.

Beantwoord

iPhone 4S 3G gaan in standby op Edge

  • 19 November 2013
  • 10 reacties
  • 1566 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

3G lijkt op mijn iPhone 4S na enige tijd op standby te gaan. Als ik een tijdje niets met mijn telefoon heb gedaan (op dezelfde locatie), dan verdwijnt het 3G symbool en verschijnt het Edge symbool (E). Wanneer ik 3G uitzet en vervolgens weer aan, verschijnt het 3G symbool onmiddelijk weer. Ik denk dus niet dat mijn 3G bereik weg is, maar dat de telefoon na enige tijd 3G zelf uitschakelt en ik alleen handmatig deze weer aan kan zetten. Het probleem is al zo sinds ik bij Simyo zit (5 dagen). Is dit een bekend probleem en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Charlene 21 November 2013, 10:37

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Waar bevind je je?
Op mijn werk aan de Zuid-as in Amsterdam zit ik op (ruim) 8 hoog. Ik heb hier ook last van een 'rammelende' dataverbinding. Dan weer 3G dan weer E. Dus, net zoals bij mij, het kan ook te maken hebben met de locatie.
Badge
Ik bevind mij in centrum Delft op 1 hoog. Ik denk niet dat de dataverbinding rammelt. Zolang ik gebruik maak van mijn telefoon is 3G aanwezig en stabiel, maar wanneer ik hem een kwartier weg leg en weer pak, dan is 3G verdwenen en alleen terug te krijgen door hem bij instellingen uit en dan weer aan te zetten.
Badge +6
Beste Simyo,

3G lijkt op mijn iPhone 4S na enige tijd op standby te gaan. Als ik een tijdje niets met mijn telefoon heb gedaan (op dezelfde locatie), dan verdwijnt het 3G symbool en verschijnt het Edge symbool (E). Wanneer ik 3G uitzet en vervolgens weer aan, verschijnt het 3G symbool onmiddelijk weer. Ik denk dus niet dat mijn 3G bereik weg is, maar dat de telefoon na enige tijd 3G zelf uitschakelt en ik alleen handmatig deze weer aan kan zetten. Het probleem is al zo sinds ik bij Simyo zit (5 dagen). Is dit een bekend probleem en wat kan ik er aan doen? Alvast bedankt!


Hoi Albert87,

Kan je mij voorzien van de volledige postcode zodat ik een postcode check kan doen om te kijken hoe de dekking is op de postcode.

@ RicoK bedankt voor het meedenken.
Badge
2628RH

Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Badge +8
Ik bevind mij in centrum Delft op 1 hoog. Ik denk niet dat de dataverbinding rammelt. Zolang ik gebruik maak van mijn telefoon is 3G aanwezig en stabiel, maar wanneer ik hem een kwartier weg leg en weer pak, dan is 3G verdwenen en alleen terug te krijgen door hem bij instellingen uit en dan weer aan te zetten.
2628RH

Ik hoor het graag, alvast bedankt!


Hoi Albert87,

Ik heb het andere topic gesloten, maar daar geef je ook aan dat je bereik van 5 naar 1 bollteje gaat, als je 3g inschakelt.
Dus het gaat hier om 2 dingen:
3g gaat uit na een tijdje, en dan gaat je toestel over op Edge. Je hebt meteen 3g terug, als je het uit en aan zet.
Als je 3g aan hebt staan, gaat je bereik van 5 bolletjes naar 1, maar het werkt wel naar behoren.
Ik heb je postcode na laten kijken, maar zoals je zelf al dacht, op het netwerk is niks bijzonders aan de hand. Je geeft aan dat je dit hebt sinds je bij Simyo bent en op verschillende locaties. Had je bij je vorige provider hetzelfde toestel?
Ik zit nu zelf te denken aan een soort batterijbesparende actie. Ik heb ook een iPhone 4 en herken het wel dat ik 3g niet meer zie staan, dan even vliegtuigmodus aan en uitzet, en meteen weer 3g heb.
Om daar achter te komen, of het echt iets in je toestel is, wil ik je vragen of je de simkaart even een tijdje in een ander (type) toestel kunt testen.
Ik hoor het graag van je, wat je bevindingen dan zijn.

groetjes, Charlene
3g gaat nooit op standby 

het komt door je huis daar zit veel staal in en ik denk ook dat het nieuwbouw is of niet...?

als je voor de raam gaat staan of ziitten heb je dat probleem niet meer,

het is je huis niet je telefoon,

gr errol
Reputatie 7
Badge +9
3g gaat nooit op standby 
l


In mijn beleving ook niet. Je hebt het of je hebt het niet.

Aangezien we al 4 dagen niets meer van Albert87 gehoord hebben, vraag ik me af of het probleem nog wel bestaat of alleen iets te maken had met de locatie. :rolleyes:
Badge
Ik heb dit weekend mijn telefoon op veel verschillende plekken en steden kunnen gebruiken maar het probleem treed overal op. Buiten of binnen, dat maakt niets uit.

@de leon: standby was misschien een verkeerde benaming. Zoals in mijn probleemomschrijving staat valt 3G na enige tijd weg (als ik mijn telefoon niet gebruik). Als ik dan bij instellingen 3G uit zet en vervolgens weer aan dan is 3G weer terug.

@Charlene: het zijn inderdaad 2 aparte problemen (daarom had ik een ander topic aangemaakt, zodat we niet in de war raken over welk probleem we het nu hebben). Voor de duidelijkheid:
- 3G valt na enige tijd weg
- als 3G aan staat dan gaat mijn bereik van 5 bolletjes naar 1 (en visa versa)
9 dagen geleden zat ik met hetzelfde toestel bij T-Mobile en had ik deze problemen nog niet.
Ik zal van de week mijn simkaart in een ander toestel doen en kijken of het probleem dan ook optreed. Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Albert
dan komt het door de nieuwe ios 7 of je wifi hardware is niet meer goed....

ritje amsterdam apple store krijg je gelijk een nieuwe toestel hoef je weken op te wachten via je provider 

gr errol

voor je gaat eerst even een backupje maken heel erg blangrijk...!!!!
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben heel benieuwd wat er uit de kruistest gaat komen.

@errol; welkom op het Simyo forum 🙂

Reageer