Beste Simyo,
3G lijkt op mijn iPhone 4S na enige tijd op standby te gaan. Als ik een tijdje niets met mijn telefoon heb gedaan (op dezelfde locatie), dan verdwijnt het 3G symbool en verschijnt het Edge symbool (E). Wanneer ik 3G uitzet en vervolgens weer aan, verschijnt het 3G symbool onmiddelijk weer. Ik denk dus niet dat mijn 3G bereik weg is, maar dat de telefoon na enige tijd 3G zelf uitschakelt en ik alleen handmatig deze weer aan kan zetten. Het probleem is al zo sinds ik bij Simyo zit (5 dagen). Is dit een bekend probleem en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt!
Beantwoord
iPhone 4S 3G gaan in standby op Edge
Beste antwoord door Charlene
Albert87;53612 schreef:
Ik bevind mij in centrum Delft op 1 hoog. Ik denk niet dat de dataverbinding rammelt. Zolang ik gebruik maak van mijn telefoon is 3G aanwezig en stabiel, maar wanneer ik hem een kwartier weg leg en weer pak, dan is 3G verdwenen en alleen terug te krijgen door hem bij instellingen uit en dan weer aan te zetten.
Albert87;53682 schreef:
2628RH
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Hoi Albert87,
Ik heb het andere topic gesloten, maar daar geef je ook aan dat je bereik van 5 naar 1 bollteje gaat, als je 3g inschakelt.
Dus het gaat hier om 2 dingen:
3g gaat uit na een tijdje, en dan gaat je toestel over op Edge. Je hebt meteen 3g terug, als je het uit en aan zet.
Als je 3g aan hebt staan, gaat je bereik van 5 bolletjes naar 1, maar het werkt wel naar behoren.
Ik heb je postcode na laten kijken, maar zoals je zelf al dacht, op het netwerk is niks bijzonders aan de hand. Je geeft aan dat je dit hebt sinds je bij Simyo bent en op verschillende locaties. Had je bij je vorige provider hetzelfde toestel?
Ik zit nu zelf te denken aan een soort batterijbesparende actie. Ik heb ook een iPhone 4 en herken het wel dat ik 3g niet meer zie staan, dan even vliegtuigmodus aan en uitzet, en meteen weer 3g heb.
Om daar achter te komen, of het echt iets in je toestel is, wil ik je vragen of je de simkaart even een tijdje in een ander (type) toestel kunt testen.
Ik hoor het graag van je, wat je bevindingen dan zijn.
groetjes, Charlene
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.