM kaart met een alchohol schoonmaak middel voorzichtig schoongemaakt.

Tot nu toe (4 dagen later) is de No Sim melding pas 1x keer terug gekomen. 
Badge +6
Hoi martijnd,

Fijn dat de tip van Scotsman heeft geholpen! 🙂

Reageer